Inlägg från: Fröken85 |Visa alla inlägg
  • Fröken85

SYLTFISK

4-5 böcker på en termin, detär ju rena barnleken... haha.. Vi har 2-4 st i veckan just nu. Men det är verkligen för mycket. + att vi har inlämningsuppgifter och sånt. Men terminen är snart slut, och det ska bli väldigt skönt. Sen har jag en termin kvar innan verkstan börjar... JIPPI!

Min sambo tycker nog att -08 är väldigt snart... Det börjar märkas på honom nu... Men han har ju förändrat sin attityd enormt nu och nämner ju små saker om barn, pratar namn och tittar på vagnar... så det blir nog kanon i januari sen!

Ska berätta en sak till som jag inte vill skriva här, så jag inboxar dig...

• Fröken85

Alltså din sambo är ju verkligen super-redo ju!  Fast min sambo har faktiskt oxå börjat ge någon sån där liten hint någon gång då och då... Han mjuknar, till mitt stora nöje...

Böckerna vi läser nu är ungdomslitteratur, så det är ju ganska lättläst skönlitteratur, men det är ju mycket ändå! Jag har 5 böcker kvar denna terminen + två inlämningsarbeten på ca 5 sidor styck. Sen har jag sommarlov. Oj, just det, jag har en komplettering från förra kursen oxå. Men det fixar jag sen.. haha

• Fröken85

Lusse: Verkar vara en intressant bok. Vi har fantasy-litteratur till måndag, så jag tog bara en som stod på hyllan.. haha.. snacka om att vara intresserad....

Å vad jag längtar till nyår nu. När jag tänker på att det är en hel termin kvar så känns det superlångt. Men nästa vecka så är det bara 7 månader kvar! Jag vet att det kommer gå fort, men just nu känns det bara såååå länge!

Vi kan väl hoppas att du oxå får lägga in dig under januari i listan sen då! Men det bästa för er är väl att plugga en liten bit in på terminen innan ni bestämmer er eller? För du dkulle väl försöka plugga samtidigt som du är hemma, va? Då kan det ju vara bra att börja lite så man vet ungefär hur stor arbetsbelastning det är!

• Fröken85

Japp, det ultimata vore en juni-juli bebis, men det kommer jag absolut inte få. inte-08 iallafall. Men man vet ju aldrig om det tar sig så det kanske blir en juni-juli -09... Fats jag vill helst ha sept-okt 08, eftersom det skulle innebära plus direkt vid verkstadsstart!

Men kommer ni börja försöka redan i höst då? Och hoppas på en juni-juli -08?

Jag hatar oxå fantasy och sånt... Urtrist, tycker jag!

• Fröken85

Nej jag förstår att man inte vill vara nyförlöst på sitt bröllop. Helst vill man ju vara i sitt livs from då... Men det skulle ju vara kanonmysigt att få ha sin lilla bebis med sig på bröllopet. 

Men om ni börjar vid nyår så har ni ju iallafall 8-9 försök på er innan det börjar bli risk för förlossning mitt under bröllopet...hihi...

• Fröken85

God kväll frila! Jag och Lusse har vart lite ensamma här idag!!! Kul att du kom hit oxå nu när Lusse ska sova...

Lusse: God natt gumman... Kul att du hängt här med mig ikväll!

Frila: Låter som att du har mycket roligt framför dig.. eller inte! Imorgon ska jag: plugga, städa, handla.. Ja det var väl det...

Läste du förresten att jag skaffat plus nu? Räcka ut tungan

• Fröken85

Näe, jag är inte riktigt trött än. Har jobbat hela dagen idag oxå så kroppen är helt slt, men huvudet är alltid piggt! Så jag kan hänga här en stund med dig!

Vad kul med resa! Blir det du och sambon? Vi kommer nog inte ha råd att åka iväg i sommar. Kanske någon kortare campingresa här i sverige, men inget mer. Vi måste sprara pengar till renoveringen nu oxå... Det är lite tajt med pengar här hemma nu!

• Fröken85

Okej, vad mysigt! Vill ju oxå åka utomlands, men det får vänta!

Hur är det med dig annars då?

• Fröken85

Oj då! Vilka intressanta historier en del har. Tänk när vi själva får berätta om våra förlossningar...*längtar*...

Här är det oxå bara bra. Väldigt ont i fötterna efter två superjobbiga dagar på jobbet, men annars är allt på topp!

Hur går det med längtan? Börjar sambon mjukna? Hur var eran historia? Du ville, sambon ville inte och januari bev kompromiss, eller hur blev det när ni bestämde januari? I vårt fall är det precis som jag skrev; en kompromiss!

• Fröken85

Nu måste jag gå å lägga mig... Börjar böi riktigt trött nu! Men vi ses väl kanske imorgon, och lycka till med alla bestyr! God natt!

Svar på tråden SYLTFISK