• Yoyna

SYLTFISK

Hej fröken!

Spermier kan leva ett par dagar i livmodern och ägget kan även bli befruktat i ett par dagar ( det vandrar ner genom äggledaren för att fästa sig i livmopdern och kan bli befruktad under vandringen eller i livmodern). Så för maximal chans skulle jag satsa på sex ett par dagar innan beräknad äl, under äl och kanske nån dag efter också! Varje dag känns kanske lite krävande, vad vet jag, men säg varannan dag under veckan kring äl! (Ta inte det jag skriver som absolut sanning, det här är bara vad jag har för mig är rätt!)

• Yoyna

Tro det eller ej, men jag håller på å täta en golvbrunn! Känn på den! Är ganska roligt att faktist klara av något som jag själv aldrig trott jag ens skulle komma i närheten av!

Ska inte väga mig förrän på torsdag eller fredag tjejer, men om ni vill kan nån med plus lägga in mig på listan?

Yoyna - startvikt v25: 72 - målvikt: 65 - vikt v26: 69 - totalt: -3

• Yoyna

Tack fröken! Ser nu att det ser lite skumt ut kanske att jag gått ner tre kilo... 72 var ju kanske inte i vecka 25 utan för nån månad sen, men det spelar väl ingen större roll iofs?

• Yoyna

Åh idag är en så dålig dag!!!

Jag bara känner mig sur å arg, ont i huvudet, fortfarande hes. Blä!

Vill inte vara på jobbet, men har fyra timmar kvar. Suck.

Fuskade med dieten igår oxå, så nu måste jag skärpa mig.

Nån som känner för att peppa?

• Yoyna

Tack lusse! Ja, nu kör vi fram till helgen! Idag, onsdag, torsdag å fredag! Bara fyra dagar!!! Heja oss!

• Yoyna

Jag jobbar idag å på fredag. Lättare att inte småäta då oxå!

Nu blir det en peppad shake till lunch! Mums!

• Yoyna

Visst är det så att jag blir hungrug av att inte ha något att göra! Helt värdelöst! Värst är det om jag är ensam på kvällen...

Shake shake!

Nu kallar jobbet!

Tack för lite pepp, nu mår jag bättre!

• Yoyna

Tack för allt pepp! Resten av dagen har gått bättre, bara naturdiet och så vattenmelon! Nu är det bara tre dagar kvar till helgen. På lördag har jag tänkt att jag ska få äta något gott iaf!

Imorn kommer plattsättaren, spännande!

Va roligt att bilköpet börjar närma sig Skrutt! sen får ni bara flytta ut på Mälaröarna oxå!

• Yoyna

Heja lusse! Bra gjort!

Nu måste jag tyvärr lägga mig, typiskt!

Kram!

• Yoyna

Hej tjejer!

Va roligt för er som verkligen kan kolla på vagnar och seriöst veta att ni kommer att köpa en ganska snart! Jag är så glad för er skull ska ni veta!

Just nu känner jag mig ganska nöjd som jag har det oxå, känner ingen bebis-hets alls! Och det är så skönt för tidigare kunde jag känna mig ledsen över kompisar som blev gravida och började planera syskon, men nu är jag bara glad! Jag är sååå nöjd med ett barn nu, och jag kan få barn i minst femton år till så det är ingen brådska!

Men såklart hoppas jag på en -09, men det beror på vad som händer. Vill nog gärna vara klar med utbildningen den här gången. även om det gick jättebra att plugga när A var liten!

Duktig du är som kämpar på med golfen Cia! Det gröna kortet kommer nog på posten snart!

Sitter å väntar på att min mamma ska prata färdigt i telefonen så jag kan sätta på modemet å skicka iväg det här... Antar att jag hinner skriva mycket mer innan hon är klar!

Fick just höra att rörmokaren inte kan komma förrän på onsdag... Deppigt eftersom allt kakel är klart, nu kan vi bara vänta. Och innan rörmokaren är färdig kan vi inte flytta hem! Skit oxå!

Lusse: Såg att du skrev om Mariebergsskogen häromdagen, men glömde kommentera det! Var där minst en gång om året förr, då var det ett litet tivoli där oxå, jag minns fortfarande berg-och dalbanan som såg ut som en grön larv! Och åkte genom ett äpple!!! Spännande!

• Yoyna

Hej lusse!

Den som väntar på nått gott väntar ALLTID för länge, och har dessutom tråkigt under tiden!

Ah, kålmasken! Det var tider det! Och te-kopparna!

Ja, kanske är det så att längtan blir mindre när man redan har barn... Men jag har haft perioder efter att A föddes då jag hysteriskt längtat efter ett till barn, kanske speciellt då hon var liten å lättskött! Måste säga att jag förstår de som blir gravida igen innan första barnet är ett, men när första barnet är mellan ett och ett halvt och två-tre då är det lättare att vänta tror jag!

Måste tyvätt sluta, längtar tills vi kan bo hemma igen och jag kan sitta nån helkväll med mina syltisar!

Kram!

Extra kram till lusse eftersom du är den enda som är inloggad just nu!

• Yoyna

Haha, hur länge kunde jag hålla mig borta???
    Inge roligt att lägga sig själv, sambon är nere å bastar vid sjön tillsammans med min bror å några ompisar.

Lusse: A blir två år i september. Tycker inte alls synd om era barn om det blir långt mellan dom, det finns en hel del fördelar med det, både för föräldrar å barn om du frågar mig! Jag kan t-ex- inte se mig själv som mamma till a och en liten bebis just nu, tror inte jag skulle räcka till för båda två. Men alla är ju olika förstås!

Hej skrutt! Jo tack, det går ganska bra med renoveringen. Just nu står badrummet färdigt (helt enligt min tidsplan) och väntar på rörmokeri och "möbler". Men då meddelar rörmokaren att han inte kan ihelgen utan kommer på onsdag tidigast... Stackars mig!

• Yoyna

Hej tjejer! sitter på jobbet å ska jobba hela natten, blev inringd eftersom det är lite struligt här med ovan nattpersonal och en boende som ligger för döden och en annan som är i princip psykotisk. Jag som inte alls är van att jobba natt, får väl se hur det går!

Va roligt att vi syltfiskar får lite uppmärksamhet, en egen tråd!

Trist att det inte blev nån provkörning Lusse!

Thulan: Powermeet... Har för mig att det brukar gå vilt till! När jag bodde i Västerås tog akuten emot på gräsmattan utanför eftersom det var fullt överallt!!!

Frila: Har din vän varit sjuk tidigare? Hur medveten är hon själv om att hon skulle behöva stöd/hjälp? Tycker du kan ringa hennes sambo, men hon kommer förmodligen bli arg på både dig och sambon. Hoppas att det kan bli bättre, men tyvärr är det väldigt svårt att som "vuxen" få hjälp med ätstörningar. Klinikerna är oftast fulla av unga tonåringar! Stackarna.

• Yoyna

Skönt för dig att få sova fröken! Jag räknar timmarna tills jag slutar, 2.5 timme kvar nu! Har gått mycket bättre än vad jag trodde att hålla mig vaken!

• Yoyna

Hej tjejer!

Lusse, fröken å skrutt: Jag kör ju vägning i slutet av veckan nu, men i fredags var det 68,5 om nån av er plussare vill uppdatera! Den här veckan jobbar jag varenda dag så då passar det jättbra med naturdiet. Men i helgen åt jag vanlig mat så nu känns det nästan som att börja om!

Pissigt väder det är!!!

Hej presens! Va roligt att ha dig här igen!

• Yoyna

Hej tjejer!

Stort grattis till er som kommit in på era utbildningar!

Jag kom tyvärr inte in, men hade väl egentligen inte trott det heller. Men är riktigt besviken över att jag inför förra temin var reserv 40, och nu är jag 160... Känns inte som att jag någonsin kommer komma in... Får bli något annat kanske?

• Yoyna

Thulan: Alla med sskk-legitimation är behöriga att söka, sen hamnar man i olika urvalsgrupper beroende på hur länge man jobbat. Tyvärr finns det inget man kan göra för att öka chanserna, förutom att fortsätta jobba... Känns hårt och surt just nu!

Men kanske blir det så att vi plugar till bm samtidigt, vem vet?

• Yoyna

By the way: en bekanst dotter fick barn idag, två månader för tidigt!!! Men vad jag hört hitills så har det gått bra! Men det var nervösa timmar innan vi fick besked.

• Yoyna

Hej tjejer!

Säger som Frila att jag hoppats att nån syltfisk varit inloggad!

Sambon jobbar natt och jag är ensam eftersom A sover...

Försöker just nu inbilla mig att jag är glad för min sambos skull... Han kom in på sin vidarutbildning, halvfart på distans. Och det känns så jävla orättvist! Han har hunnit med två olka jobb och just fått fast anställning på ett tredje, plus att han nu kommit in på sin drömutbildning!!! Och vad gör jag? Offrar karriären för att A ska få vara hemma så mycket som möjligt. Vilken kvinnofälla va?

Det enda jag har att skryta med är att min lön är rätt bra, annars är det ju inte alls mitt frömjobb även om det iofs känns rätt ok just nu. Men när jag ser hur mycket tid och energi min sambo lägger ner på sin egen utveckling så blir jag bara så ledsen å arg! Och hur vi än pratar om det så slutar det ju iaf med att det går ett halvår tilleftersom jag nu inte kom in på min utbildning och jag inte vill att a ska ha för långa dagar på dagis.

Suck och stön, nu fick ni höra mig klaga oxå...

Är iaf jätteglad för er som kommit in på utbildningar, bestämt datum för babyverkstads-start och köpt nya bilar!!! Grattis!

• Yoyna

Essa: Va duktig du varit! Heja!

Klart det finns nått jag skulle kunna göra åt det... Men just nu jobbar jag fem miuter hemifrån (på ett äldreboende), närmsta sjukhus ligger en timmes bilfärd hemifrån. Så om jag skulle byta jobb får både jag å sambon långa dagar med mycket pendlande. Jag vill ju sätta A först, men det är bara det att jag blir så deppig när det känns som att jag är ensam om det! Men det är lite orättvist av mig att känna så, det vet jag. J vill oxå A:s bästa, men han är killa och smart jag är tjej, mamma å dum. Offrar mig själv med andra ord. Fast å andra sidan så tycker a bättre om mig!

Svar på tråden SYLTFISK