SYLTFISK
fröken: låter bra, ska definitivt skaffa en laptop till graviditeten...
nä nu ska jag sooova!
fröken: låter bra, ska definitivt skaffa en laptop till graviditeten...
nä nu ska jag sooova!
Hallå syltfiskar!
Har inte varit så aktiv här på ett tag - fy på mig.
Ska flika in med att här i Tyskland får man göra cellprov så ofta som varje halvår! De höll på att tappa hakan när de frågade när jag hade gjort det sist och jag sa att det var för två år sedan.
frila2: ja tyskarna är ett speciellt släkte när det kommer till sjukvården... mycket vanligt är det tex att man läggs in på sjukhus flera dagar för något som visar sig vara en vanlig förkylning...
jodå, och så är det vanligt att en läkare skriver ut recept på "alternativmedicin" och att man kan få betalt från sin försäkringskassa (här kan man välja vilken försäkringskassa man vill va med i) för en vistelse på en kurort, kurhotell eller liknande
men när det handlar om att vara gravid i Tyskland, så har jag bara hört positivt från svenskar som jämför med Sverige. UL betalas av ens försäkringskassa ett flertal (5-7) gånger och barnmorskan kommer hem till en någon timme var- och varannan dag och hjälper en de första veckorna efter födseln. Dock får man inte ha lustgas här :(
vet faktiskt inte om det är obligatoriskt med BM-besök här.... maste kollas upp!
joda, fänkalste är de tokiga i här. Ges vanligen till bebisar. vet faktiskt inte varför. De pastar väl att det är nyttigt. Lite väl generell anledning kanske.
Lika skumt med lustgasen. Den pastas vara skadlig för barnet.
Intressant med p-piller-läsningen! Låter bra det där med att det är bäst att vänta med verkstan ett tag efter pillerstopp. Vi ska ju vänta (iaf försöka vänta) i ca 4-5 mån.
Och igår tog jag mitt första "tyska" piller!!! Bara sex kartor kvar nu!
åh vad härligt med sommarlov säger jag!
Passa på ni att njuta nu, för sommarlov blir det slut med när man börjar jobba... Ska ta semester tre veckor i sommar. En vecka i juni (efter midsommar) och två veckor i augusti. Läääängtar efter ledighet!
godkvällens tjejer!
TYPISKT! Äntligen har man lite tid för FL och så ska sajten hålla på och sega en massa...*suck*
Aja, idag har det jobbats, tränats och städats. Har ledigt på torsdag och fredag och åker då till Sverige för att fira mannens brorsas student. Tjoho vad jag längtar hem till Svedala nu!
oj jösses, nu är FL plötsligt kvickare! bra!