Inlägg från: Liams mamma |Visa alla inlägg
  • Liams mamma

Luleås höstmammor 2007

Mk84: jag har haft karpaltunnelsyndromet sen tidigt i graviditeten. Började med att jag fick ha skena på högerhanden och efter ytterligare 1-2 månader så fick jag börja ha på vänsterhanden också. Du behöver ju oftast bara ha skenan under natten. Eftersom jag använder skenorna under natten så har jag inga besvär på dagarna. Ibland men väldigt väldigt sällan kan det hända att det börjar domna om jag tex läser en bok och håller händerna uppåt...
    Min BM sa att det är bättre att försöka med skenor och göra något åt det, gör man inget kan man få men efteråt som gör att man tappar saker osv och i vissa fall kan man behöva operera.
    Man känner sig inte speciellt sexig och vig när man sover med värsta "boxarhandskarna" hahaha

Aqua: vad kul, det blir jättefina bilder!!!!

v.30...
  • Liams mamma

Mk84: Jag fick köpa mina på vårdcentralen. Arbetsterapeuten hade såna och jag tror den kostade 100 kr om jag inte minns fel, kanske 150?. Vet inte om det är billigare eller dyrare än på apoteket?? Hör med din BM om de har på din vårdcentral
    Det är ju såklart ovanligt och obekvämt i början, men man vänjer sig och det bästa är ju att man kan sova utan att vakna med sockerdricka i händerna hela tiden!

Jag gick tillbaks med min tröja som gått sönder.... Det fanns ingen kvar i samma storlek och jag ville ju gärna ha den.... Tjejen i kassan tyckte att det borde gå att laga den.... Det är som små små ränder av gummiband som blir som ett resår i midjan så det syns ju inte heller sådär jättemycket om man inte ser, men jag fick tillbaka 180 kr och tröjan kostade 249 kr så jag fick köpa den för 69 kr och försöka laga den!! Vilket fynd!

v.30... !
  • Liams mamma
    Ojbejbis: det är ju snart! spännande, såg ni vad det var, eller ville ni se rättare sagt? Har du hört nåt från Rymdmamma? har inte sett henne online på ett tag!!
    Fick åka på UL tyckte min BM för jag hade så gudförbaskat ont på vänster sida, men de hittade inget fel. Läkaren trodde att han ligger och härdar och spöar mig just där och att det är det som för så ont! J-la unge Läkaren frågade samtidigt om jag ville se vem det var som bodde där och tror du jag kunde hålla mig??

Vad kul det vore med typ picnic eller fika i det fina vårvädret nån dag, kanske en lördag eller så
    v.30! tiden går såååå sakta nu....
  • Liams mamma
    Mk84: haha just ja han bor ju kvar där, ser ju att jag själv också skrev vem som bodde där, lite svårt med språket just nu Det är en liten kille... Läkaren frågade "ser du vad det där är".... -Öööööh näe, var bara något runt..."Har du sett en pung nångång" frågade han haha....
    Visst är det inte så farligt med skena? Inte direkt mysigt, man ligger ju som ett kolli, speciellt när man har i båda händerna ... Fattas bara att man får gipsa bägge bena
  • Liams mamma

Aqua: han hette Bertil, och var helt suverän, berättade precis vad han gjorde, helt underbar var han! Jag var ju nervös, men han var så lugnande och allt!

ÄNTLIGEN HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELG!

• Liams mamma
    Aquagreen: Ja jag har hört att alla gillar han och att han är väldigt duktig. Jag funderade tidigare ifall det var så att de även jobbade på förlossningen eller bara på mödravården (vet inte riktigt hur det funkar). Men man önskar ju i såfall att han är där när man själv ska trycka ut lillen ... Han är rolig och skojar, men väldigt speciell humor och lite sådär småfinurlig
  • Liams mamma
     Läste i en annan tråd att Rymdmamma fått sin mini nu och citat "han vägde runt 4 kg och var 53cm lång allt hade gått bra". 
  • Liams mamma

Aquagreen: Okej, vilken tur du har! Då är du ju proffs på det här. Din mamma har inte ett schema när det jobbar en massa snälla människor på förlossningen som gör precis som man säger osv? Jag skriver gärna upp de datumen och så kniper jag om det skulle vara fel dag haha... När är tex semesterperioderna slut så ordinarie styrka jobbar?

Mk84: Han tryckte inte fram micken då så att du skulle sjunga? haha... Ugg sånadär grejer är värsta mardrömmen ju!

Idag har jag shoppat en sommargarderob för magen, hittade 2 kjolar plötsligt, en på Hafva och en på Indiska. Sen tog jag MollanMalins tips ang. klänningen på Gina, vad skön och billig den var! Nu kan sommarn få komma 

Undrar om man räknas som mamma än? Menar med morsdag och allt, ska man förvänta sig presenter än?

• Liams mamma

Jag är med!!!!

Nar: Fredag kl. 15.30
    Plats: Ebeneser cafe

Nagon som har tid och lust?

Betzo
    Finalinna
    Babybop

v.31 med lilla Liam i magen
  • Liams mamma

Ang. magar så tror/trodde ju alla att vi ska få en tjej, alla på jobbet och alla vi känner har sagt att "joo nog är det en flickmage"... Men mamma är den enda som gissat på pojke och UL visade ju en kille så vi får hoppas att den nu visade rätt för annars blir våran tjej väldigt killig i sin klädsel
    Men för min del så beror nog min lite breda mage på all "stoppning" som fanns där redan innan som trängts ut åt sidorna hihihi

v.31 med lilla Liam i magen
Svar på tråden Luleås höstmammor 2007