Coola stickare, del 2
Shit! Hur översätter man ett mönster från engelska till svenska? *förvirrad*
Shit! Hur översätter man ett mönster från engelska till svenska? *förvirrad*
laven: Återkommer. Tror det var via någon länk på din sida (eller någon annans sida?) som jag kom in på ett engelskt mönster och kände mig grymt förvirrad. Ska kolla närmare imorgon..!
Aunt Molly: Ska fundera på saken. Är djupt sårad
Semper: Vad innehåller boken? En massa stickbeskrivningar eller annat?? Berätta!!!
Oh my! Jag har totalt snöat in på bäbisfiltar. Håller på med min tredje nu! Ska fota och lägga in i galleriet vid tillfälle.
Den fjärde har redan tagit form i tanken och jag har beställt garn. Snart måste jag kanske börja sälja eller bli gravid så att min filthysteri går över. Alt övergå till att sticka/virka bäbiskläder istället. Jag menar, hur många filtar kan ett barn behöva *fnissar*
Nu har jag lagt upp de två första filtarna i mitt galleri. Titta gärna in. Den ena är väääldigt inte fyrkantig fast den skulle vara det. Den andra blev lite mer som den "skulle" vara
Blocka? Vad är det? Jag har inte lagt dem i press eller sträckt dem än. Har haft en grov nål för att få en luftig filt. Tror att det var därför den blev lite skev.
Förklara gärna hur du menade!! Är inte någon höjdare på detta. Tar emot alla tips med värme!
Skumt... mitt inlägg bara försvann?!
Jo, jag hade tänkt mig något sådant men hittar inget att spänna upp den på. Vad ska man ha? Strykbrädan är på tok för liten nämligen...
Ja säng har vi ju...
Magda84:
Om du vet vad du vill ha ELLER om du kan tänka dig lite vad som helst kan jag rekommendera att kolla på www.tradera.com för det finns massor med garnauktioner. Både härvor och nystan och allt och lite till
Annars finns ju en uppsjö butiker på nätet. Dock har jag inte hittat någon som är billig utan de håller samma priser som garnaffärer i stan och då tillkommer ju frakt också. Men ofta har de fler färger i lager och det är ju smidigt att få sakerna hem i brevlådan
Magda: Snyggt!!!
NÅGON: Jag behöver hjälp att översätta ett mönster från engelska till svenska. Det är ett mönster på virkade babysockar...
www.crochetandknitting.com/babysock.htm