• Vanilj

Är mäniskan byggd för att äta kött?

Jag tror inte att mäniskan är byggd för att äta kött är vegetarian själv men inte helt jag äter fisk. Mina barn är blandkost  dem för välja själv sen vad dem vill äta för jag vet om man blir vegetarian kan det vara svårt att börja äta kött igen även om man vill och jag tyckte heller inte jag hade tillräckligt med kunskap om kost för bebisar/barn för att ge dem vegetarisk men jag förstår dem som ger sina barn vegetarisk kost.

Vad tycker ni och varför tror ni att mäniskan är byggd för att äta kött eller inte byggd för det?

Om man kollar på mäniskan tänder så har vi inga huggtänder som djur har när dem äter kött. Vi liknar gorillan invändigt med tänderna osv hur vi smälter maten.

Köttet ruttnar även i magen eftersom det tar så lång tid att smälta för oss mäniskor!

Ha det så gott!

smil.jpg
    Man lär så länge man lever.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-02 00:53:32:
    Tar tillbaka att kött rutnar i magen har läst i en bok för längre sen men vet inte om det stämmer längre.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är mäniskan byggd för att äta kött?
  • IntravenösFylletös

nej, inte från början...
    men med eldens hjälp så har människan utvecklats sig så hon kan äta kött...

*Skrattar rått åt alla FBK vargar MOHAAAAA* utom PORRPAC
  • Vanilj

paraflaxdrinken- Hur har vi förändrats så vi kan äta kött?

Man lär så länge man lever.
  • Polgara

Byggd och byggd det vet jag inte men vi är ju allätare iaf.Jag äter allt men bäst tycker jag om kyckling och en massa grönsaker!

• IntravenösFylletös

att tillagat kött ruttnar i magen kan väl ändå inte stämma?

människan har utvecklats på många sätt.
     iom tex elden, som gjorde köttet mer lättuggat och lättsmält, så har människan ändrats på olika sätt. annan magkultur, annan form på tänderna osv osv.
    det är ju ett steg i utvecklingen...

har själv vart både vegan och straight, men tröttnade helt enkelt...

*Skrattar rått åt alla FBK vargar MOHAAAAA* utom PORRPAC
  • greta2

Gorillor och babianer äter kött ibland om de kan (Animal planet på TV). Vi står ju nära dem evolutionsmässigt. Så jag röstar "ja".

• Björnes Magasin

upp till var och en. Själv äter jag inte rött kött. Slutade äta kött när jag var 15 år. Sen fick jag järnbrist och fick råd att äta fisk i alla fall. Nu äter vi fågel också. min man åt det när vi träffades, så när jag blev gravid började jag också. Barnen får välja själv vad de vill äte och inte. Just nu äter de som vi.

• Taggtroden

Människan är byggd för blandkost. Men jag tror inte att det är en livsnödvändighet! Är själv vegetarian sedan 7 år.

• Björnes Magasin

Just det glömde hela poängen. Jag tror inte vi är "byggda! för att äta kött. Men som någon annan skrev, har vi utvecklats och ...äh, jag vet inte. Jag äter inte sånt som det inte känns bra/rätt att äta. I alla fall så tror jag inte det är bra att äta kött varje dag. Det är ju inte meningeen att man ska "massproducera" djur som vi människor ska äta. Om alla drog ner på köttätandet till hälften  eller mer, och köpte "krav"-kött skulle hela kedjan bli mer naturlig!!!!!

• kjempejente

Ja, jag tror att vi är gjorda för att äta allt. En sund blandkost måste ju vara det bästa.

Svar på tråden Är mäniskan byggd för att äta kött?