• Miasunset

***Kalmar-Tråden***

Detta är tråden för oss som bor i Kalmar och planerar första bebisen. Här kan vi lära känna varandra inför eventuella framtida barnvagnsträffar under mammaledigheten.

• Svar på tråden ***Kalmar-Tråden***
  • The Luckiest

Mia sunset: Det blir inte dyrare att bygga nytt än att köpa en villa i kalmar nu. Vi letar febrilt. Antingen bygga eller köpa. Men det är inte billigt o vi skulle helst vilja flytta NU. åtmisntone innan bebben kommer.

• Miasunset

Lilla Ia & The Luckiest:
    Vi har kollat upp lite och när allting är inräknat, hus, antrepenörer, blommor etc till trädgården, vitvaror, ja allt du kan tänka dig blir kostnaden för ett nytt hus ca. 3 miljoner kr. Då är det visserligen uträknat på markkostnad av ca 300 000 kr, kan tänka mig att marken är lite dyrare i Kalmar. Men jag tycker ändå det är ett överkomligt pris för ett helt nytt hus som du själv har fått bestämma hur det ska se ut.

• The Luckiest

OH 3 miljoner. inget för oss isf. Får aldrig lån på så mkt pengar.Knappt hälften kanske.. men men.. man får se vad som händer. jag har sett fina nyckelfärdiga hus runt lite drygt 1 miljon. sen ska man bara ha tomt o så, så det borde kunna gå att fixa för ca 1.5 :) det tror o hoppas jag på iaf :)

• Miasunset

Hehe, verkar somom alla har gått på semester. Själv är jag så seg idag men antar att det beror på det tråkiga vädret. Är glad att jag inte har semester än och hoppas det fina vädret kommer tills dess :) Vad gör ni andra en så här regnig dag ?

• babyboom nr1

Jag jobbar oxå fortfarande. Tycker synd om alla som har semester. Min börjar v. 29. Lääängtar!
    Nu går jag och väntar på ÄL. Hoppas det tar sig denna gång...

• The Luckiest

jag har precis kommit hem från jobbet.. ska snart gå å nana för jag börjar vid 6 imorn bitti igen.. så jag kikar bara in o hoppas alla får en trevlig kväll

• annikandy

Godkväll.
    Va väldigt länge sen jag skrev här men jag e inne och tjuvläser ofta

Fullt ös här hemma, men Pontus han sover mest. Men nu har barnen varit sjuka så lite sliten e man.

Hoppas d e bra med er alla!

¤Patric och Alicia är mitt allt¤
  • Eleora

Det måste ha varit segt för att jag stod upp till halsen i kartonger. Men nu är jag Nybrobo, allt är uppackat och klart. I'm back!

Svar på tråden ***Kalmar-Tråden***