• secordo

Fanatism om islam

Har läst en del trådar här på religion sidan och många många alltför många handlar om hur muslimer behandlas och hur vi icke muslimer är så oförstående.

Jag tycker mig att en hel del härinne uppför sig som fanatiker som med hets och häxjakt ska "omvända" oss icke muslimer och "lära" oss om islam.

Det finns vissa trådar där medlemmar t.o.m sjunker så lågt att de vill kalla oss kristna för allahs anhängare för Jesus är ju hans profet - så extremt förvrängd religionsuppfattning ni har! Bara där visar ni att ni inte respekterar andra människor och deras tro!

Varför har ni detta behov av att hävda er och er tro?

Varför visar ni ingen som helst respekt mot oss icke muslimer, varken kristna, judar eller icke troende och övriga?

Ni gnäller om att ni behandlas illa, men sluta då för sjutton att se ner och klanka på oss. Vi vill inte omvända oss till islam. Vi har vår tro och det kan ingen av er göra något åt!

Ni som diskuterar om er tro islam i en stillsam form och med respekt för oss - heder åt er! trots att ni inte är många!

Sea

• Svar på tråden Fanatism om islam
  • Öyvind

Nadia

?Det är du som tramsar. Du ska som sagt inte säga åt mig var jag får skriva, eller vad. Känner att du blivit mer hotfull på senaste tiden, är det för att du känner att du får mer stöd? *ryser*?

Nej ? visst skriv du om du vill ? jag beordra inte dig till något?mera ett tips
    Tolka du det som en befallning ..jaha då är det ditt problem ..

Mer hotfull på sista tiden är inte mitt uppsåt att du tycker och känner så är ju
    Bara tragiskt, tycker jag?. och något stöd behöver inte jag av andra här på fl
    För min uppfattning i ämnet är inte som du tycks tror.

• Halal

42A

Jo jag vet att du föredrar att hämta 'fakta' om Islam från tex tidenstecken. Men det var det jag menade, att det beror lite på vilken agenda som man då har. Och din är ju uppenbar om man så säger...

• Halal

Glitter

''Fel
    Judar använder sig inte av Bibeln, eftersom den innehåller NT (Nya testamentet) och de har dessutom andra namn på sina olika delar i sin boksamling (Bibeln är en samling av böcker, inte en bok) ''

Samlingsnamnet är Bibeln för en kristen det är sant, Torah som är en del som judar använder sig av ingår i Bibeln, del GT.

Men för oss som varken är judar eller kristna så är det inte så konstigt att använda begreppet Bibeln då det innehåller Torah, GT och NT. Bibeln kort och gott som jag skrev.

• Tinzi

Halal:

Jajjajaaaaaaa...och svaret är nej, jag har inte olika nick, och om du inte minns är det inte mitt problem.

• Halal

Tinzi

Bra försök men så mossig är jag inte, jag har inte diskuterat med dig tidigare. Och enligt dig har vi varit involverade i väldigt många diskussioner. Kanske du finns på något annat forum där jag finns och refererar till det?

Never mind. Vill du inte diskutera med mig, skippa mina inlägg bara, inte sååå krångligt tror jag....

• Tinzi

Halal:

Nej inget annat forum, iof bytt bild men men....strunt samma, minns du inte så orkar jag inte ödsla energi på att tala om för dig att det är så.
    Och vadå menar du.... att du minns alla små diskussioner du haft m. alla på FL då?

Så.... BRA FÖRSÖK? jo men visst , jag försökte allt där du *NOT*, skyll inte ditt minne på mig bara.

byeeeeee!!!!!!!!

• Halal

Tinzi

Bye - ha nu en gskön Halal-fri dag och njut av dagen!

• Halal

EDIT: ''...en skön...'' - och inget annat. Tudeluuuu!

• Rataxes

"Märkligt..Jag har inte sagt dessa ord..Det har icke muslimer sagt..Personer med kunskap och utbildning...Som efter en tids forskning gjort objektiva forskningar om Koranen..De VET vad dem pratar om..."

På samma sätt som kristna kreationister "vet" att just deras "forskning" är den riktiga.

"Till skillnad mot vissa...Det är inte en tolknings fråga..Det är en fråga om Intelligens och ärlighet...Svårare än så är det inte.."

Rekommenderar www.talkorigins.org/

• Öyvind

Halal

?Antagligen är det länge sen du gick i 7:an eller så är du glömsk. Varför då inte ha det i åtanke om det är så självklart??
    Vill nog påstå att jag har koll på läget!!

"Har du börjat förstå ännu vart jag vill komma?"
    Nej vart ??''

?Att vi inte kan vara ansvariga för vad andra gör.?

Vad är det du skriver !! har in inget ansvar ?

Nej självklart inte i själva händelsen? Vi alla har väl ett medmänskligt ansvar i hur vi uppför oss
    Eller ? ?att fördöma och ta avstånd ifrån denna typ av vanvett. och den möjligheten har du ..så
    Var är din medmänskliga empati och sympati i frågan ??

Att du bara med en axelryckning avfärda ditt mänskliga och inte minst ditt religiösa ansvar med
    En kommentar?.? att vi inte kan vara ansvariga för vad andra gör.?

Varför bemöter du inte detta men agg och avståndstagande här på fl
    Eller tycker du att det är en naturlig del av Islam att misshandla barn på detta sett??

Rent allment är Muslimska reaktioner väldigt sällsynta på olika typer av debatter har på fl
    Angående olika typer av brått som begås i Islams namn ?.samma typ av förklädd försvar
    Hela tiden och det är tystnad oftast total tystnad ?.det är tragiskt !

Kommer inte Islam i dåligdager när vissa Muslimer begår brått av denna karaktär
    Att låta ett barn avrätta en annan människa dessutom inför allmän beskådning ??
    Eller är det bara kultur ??
    Eller är det bara religion ??
    Hur kan vuxna människor förvandlar ett barn till bödel och mördare
    Vad är syftet ??

Låt oss säga att denna pojkens familj flyr till Sverige och behöver hjälp
    från dessa händelser.
    Hur rehabilitera vi en sådan människa med denna typ av misshandel i bagaget??
    Det är den stora frågan för mig !

www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1051201,00.html

Nej du ?Nadia det är jag som ryser !!FYY

Svar på tråden Fanatism om islam