• FiL81

SYLTFISK

Lusse: Ett stort grattis igen! Denna gång till förlovningen!

God Morgon på er alla! Snart väntar jobbet. Har en sedvanlig telefonkonferans klockan 09 med Paris och Hongkong, så jag kan inte "löka" denna morgon. - Men det är ju freeeeedag idag! Härligt!

• FiL81

lusse: najs med midsommar! själva ska vi pa bröllop da! Härligt att komma hem till Sverige och ga pa bröllop ute i Stockholms Skärgard pa självaste midsommarafton. Jo, trivs med mitt jobb - kul att jobba i en internationell miljö! Men ibland kan jag känna att jag har mycket mer att ge än vad arbetet kräver av mig...

• FiL81

...för som ni ser, sa har jag ju tom tid att sitta här med FL pa självaste arbetstid *fy pa mig*

• FiL81

lusse: är väl lite sugen pa att flytta tillbaka till Sverige snart. Arbetsmarknaden är ju pa topp där nu. Men, jag har ju bara jobbat ett ar efter examen och vill satsa minst ett ar till har. Tva ar utomlands (+ett halvt ar exjobb) känns som nan magisk gräns pa natt sätt. Dessutom har maken ett stort projekt som vi bada tycker att han ska avsluta innan vi rör oss tillbaka till Sverige. Projektet är färdigt om tva ar. Da nangang blir det oxa forhoppningsvis bebis och sedan (kanske) en flytt tillbaka till Sverige.

Trivs gör jag ju faktiskt, även om jag skulle vilja ta pa mig mer ansvar. Dessutom hoppas jag att utlandsjobbet gör mig ännu mer attraktiv pa arbetsmarknaden när vi kommer tillbaka till Sverige. (kan ju bli lite klurigt att söka jobb da när man, forhoppningsvis, har en liten ett-aring) - iofs tror jag att jag har stora chanser inom företaget, da vi är rätt stora även i Sverige.

JA! Fria till honom!!

• FiL81

Hemma redan nu! Härligt! Tyvärr blir maken kvar en stund till på jobbet... hoppas det bara inte blir för sent. Vi tänkte nämligen ha myskväll med fetaostfyllda biffar, potatis i ugn, zatziki och vin... dessutom är min mens slut, så det kan nog hända lite annat heheh...

Frila: så bra att det nu är bestämt med jobbet. Hur var det nu. Innebär din nya tjänst på den andra avdelningen att du får jobba dagar nu - eller minns jag kanske fel?

Cia: låter jobbigt. Vad hände? -Lycka till med golflektionen!

Lusse: jodå, nog finns det möjligheter inom företaget. Dock ses ju jag fortfarande som relativt ny då jag bara har jobbat i ett år.

• FiL81

ojoj här är man visst uppe med tuppen - trots att det är lördag och jag är heeelt ledig!

tänkte gå till bagarn snart och köpa förskt bröd *mums*

fröken: ååå så roligt med bröllop! ha en toppendag nu!

frila: men det låter ju toppenbra att du slipper nätterna! särskilt med tanke på framtida knoddar... hihi. Kämpa på nu i sommar och håll ut till hösten! Kanske har du tom lite semester i sommar oxå?

• FiL81
    enlitenbitkaka skrev 2007-05-06 18:44:42 följande:
    Båda balkongdörrarna öppna, TV'n i mitten och sen tre killar rakt framör...tillåt mig le...*ler* Tänkte iaf bara kika in och säga hej och hoppas att ni inte dör av bebislängtan
    hehe, *asg*...killar ja....

mannen min stor just nu i köket och gräddar pannkakor! mums! vi (eller det kanske snarare var JAG) pratade om hur bra underhållning det skulle vara för ett litet barn - bara sätta barnet i barnstolen i köket och låta pappa gå loss med plättjärnet....hehe...

här är bebisläääängtan stooooor!
  • FiL81

Frila: Ah! sa roligt att höra!! Ja, visst är den smaskens

Pa jobbet nu, mycket att göra idag, sa jag kikar bara kort in här.

• FiL81

Äntligen hemma efter en tuff dag på jobbet.

ååå måste ni prata så mycket om lasagnen!?! blir ju toksugen juh! inte orkar man laga nån mat nu. Blir yoghurt och macka ikväll.

åsså måste jag sätta igång med min tyskläxa. *orka inte*

Thulan: cooolt med stand-up! fattar inte hur de kan va så extremt roliga! Vad får de allt ifrån?!

Skrutt83: ja visst e det härligt att drömma lite om en ev. graviditet redan i ÅR! Själv slutar jag med pillerna först i november, men vem vet?!? Fast eg. vore det inte så passande att jag blir gravid då, för då är risken att mannen är i Kina med jobbet när värkarna kommer. Inte bra

Lusse: snygga ringar! Vi har gjort lite tvärtom. Mannen friade med en bling-bling ring köpt i USA - då kunde ja ju inte annan än att säga JA! Min vigselring blev istället en slät ring med gravering på insidan. Mannen har bara en ring - sin förlovningsring som vi innan vigseln graverade.

och presens: vad lessen jag blir för din skull - bråk och uppskjutande av bebisverkstad... jobbigt. Men du ska se att det blir bra tillslut. Kanske din fru kommer på andra tankar igen. Jamenar, som vi sagt här tidigare i tråden, finns det verkligen nån tid då det klaffar till 100 % att få barn?!?

Svar på tråden SYLTFISK