Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

SYLTFISK

Frila:
    Ja Stora Holms är helt underbart! Lantlig idyll och vitt vitt vitt....just the way I like it!
    Vill du inboxa receptet till mig?

Nu har vi valt ut ringar! Blir dem här...
    Hans fast i rött guld: http://www.schalins.se/uploaded_files/big_20060224095904720-5%20kopiera.jpg

Min: http://www.schalins.se/uploaded_files/big_20060224102207210-4%20kopiera.jpg

Exakt lika fast tåv olika serier...min är 4mm och hans 5mm. Var hos en jätteduktig tjej och provade tom vigselringar som passade till......dämpar inte direkt bröllopssuget

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • enlitenbitkaka
    Frila2 skrev 2007-05-07 18:48:52 följande:
    Jag köper frusen men det är för att det är det som finns i vår affär. Färsk går också bramen att man kokar lite först. 
    Ok, då kör jag på frusen tinad  Ska absolut gör den......kör på smalmat nu ju! Och den lät inte så värst fet.
  • enlitenbitkaka

Fi:
    ja så kan man ju också göra Vilken rolig idé! Ja vi funderar och pratade om vad sambon skulle ha för vigselring...antingen kör han en likadan till fast i vitt guld eller en till fast smalare i rött guld med en nedsänkt fyrkantig sten. Eller så sätter han i en sten i förlovningsringen...

*bryderier*

• enlitenbitkaka
    FiL81 skrev 2007-05-07 19:44:04 följande:
    Lusse: Har ni pratat om när ni vill gifta er?
    ja men bara lite löst....vill väl vänta till efter att vi har pluggat så vi har råd att kosta på det så som vi vill. Men jag leker också med tanken på att göra det OM det blir en bebis, så vi gifter oss när jag är gravid alltså...fast lite mindre än jag tänkt mig från början. Men hur fancy bröllop har man råd med som student liksom?
  • enlitenbitkaka

Pappa har ingen möjlighet att va med att betala....mamma vill men kan inte, tror jag. Sambons föräldrar skulle utan problem kunna betala ett lyxbröllop själva....men tror inte dem skulle vilja hjälpa till faktisk

Så det blir på vår egen lott att försöka skarapa ihop. Vill ju ha hela baletten med klänning med släp, håruppsättning, manikyr, våningstårta, trerätters, fin bukett, fin lokal, bröllopsresa. Det jag INTE kan tänka mig att tumma på är klänningen...och iofs, hur lätt är det att hitta en snyg klänning om man har magen också?

Drömmen vore: få ett plus i juni, gifta sig i juli innan magen hunnit bli stor

• enlitenbitkaka
    FiL81 skrev 2007-05-07 20:41:03 följande:
    hmm, appropå vuxenpoäng - vad tycker ni ger mest "vuxenpoäng"? Att gifta sig, eller att skaffa barn?
    att skaffa barn...ett ansvar för livet. Även om äktenskapet också har den insikten så är det änåd inte lika bindande som ett barn..
  • enlitenbitkaka
    FiL81 skrev 2007-05-07 20:59:57 följande:
    frila och lusse: helt kloka svar! oj...känsligt kanske? varför skulle de inte vilja vara med och hjälpa till? svår relation? hihi, jo det kan nog va svårt att hitta en klänning som passar för en mage - vet hur svårt det var att hitta en klänning för en "normal" mage
    Nej dem är lite knepiga bara. Bor i stor villa med strandtomt, köper saker som kylskåp, TV, bil osv. som andra köper mjölk på ICA....åker på semester utomlands i sin svindyra husbil några månader varje år, i år till Portugal. Men samtidigt handlar dem alltid saker på Rusta och ÖB Hans pappa är maskinchef på en stor båt och är ute på sjön 5-6månader i taget så hans årslöner är gaaaanska saftiga.
    Hans pappa är 63 och sambon är hans yngsta barn....så han känner väl kanske att han gjort allt det där redan. Skulle aldrig våga fråga heller

Ja det viktigaste med bröllopet är ju ändå att vi blir man och hustru....*fånler*
Svar på tråden SYLTFISK