• FiL81

SYLTFISK

Ja nu börjar jag verkligen smådrömma om hur det skulle va om mannen fick jobb i Uppsala och förhoppningsvis jag oxå. Har redan spanat in ett presumtivt boende:

www.boende.ncc.se/Templates/ProjectPage.aspx

jättemysiga radhus som just nu byggs - inte så farliga priser heller då de ju är fasta!

kan tänka mig en liten parvel som kryper runt i trädgården!

• FiL81

Lusse: ja, sånna områden är härliga!

Ska sova nu och drömma om hur jag sitter och njuter i min solstol i den där trädgården och ser barnen springa runt och leka med områdets andra barn.

*vill vara dääär nu*

natti!

• FiL81

Hej välkommen tillbaka Presens! Härligt med Paris!

Angaende förlovning sa har jag ett sant där typiskt romantiskt praktexemplar!

Mannen (da min pojkvän) gjorde examensarbete i USA. Han stack hösten 05 för att vara borta ända tills mars 06. Första vad jag saknade honom!

Under julen var han hemma i Sverige. Aaa vad härligt det va att fa träffa honom igen! En dag, den 19 december, hade vi det tokmysigt. Var pa bio och grejer. Vi planerade att ga ut pa mysig restaurang pa kvällen. Efter bion var jag lite smatrött och bad om att ha middag hemma istället. "Vi kan väl beställa hem Pizza" tyckte jag. Sambon vred pa sig och insisterade pa att vi skulle ga pa restaurang. Till slut kompromissade vi och bestämde oss för att laga god mat hemma - oxfilé och potatis i ugn.

I vart kök hade vi en gasugn, sa det brukade bli riktigt varmt i köket med den pa. Da kan ni ju tro att jag blev lite förvanad när mannen plötsligt kom in i köket med kavaj pa sig!

När väl vi hade satt oss vid bords och skalat lite, sa tog han min hand, sag mig i ögonen och GICK NER PA KNÄ, tog fram en ringask ur fickan och öppnade den för mig!!! Vad han exakt sa efter detta uppfattade jag nog inte riktigt, för jag började störtgrina direkt. Det enda jag uppfattade va, "Vill du gifta dig med mig" och att jag själv sa Ja! Jag var sa otroligt glatt överraskad - och världens världens lyckligaste!!!

Oxfilén värmde vi ett par timmar senare i micron...

• FiL81

godkväll tjejer!

Efter jobbet har jag gjort följande:

-Hämtat ut vår film från vår backpacker-resa i Asien & Australien som vi har lagt över från VHS till DVD

-Kikat in på en bebisaffär och klämt på en Bugga - 699 EUR skulle denna butik ha för den

-Tränat som en toook

-Handlat lite mat

-Käkat nyttigt hårt bröd och druckigt grape-fruktjuice

-Pratat med mannen i telefon

åsså sitter jag nu här på FL... dock väntar nog sängen snart!

Yoyna: Vad härligt att ni har släkten så nära! Så vill ja oxå ha det

Lusse: killar som kan gråta (både glädjetårar och sorgtårar) gillas starkt! din kille verkar ju oxå vara sån. HÄrligt!

Cia: kul att ni har bestämt er med bilen! Varför just detta val?

• FiL81

fröken: bra att ni är sams nu! är ju så härligt när man blir sams efter ett bråk!

• FiL81

Lusse: jo jag är mäkta stolt över min dag. Dessutom var jag duktig och tog inte bilen till jobbet. Mannen är ju borta, så då är bilen ledig, men ja tänkte äsch, bensinen är ju så dyr nu, månadskort för tåget har jag, åsså ska man ju tänka på naturen. *stolt*

så 699 EUR är alltså ett riktigt kap? hm, affären ligger ju centralt i Frankfurt, om man aker utanför stan så kanske de är ännu billigare där Hur var det nu, skulle jag köpa 10 vagnar?

Jodå, gillade den skarpt. Den kändes så lätt och smidig jämfört med de andra vagnarna. Märkte att det var olika slags tyg på den. En hade fleece, och den andra nått mer galonartad (är värdelös på tygsorter). Vad kan va bäst måntro?

• FiL81

Frila: ok, fyra stycken var beställt!

fröken: välkommen tillbaka! KÄnner igen det där med att inte orka gå och lägga sig

• FiL81

frila: oj, låter tungt att jobba natt hela helgen

själv ska jag imorrn ut med en tjej och dricka öl, på lördag måste jag klippa mig och försöka hitta en klänning att ha på det bröllopet som vi ska på på midsommar. svårt!

å på söndan kommer äääntligen mannen hem!

På måndag är vi lediga då det fortfarande är helg-dag i Tyskland!

• FiL81

ja, hehe. det är nog ändå tur att vi inte har bärbar dator. Då skulle jag sitta med den i sängen ännu längre in på natten...

men men, är riktigt sugen på en laptop. Kanske det blir en investering i sommar ända.

• FiL81

fröken: ojoj, kämpigt. Känner igen det där från studietiden..

Nä nu är det dags att gå till sängs. Har ju inget val, måste upp tidigt imorgon till jobbet. Men imorgon tar jag nog bilen, då kan jag sova lite längre

godnatt syltisar!!! och glöm ej, imorgon när vi vaknar är vi alla en dag närmare bebis!!!!

Svar på tråden SYLTFISK