• secordo

Fanatism om islam

Har läst en del trådar här på religion sidan och många många alltför många handlar om hur muslimer behandlas och hur vi icke muslimer är så oförstående.

Jag tycker mig att en hel del härinne uppför sig som fanatiker som med hets och häxjakt ska "omvända" oss icke muslimer och "lära" oss om islam.

Det finns vissa trådar där medlemmar t.o.m sjunker så lågt att de vill kalla oss kristna för allahs anhängare för Jesus är ju hans profet - så extremt förvrängd religionsuppfattning ni har! Bara där visar ni att ni inte respekterar andra människor och deras tro!

Varför har ni detta behov av att hävda er och er tro?

Varför visar ni ingen som helst respekt mot oss icke muslimer, varken kristna, judar eller icke troende och övriga?

Ni gnäller om att ni behandlas illa, men sluta då för sjutton att se ner och klanka på oss. Vi vill inte omvända oss till islam. Vi har vår tro och det kan ingen av er göra något åt!

Ni som diskuterar om er tro islam i en stillsam form och med respekt för oss - heder åt er! trots att ni inte är många!

Sea

• Svar på tråden Fanatism om islam
  • Polgara

Håller med ts!

You go Öyvind!

• Öyvind

Halal

Ser fram emot Öyvinds svar. Hur hjälper han till att stoppa Bushs framfart är också en nog så berättigad fråga, kan ställa den sen när han svarat på detta....

Vad gör jag för att stoppa denna Bushs :
    Rent praktiskt ?inte ett jävla dugg ?

Men jag skyller inte all skit på Bushen häller ?

När ett barn tvingas till att bli bödel !!!!!!!!!!

• Halal

Öyvind

Det är inte det jag påstod.
    Däremot så gör du gällande att det är alla muslimers ansvar att stoppa andra muslimer och då räknar jag kallt med att du har samma ansvar när det gäller Bush - så du kan väl dela med dig av hur DU gör - då du verkar ha uppfattningen att det är så där superenkelt? Dela nu broderligt med dig...

• Nathalia

Håller med ts jag med.

PS: Jag är inte rasist, har barn med en från Chile och har inte röstat på SverigeDemokraterna.

Men just detta som ts drar upp känner jag igen.

• Rataxes

Jag kanske får svara fast det inte var till mig personligen?

"Vad gör du för att bekämpa Sverigedemokraterna och svenska rasister"

Läs vad jag skriver i trådar som handlar om SD och rasism.

"Hur hjälper han till att stoppa Bushs framfart"

Se ovan, genom debatt och avståndstagande.

Öyvind:
    "Är det Bushs fel att en pojke på 12 år halshugger en annan människa ??"

Ska man hårddra det är det kanske så, USA beväpnade med glädje skäggagamerna med blöja på huvudet, på den tiden när Sovjetunionen satt med svartepetter...

• Öyvind

Halal

?Det är inte det jag påstod.
    Däremot så gör du gällande att det är alla muslimers ansvar att stoppa andra muslimer och då räknar jag kallt med att du har samma ansvar när det gäller Bush - så du kan väl dela med dig av hur DU gör - då du verkar ha uppfattningen att det är så där superenkelt? Dela nu broderligt med dig...?

Vad har jag och den där Bush gemensamt ????joo ingenting

Inte samma religion
    Inte samma land
    Inta samma vaderingar mm mm mm mm mm mm

Jag har inga intressen i USA överhuvudtaget !!!!!

Så varför kan in Muslimer helt enkelt?NEJ kommer till det senare
    Tror mig !!!!!!!!!!!!

• Halal

Öyvind

''Vad har jag och den där Bush gemensamt ????joo ingenting

Inte samma religion
    Inte samma land
    Inta samma vaderingar mm mm mm mm mm mm

Jag har inga intressen i USA överhuvudtaget !!!!!

Så varför kan in Muslimer helt enkelt?NEJ kommer till det senare
    Tror mig !!!!!!!!!!!!

Oj vad många utropstecken - bra att den tangenten fungerar hos dig, grattis!

Muslimer är inte heller en homogen grupp lika lite som icke muslimer är, det är dit jag ville föra dina tankar. Men icke.

Judar och kristna tex läser samma bok, kallad kort och gott Bibeln. Men tolkar den attans olika.

Muslimer läser en bok, Koranen och tolkar den olika.

OM jag ska ta ditt resonemang så ska jag sätta alla muslimer på plats som inte gör som jag gör - right?

Då borde alla ateister sätta andra ateister på plats som inte gör som dom gör - right? Samma resonemang, samma utgångsläge.

Muslimer har Islam gemensamt som tro, men vi är INTE en homogen grupp. Vi finns runt hela världen och har olika nationaliteter, värderingar, olika färger, en del är rika en del fattiga osv.

Har du börjat förstå ännu vart jag vill komma?

Ja kom igen du! Inga problem för min del - jag är redo!

• Öyvind

Halal
    Ja kom igen du! Inga problem för min del - jag är redo!

Konon bra... hade inte trott annat !!

jobbedax ..I be back !

• Halal

Öyvind

Whenever you're ready...

Svar på tråden Fanatism om islam