***Kalmar-Tråden***
Detta är tråden för oss som bor i Kalmar och planerar första bebisen. Här kan vi lära känna varandra inför eventuella framtida barnvagnsträffar under mammaledigheten.
Detta är tråden för oss som bor i Kalmar och planerar första bebisen. Här kan vi lära känna varandra inför eventuella framtida barnvagnsträffar under mammaledigheten.
babyboom nr1: Precis så som du beskriver kände jag innan jag visste att jag var gravid. Fick ont i brösten ca 1vecka innan BIM, annars brukade jag bara ha det precis dagen innan. Håller tummarna
Miasunset: Nej jag kommer från Blekinge från början och har bott i Malmö sen 99. Mennen har fått ett jobb han jättegärna vill ha på högskolan i Kalmar.
Malla:
Jaha å vad spännande :) Blir det lägenhet eller hus?
Malla W: Det låter ju lovande. Men man vågar ju inte hoppas på något, för då blir man besviken om det inte tagit sig. Kunde inte somna igår för jag mådde så illa, känner att det börjar komma smygande nu igen.
Lilla Ia: Vad skönt för dig att du har mycket att göra så du inte hinner känna efter. Det enda jag gör...Hmm...
Då går flytten snart....
Miasunset: Det blir lgh till att börja med. Vill ha hus egentligen men vi kan inget om Kalmar så mån får ju "känna in sig" först och se vilket område som vi vill/inte vill bo i etc. Men i framtiden så... ifall vi stannar kvar så att säga
Åh vad segt att vänta på BIM. Jag vill så gärna ha ett plus. Fattar inte att folk orkar vänta år, innan de blir gravida. Om det händer mig kommer jag bryta ihop...
babyboom nr1: Förstår precis vad du menar. Börjar förbereda mig på en cykel till, har börjat få sån hemsk mensvärk...Har inte kommit nåt än, men det känns som om det ska komma när som helst, och BIM är imorgon så...Hoppas det går bättre för dig...
För mig gick det inget bra...igår, en dag innan BIM kom den dumma tanten på besök! Bara att ta nya tag...
Skönt att kunna dricka lite på midsommar, hade varit svårt att säga nej utan att avslöja sig!
Hur har det gått för er andra?
Näpp...inget här heller, tanten kom på midsommarafton, BIM +2...skit också...jaja...försök 4 nu...
Jag ändrar lite...Nästa BIM blir 18/7. Hoppas det blir ett plus då!
NEDRÄKNING TILL START:
------------------------
Miasunset börjar ev. hösten -07
HAR BÖRJAT:
------------------------
sweetyz börjar i maj-07
Lilla Ia försök 3 BIM 20/6.
babyboom nr 1 BIM 18/7
lilla gumman 85 BIM ???
GRAVIDA:
------------------------
Lizard 19 BF 2/1 08 (?)
FÅTT BARN:
------------------------
annikandy 11/5-07 Pontus (andra barnet)
babyboom:
Tråkigt att tanten kom... håller tummarna för nästa BIM!!
Hur har din midsommar varit?