Rataxes
"Aaqil
De båda "kristna" kreationistsidorna hävdar precis som din sida, att "vetenskapen bekräftar" *lägg in valfri "helig skrift" här*
Att ett fåtal forskare och vetenskapsmän säger sig bekräfta de "heliga skrifternas sanning" innebär inte att hela forskarvärlden står bakom dem.
Hmmm...Inget illa menat om Bibeln..Men vart har dem "kristna" kreationistsidan relaterat till bibeln som överstämmer med vetenskapen?I mina inlägg har jag hitills bekräftat både med forskarnas egna ord, och vad Koranen säger...Som sagt..Vetenskapen bekräftar Koranen!
Hela forskar världen behöver inte bekräfta...Räcker med dem ledande forskarna inom respktive ämne...
Några ex:
"Årtionden senare fick en känd embryolog, Keith Moore, en expert inom sitt område, ta del av påståenden uttryckta i Koranen angående de olika stadierna embryot går igenom, från blandningen av manliga och kvinnliga könsceller, till embryots fulla utveckling. Han kommenterade: ?Det har varit ett nöje för mig att hjälpa till att förtydliga uttalanden i Koranen om människans utveckling. Det står klart för mig att dessa uttalanden måste ha kommit till Muhammed från Gud eller Allah, eftersom nästan ingen av denna kunskap upptäckts förrän många århundraden senare.?
"Betänk även uttalandet från E. Marshall Johnson (Professor och ordförande, Anatomiska Avdelningen, Daniel Bough Institutet, Thomas Jefferson Universitet, Philadelphia, USA) när han blev medveten om sådana uttalanden i Koranen och granskade dessa: "Koranen beskriver inte bara utvecklingen av yttre former men betonar även inre stadier - stadierna inuti embryot, i dess skapelse och utveckling, betonar stora händelser erkända av nutida vetenskap...om jag skulle förflytta mig själv till den eran, med kunskap om vad jag gör idag och beskriva saker, skulle jag inte kunna beskriva tingen så som de här är beskrivna...jag ser inga bevis som motsäger konceptet att denna individ Muhammad måste ha utvecklat denna information någonstans ifrån....så jag ser ingenting som står i konflikt med konceptet att Gudomligt inbegripande varit inblandat..."
"Efter att ha blivit presenterad med hadither (verifierade uttalanden av Profeten Muhammed (sasw)) angående dominanta och recessiva anlag, sa Joe Leigh Simpson (Professor i Obstetrik och Gynekologi, Northwestern University Medical School, Chicago, Illinois, USA): ?Dessa hadither skulle inte ha kunnat baseras på den vetenskapliga kunskap som var tillgänglig vid ?författarens? tid?Av det följer inte bara det faktum att det inte finns någon konflikt mellan genetik och religion (Islam), utan också det faktum att denna religion (Islam) kanske kan vägleda vetenskapen, genom att tillägga uppenbarelse, till några av de traditionella vetenskapliga infallsvinklarna?Det finns uttalanden i Koranen, som århundraden senare visat sig vara giltiga, och det stöder att kunskapen i Koranen har kommit från Gud.?
Så Rataxes...Tänk Dig att dessa är bara en del av citaten från ?Det vetenskapliga samfundet? angående naturen och Koranens ursprung. Faktum är att Koranen och haditherna inte bara talar om embryologi, utan om hundratals andra fenomen, inkluderat att jorden och solen är runda, att de roterar runt sina egna axlar och följer sina egna banor, universums ursprung och bildning, de två typer av hav, mellan vilka en barriär finns, bergens roll i stabiliseringen av jordskorpan, mjölkbildningen hos kor, orsaken till sexuella sjukdomar, lokaliseringen av smärtreceptorer inom kroppen, universums utvidgning, vattenkretsloppets precisa natur, förändringen i det atmosfäriska trycket vid höga höjder, könet på det bi som ansvarar för honungens produktion (honan), att stjärnorna konsumerar sig själva genom förbränningen av sina egna gaser, och att detta är källan till deras ljus och mycket mer.
Rataxes..Att förklara alla dessa uttalanden som en ren slump är någonting som varit en sista utväg för vissa, överraskande nog från de som anses inneha intellekt och högre bildning...
Det är ifrån principerna om visdom och rättvisa att då du inte själv vet, gör du ingen egen bedömning, utan istället rådfrågar den som är i position att göra så. Det är faktiskt något som Allah har beordrat oss att göra:
"Så fråga dem med kunskap om du inte vet." (Koranen 21:7)