Inlägg från: Fröken85 |Visa alla inlägg
  • Fröken85

SYLTFISK

Är det bara vi här ikväll? Brukar inte frila droppa in?

• Fröken85

Lusse: Ja det är inget roligt dilemma du har hamnat i. Det som låter bäst är ju att vänta till -09... men sen vet jag ju hur den där längtan känns i kroppen... så då kan man verkligen inte säga vad som är bäst att göra...

Nu stänger jag av och tänker sova lite... Men vi ses väl här imorgon! God natt, å hoppas att du kan sova lite iallafall!

• Fröken85

Jag är här, men NU ska jag sluta... Måste sova nu om jag ska orka plugga innan jobbet imorgon... Vad synd att du ska sitta här själv inatt, men jag orkar tyvärr knappt hålla ögonen öpnna snart.

Ha det så bra tjejen! Å god natt!

• Fröken85

God morgon tjejer! Jag är såååå seg idag och borde verkligen plugga, men jag orkar verkligen inte. Tänkte ta en promnead med vovvarna nu och sen äta lite frukost.

Tittar in en sväng sen igen.

Lusse: Va skönt att du fått sova lite iallafall. Du får uppdatera oss efter snacket med sambon så hoppas vi att ni kommit fram till en bra kompromiss för er båda.

Cia: Lev i nuet, det är det enda man får höra. Men jag kan inte, jag lever bara i min framtidsdröm, tyvärr......

• Fröken85

Jag har ett problem tjejer...

För ca ett år den dog min gammelfarmor och det var meningen att min farfar skulle ge oss barnbarn 100.000. Nu håller den här arvstvisten på fortfarnade och min farfar har inte fått några pengar.

Nu är det så att det är dessa pengar jag och sambon har tänkt ta för att kunna skaffa barn och vi kommer ju ha hus då oxå, så fp räcker inte. Vad händer nu då om jag inte får pengarna, då kommer vi ju inte våga starta verkstan... Jag får panik... Jag vill ju verkligen kunna börja verkstan. Vågar man chansa och starta verkstan även om jag inte fått pengarna än? Vi kommer lixom inte ha råd att köpa barnvagn och grejer om inte pengarna kommit in innan bebisen föds. Börjar bli lite stressad över detta nu. Men det är ju faktiskt 8 månader till start + 9 månader, så iallafall minast 17 månader kvar. SÅ jag hoppas verkligen att jag får mina pengar.

Vet inte riktigt vad jag ville med detta inlägget, men behövde bara skriva av mig lite...

• Fröken85

Lusse: Vi klarar oss på min fp + hans lön om vi bor kvar i lägenheten, men vi vill ju gärna flytta till huset. Ja det värsta av allt är att det ska tvistas fram och tillbaka. Men när jag pratade med pappa sist så sa han att det verkar ordna upp sig nu. Sen är det ju bara det att farfar ska ge oss de pengarna han har sagt att han ska. Han kan ju vara lite snurrig ibland... Men man får väl avvakta till nyår och se hur det ser ut då. Det är ju iallafall 8 månader kvar dit, men man börjar ju bli lite nervös. Hoppa eller inte????

Sen ska du ju självklart hänga kvar med oss även om det blir start -09 för er. Det är ju inte alls säkert att plussen börjar droppa in under -08... Det är ju ingen som vet hur lång tid det kan ta...

Cia: Här är sambon 83a, jag 85a. Vi har varit tillsammans i snart 6 år och sambos i 3 år. Jag tycker iallafall att det är dags för nästa steg. Är inte det skäl nog för att pusha på sambon lite? *ler*

• Fröken85

Lusse: Där har du ju ett jättebra argument; att ni får vara hemma med bebisen betydligt längre om ni börjar tidigare!

Jag vill oxå att han ska gå upp nu, för din skull!!!

• Fröken85

Lusse: Jo, det har ju en tendens att ha en massa bra motargument de där karlarna...

• Fröken85

skrutt: Jag såg det *hihi*...

Fi: Bra sagt!!!

• Fröken85

Lusse: Kom hem nu å det förtsa jag gjorde var att skynda mig till fl för att se hur det gått för dig. Blev lite deppad när jag såg ditt första inlägg men åh så mycket gladare när jag läste lite längre ner.... Man får väl säga grattis då! Till att planen nu är som innan + BRÖLLOP! Vilken lycka!

Svar på tråden SYLTFISK