• Frila2

SYLTFISK

Klipper in ett inlägg som jag skrev i starta 2008 här också.

Kolla vad jag hittade när jag kikade på kläder på nätet:
    www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx[Ellos,%20baby%20071][3536573]#
    Gillar de i beige.

Söta byxor som är könsneutrala:
    www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx=#
    Gillar dem i både beige, brun och oliv. Gillar inte rosa byxor.

Är man för överbeskyddande om man skaffar dessa och sätter på barnet om man ska ut någontans när barnet är lite större?
    www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx[Levis][3536979]
  • Frila2
    Cia80 skrev 2007-05-13 22:06:31 följande:
    lusse,Känns inte som att jag har så stor användning för dem nu när vi inte försöker. Tänkte att jag skulle hålla mig borta från sånt, ialla fall i början.Åh, då kommer vi ju gifta oss samma år Frila, Jösses Men eftersom sambon ser det som en chans om jag blir gravid så kan han ju inte vara helt emot att ha sex när jag äl Hehe, det vore nåt om äl bara inträffade på helger, ialla fall fram till juli. För sen är det ju meningen att vi ska vara sambos på heltid, men jag vågar inte ta ut nåt i förskott.
    Bra, då kan du lyckas pricka in äl på helg endast fram till juli och sedan är det ok med vardagar också! Skrattande

Jag är lite avundsjuk på er som ska gifta er nu. På ett sätt vill jag också gifta mig men samtidigt inte. Tror det är planeringen som jag vill göra men slippa genomgå ceremonin.
  • Frila2
    Skrutt 83 skrev 2007-05-13 22:14:35 följande:
    Åhh blir lite avis vill också gifta mig men sambon vill avvakta så jag får snällt vänta..
    Ska vi starta en ny tråd? Vi som vill gifta oss men vars sambo håller inte med. Eller jag som vill planera ett bröllop men inte sambon
  • Frila2
    enlitenbitkaka skrev 2007-05-13 22:22:05 följande:
    Ett intimt bröllop med närmaste familjen, känns det jobbigt också? För du gillar inte att ha den uppmärksamheten riktad mot dig vad jag förstått?
    Det är så jag vet att det ska bli men tror inte det blir så litet.
    mamma
    pappa
    syster
    mormor
    morfar
    Farmor
    sambons pappa
    sambons pappas fru
    sambons mammas man
    bror
    bror
    bror
    syster
    plastmormor
    plastfarmor
    plastfarfar

Utöver detta vill jag ha med några av våra bästa vänner och då blir det med respektive. Det blir minst 16 st där utöver familjen.
    Minst 32 st hur vi än gör. 
    Sedan kommer det säker komma många som vill gratulera efter så blir det större och större.
    Vissa på mitt jobb kommer vilja komma. Överläkaren + fru brukar komma på personalens bröllop tex. Vi får se helt enkelt.
  • Frila2

Det blir lite samma känsla som när man skulle redovisa inför klassen, vilket jag fullkomligt avskydd som pesten. Gillar inte att prata inför människor även om det blivit bättre. Nu ska jag ju rapportera inför mellan 2-10 personer på jobbet samt sitta med och prata på storronder men massa läkare + andra. Men jag gillar det inte. Blir fortfarande högröd i ansiktet och svettas som en gris. Inte kul.
    Det är just det att man ska gå fram och vara i allas blickfång. Nä, vi får se vad det blir.

En kompis ska gifta sig nästa sommar, nere i Bulgarien. De räknar med mellan 100-250 personer!

• Frila2

Jag hade verkligen kunnat tänka mig ett strandbröllop med bara min familj. Men tyvärr går inte det eftersom min syster inte kan flyga. Hon är jätterädd och har tvingat mamma och pappa att lova att hon aldrig ska behöva flyga fler gånger. Och gifta mig utan Malin med är otänkbart. Det finns inte i min värld. Jag är hellre ogift för alltid än gifta mig utan henne med.
    Eh, någon gång blir det väl av. Får väl gå i terapi innan

• Frila2

Gruff blir det alltid när man ska hitta en vardag tillsammans. Det är inte sama sak som att ses på helgerna eftersom man inte ser riktigt alla grejer som man irriterar sig på efter ett tag. Precis som att man inte ser det i början heller. Efter fyra år blir man vansinnig ibland.
    Klart det kommer gå bra. Om man aldrig bråkar eller diskuterar tror jag inte heller att man pratar om allt. En kompis säger efter 5 år att allt är perfekt, jag tror man lever i en idyll då och inte i verkligheten. Allt kan inte vara perfekt hela tiden även om det är väldigt bra.

• Frila2
    Cia80 skrev 2007-05-13 23:05:23 följande:
    Frila,Jo, det har du rätt i.Man måste ju kunna diskutera med varandra och självklart är inte förhållandet alltid en dans på rosor.Tänk vad tråkigt det skulle vara om man bara var uppe i det blå hela tiden. Brukar säga att livet är som en EKG-kurva med toppar och dalar. Blir det för rakt för länge så är det dött.
    Vilket bra ordspråk. Det ska jag sno om det är ok.
  • Frila2
    Cia80 skrev 2007-05-13 23:37:51 följande:
    lusse,Har ingen aning. Har inte satt mig in i det....än.Det kommer säkert bli jättebra lusse.Ja, det vore nåt med bebis med på bröllopet.Men jag får ju inte vara för gravid, då kan jag ju inte flyga och bebis får ju inte vara för liten.
    Men man får väl flyga även om man är gravid? Åtminstone till en viss månad? Hur gamla ska barnen vara innan de får flyga? Har sett är liten bebis på flyger en gång. Länge sedan var det ju men ändå.
  • Frila2
    enlitenbitkaka skrev 2007-05-13 23:46:24 följande:
    Fram till v.28 är det OK med de flesta flygbolag...efter där kräver många intyg. För skulle flygnandet orsaka för tidig födesel så täcker inte de flesta försäkringar det efter v. 28
    Men då så, då är det ju inte kört att vara gravid och ha bröllop. Kanske inte så kul att vara blek och illamående hela bröllopet...
Svar på tråden SYLTFISK