• secordo

Fanatism om islam

Har läst en del trådar här på religion sidan och många många alltför många handlar om hur muslimer behandlas och hur vi icke muslimer är så oförstående.

Jag tycker mig att en hel del härinne uppför sig som fanatiker som med hets och häxjakt ska "omvända" oss icke muslimer och "lära" oss om islam.

Det finns vissa trådar där medlemmar t.o.m sjunker så lågt att de vill kalla oss kristna för allahs anhängare för Jesus är ju hans profet - så extremt förvrängd religionsuppfattning ni har! Bara där visar ni att ni inte respekterar andra människor och deras tro!

Varför har ni detta behov av att hävda er och er tro?

Varför visar ni ingen som helst respekt mot oss icke muslimer, varken kristna, judar eller icke troende och övriga?

Ni gnäller om att ni behandlas illa, men sluta då för sjutton att se ner och klanka på oss. Vi vill inte omvända oss till islam. Vi har vår tro och det kan ingen av er göra något åt!

Ni som diskuterar om er tro islam i en stillsam form och med respekt för oss - heder åt er! trots att ni inte är många!

Sea

• Svar på tråden Fanatism om islam
  • JojjeSkrutten

Öyvind

"Du bollar du ?svara istället på min fråga!"

Jag tror att du missade mitt svar i det inlägget, Öyvind, mitt inlägg var ett svar på att din fråga är lika dum som ditt påstående, och ditt svar bevisar det:
    "Svar: Nej totalt ologiskt "

Precis, min mening, och detta är även mitt svar. Det är helt ologiskt att du ställer mig till svars för vad en 12-årig pojke gör, bara för att vi tillhör samma religion, det är lika ologiskt som att du ska hållas ansvarig för vad Sverigedemokraterna och svenska rasister gör mot invandrare.

Där har du ditt svar!!!

• JojjeSkrutten

Halal

Inlägg 29 var väldigt bra!

• JojjeSkrutten

Öyvind

"Vad har jag och den där Bush gemensamt ????joo ingenting

Inte samma religion
    Inte samma land
    Inta samma vaderingar mm mm mm mm mm mm

Jag har inga intressen i USA överhuvudtaget !!!!!"

Jag kan ställa samma fråga till dig, hur du anser att jag ska vara ansvarig för vad andra muslimer gör, när vi inte har samma värderingar, kultur/tradition, nationalitet m.m. Det vi har gemensamt är samma religion, men även där så skiljer sig våra tolkningar, vår syn på mänskligheten och tron på Guds budskap.

Ta mig och Halal tex, vi är helt olika, fast vi båda är muslimer. Vi kommer inte från samma (ursprungsland, vi har inte samma kultur, vi följer inte samma traditioner, och vi har olika värderingar. Vår syn på islam skiljer sig som himmel och jord, när vi diskuterar tex slöja, påbud och islams källor. På vilket sätt skulle hon kunna hållas ansvarig för mina gärningar/missgärningar, och hur ska jag hållas ansvarig för hennes??? Kan du svara mig det?

• Öyvind

JojjeSkrutten

"Jag kan ställa samma fråga till dig, hur du anser att jag ska vara ansvarig för vad andra muslimer gör, när vi inte har samma värderingar, kultur/tradition, nationalitet m.m. Det vi har gemensamt är samma religion, men även där så skiljer sig våra tolkningar, vår syn på mänskligheten och tron på Guds budskap."

Ingen påstår att du ansvarig för vad andra muslimer.
    Dina egen tolkning !

läs igen !!

Vilken typ av Islam du förespråkar har jag ingen aning om!
    (Självklart tror jag inte att du förespråkar talibanernas styre )

Svara gärna på min fråga JojjeSkrutten och Halal!

• Öyvind

Halal

"Muslimer är inte heller en homogen grupp lika lite som icke muslimer är, det är dit jag ville föra dina tankar. Men icke.
    Judar och kristna tex läser samma bok, kallad kort och gott Bibeln. Men tolkar den attans olika.
    Muslimer läser en bok, Koranen och tolkar den olika.
    OM jag ska ta ditt resonemang så ska jag sätta alla muslimer på plats som inte gör som jag gör - right?
    Då borde alla ateister sätta andra ateister på plats som inte gör som dom gör - right? Samma resonemang, samma utgångsläge.
    Muslimer har Islam gemensamt som tro, men vi är INTE en homogen grupp. Vi finns runt hela världen och har olika nationaliteter, värderingar, olika färger, en del är rika en del fattiga osv."

Inga nyheter
    Sådant vi lärde oss i 7an

"Har du börjat förstå ännu vart jag vill komma?"

Nej vart ??

Nadia

Trams

• 42Å

Några beduinrövare i den arabiska öknen konstruerade islam genom att påstå att en av dem, Muhammed, via ärkeängeln Gabriel fått ett budskap från Abrahams gud. Detta är rent nonsens! Koranen är ett uselt hopkok av Torah och arabisk rövarkultur. Målsättningen med tillskapandet av denna mixade religion var att förmå judarna att ansluta sig till ökenrövarna. Detta unionsförsök misslyckades när judarna genomskådade det simpla försöket. Muhammed etablerade då det besinningslösa våldsbeteende som allt sedan dess har varit islams röda tråd. I stort sett alla länder som domineras av islam, domineras också av våld och terror. Fattigdom och analfabetism är utbredd där islam är utbredd. Stamkultur med rika ledare och fattig befolkning är typisk demografi där islam dominerar.

Allt inom islam är präglat av arabisk kultur. Böner ska rabblas på arabiska. Muslimer får inte ens vara vända mot Mecka när de uträttar sina naturbehov. Muslimer ska resa till Kaaba för att där gå sju varv runt en helig sten. Ren avgudadyrkan! Månguden återkommer gång på gång i kulturyttringar som flaggor och andra symboler.

Islam är den röda tråden i länder där mänskliga rättigheter och demokrati har fått stå tillbaka för våld, förtryck och korruption.

Det förekommer försök bland moderata muslimer att övertyga sina religionsfränder om att en modernisering krävs, men dessa reformatörer mördas eller hotas till tystnad snabbt och effektivt.

Det har märkligt nog visat sig i Sverige, Danmark, Holland, Tyskland, Belgien och Frankrike, att det egna landets konvertiter, är de som blir mest våldsamma i sina islamistiska strävanden.

Tro aldrig på en muslim som påstår att är fredens religion! Verkligheten ger en helt annan bild. Tro på verkligheten och inte på konvertiternas lögner. De har en farlig agenda och de har gott om tid att plädera för sin sak i alla olika diskussionsforum som finns i föreningar och på nätet.

• 42Å

Sista meningen en gång till och nu rätt skriven.

Tro aldrig på en muslim som påstår att islam är fredens religion! Verkligheten ger en helt annan bild. Tro på verkligheten och inte på konvertiternas lögner. De har en farlig agenda och de har gott om tid att plädera för sin sak i alla olika diskussionsforum som finns i föreningar och på nätet.

• Halal

Öyvind

''Inga nyheter
    Sådant vi lärde oss i 7an''

Antagligen är det länge sen du gick i 7:an eller så är du glömsk. Varför då inte ha det i åtanke om det är så självklart?

"Har du börjat förstå ännu vart jag vill komma?"
    Nej vart ??''

Att vi inte kan vara ansvariga för vad andra gör.

• 42Å

Halal rekommenderas följande verklighetsbeskrivning.

www.wikiislam.com/wiki/Main_Page

www.lauramansfield.com/j/default.asp

www.thereligionofpeace.com/

www.tidenstecken.se/islamfrf.htm

en.wikipedia.org/wiki/Islamic_extremist_terrorism

Det verkar behövas. Mina länkar beskriver verkligheten och det hot som länder står inför om de lever med demokrati, mänskliga rättigheter, jämlikhet och jämställdhet som rättesnören.

Religiös fanatism är civilisationens största fiende.

Svar på tråden Fanatism om islam