• Frila2

SYLTFISK

enlitenbitkaka skrev 2007-05-17 17:00:56 följande:
    Irland verkar jättetrevligt tycker jag! Om inte annat ett väldigt vackert landskap!Jag och sambon kikade på flygbiljetter med RyanAir till London och hittade biljetter för 1:-....hur sjutton kan det va sååå billigt?
    Var det inte utan avgifter och sånt då? Det kommer ju gå upp lite då men visst, superbilligt. När Flyme fortfarande var ett hederligt företag utan konskurser flög vi med dem ibland. Mamma åkte en gång / månad med det och det var det billigaste till sthlm och även ut i europa.
  • Frila2

Ni verkar ha fått ner namnen till några få alternativ. Jag har hur många som helst. Tjej är klart redan, så länge som det passar barnet. Olivia Gabriella kommer första tjejen heta. Olivia från morfars mormor och Gabriella hetta sambons mamma.

Annars gillar jag Siri, Alva, Stella, Alica, Elsa mfl. "Upptagna" namn som jag tycker om men inte kommer välja är Alma, Ella, Julia.
    Outsider är Lova.

Killnamn är mycket svårare för jag har inte något som är första favorit ens.
    Alvin, Viggo, Elis (eller elias), Edvin, Vilmer mfl. Gillar uppenbarligen V-namn upptäckte jag nu  Sebastian gillar jag men två kompisar har killar med det namnet.

Vilka fina namn ni har kommit på. Undrar vad det blir tillslut. När vi sitter här i slutet av 09 (hoppas att de flesta fått då) undrar vad alla barn kommer heta då?

• Frila2

Lusse: mamma sa att morfar mådde bättre idag också. Ska åka och hälsa på honom om en halvtimme.

Du har bra smak med namn Vi har lite samma stil på killnamnen. Gillar Vera och Ellen också men tror sambon skulle säga nej till de namnen.

Svårt med andranamn också. Tjejens andranamn är ju redan klart. Men bara ett, skulle vilja ha ytterligare ett andranamn men vet inte alls viket. Sambon vill att en kille ska ha hans pappas namn som andranamn men jag gillar inte det. Dessutom heter både sambon och hans två bröder det namnet som är sambons pappas tilltalsnamn. Vi får prata mycket om det innan det är dags. 

• Frila2
    enlitenbitkaka skrev 2007-05-18 15:12:55 följande:
    Frila:Vad skönt! Hoppas hon kan få en fin semester  Nice och att hon orkar slappna av!Ja lite lika namn Just nu lutar det mest åt Ellian och Edvin för min del... Usch har ni sett denna tråden: www.familjeliv.se/Forum-4-46/m20621777.html
    Ja, de ska åka imorgon så det blir nog bra. Morfar satt på sängkanten och åt middag när vi var där. Det är stort för honom. Han har blivit betydligt bättre än igår.

Ellian har jag inte ens tänkt på, verkligen ett fint namn.

Ja, jag har läst tråden. Fruktansvärt verkligen. Pancreascancer har ingen bra prognos tyvärr och det är så orättvist att få cancer när man är så ung. Tycker det är synd att alla ska misstro och ifrågasätta henne bara, även om jag förstår det på ett sätt eftersom det är så vanligt att folk ljuger. 

Det finns en annan tjej som skriver här på fl att hon fått cancer och jag tror inte på henne alls. Ingenting stämmer. Hon säger att hon fått 12 cytostatikabehandlingar och fått strålbehandling på en och samma månad. Vid bröstcancer ger man inte cellgifter och strålbehandling samtidigt och man kan omöjligt få 12 cellgiftsbehandlingar på en månad. Max en behandling i veckan. Sedan har hon fått återfall och spridning redan och hon har haft cancer i två månader. Sedan säger hon att läkarna har gett henne prognosen att hon inte kommer leva mer än ett år. Jag VET att man leva med bröstcancer spridd till levern i flera år. Tröttsamt när de ljuger och massa människor verkligen mår dåligt för deras skull.
     Lång utläggning igen    

Ska du jobba natt Fröken eller är det ett kvällspass?
  • Frila2

Ja, det verkar som om syltfiskarna har ett liv utanför FL. Konstigt!

Ja det är konstigt hur folk kan ljuga på det sättet. Vad får de ut av det?

Har precis kollat på Criminal Minds och städar. Sambons ena bror ringde tidigare ikväll och han har tråkigt nere i sitt studentrum i Lund så han kommer hit imorgon och hälsar på. Tyvärr ska jag passa min syster nu när mamma och pappa åker så jag kommer inte vara hemma när han är här.

Tycker bättre om Ellian än om Elian. Men jag gillar Elis också.

• Frila2

Vi kommer vara hemma hos mamma och pappa. Det är svårt för Malin att vara hos oss eftersom hon inte har eget rum där. Hon är lugnare hemma. Sedan är det ju så att varken sambon eller jag har körkort och Malin fixar inte riktigt buss så vi kan inte åka någonstans. Men det får gå.

Har inte hört talas om Elis i Taserud men då förstår jag varför du inte väljer det namnet. Här i gbg kan man ju inte döpa någon till Karl, Ada, Osborn mm. Sedan vet vi ju att "alla heter Glenn i Göteborg"   http://sv.wikipedia.org/wiki/Glenn 

Cia: inte kul att gå upp så tidigt. Usch (vårdjobb? ).
    Kul att du ser framsteg i golfen.

• Frila2

Fi: då kommer din son få samma förnamn som min sambo
    Dröm söta drömmar nu Fi och försök glömma alla hemskt. Tänk istället på att det snart är det juni och då är det en månad mindre kvar till 08!

• Frila2
    enlitenbitkaka skrev 2007-05-18 23:47:48 följande:
    Cia:Vad roligt! Vill också lära mig...men jag får nöja mig med ridningen än så länge! Saab är ju bra...morbror kör en finfin 9-5 kombi i den där blå/turkos/gröna färgen, skitsnygg! Fi:Vilka fina namn och en jättebra kombination! Gillar verkligen dina tjejnamn, snacka om att passa bra ihop!Frila:Ok, nej då kan det ju va lite trixigt. Men det kan ju va roligt att bo någon annanstans än hemma ibland också Ja men vill du inte ha en liten Glenn Hysén?
    Tänk dig att ni ropar på Ellian, Gustav, Loke och så står jag och ropar GLEENN! Tror inte det riktigt, nej
    Ska bli lite kul att vara hemifrån lite. Bo hos någon annan och inte se vardagen riktigt lika tydligt. 
  • Frila2
    enlitenbitkaka skrev 2007-05-18 23:59:46 följande:
    Ja även om man bara är hemma hos päronen så slipper man ju tänka lite. Känns alltid som semester att åka hem till mamma Hihi vore sött....en liten Glenn med systern Ada *ler' Men gud, tänk, 2009 kan vi ha en träff med repektive knattar....jösses...
    Synd bara att mamma inte är där för att skämma bort en. Nu måste jag ju laga mat, tvätta, diska hemma hos dem istället för hos mig.

Ja, det är väldigt kjonstigt att vi kommer att ha barn om två år...
  • Frila2

Haha, kjonstigt. Menade konstigt såklart.

Svar på tråden SYLTFISK