• Frila2

SYLTFISK

Kul att ni är vakna. Inte lika kul att di ska sova nu men jag förstår dig. Har du läst 100 sidor nu? Låter inte så kul direkt.
    Vi hörs imorgon. Imorgon kl 07 går jag på långledighet så efter det är jag hemma på kvällarna.

God natt.

• Frila2

Fröken: Nu går jag inte på förrän fredag kväll, alltså fredag NÄSTA vecka! *glad*

Mamma ringde tidigare och morfar som är krasslig har fått sin tredje lunginflammation på två månader och är riktigt dålig. Har har varit på ett korttidsboende en vecka som ett steg i att komma hem efter två månader på sjukhus men nu har han fått åka in till akuten eftersom han blivit sämre igen och boendet vågar inte vara ansvariga för honom. Han blir 87 år i år så han är ju gammal och har dessutom leukemi som gör att hans immunförvar är nedsatt. 
    Mina föräldrar bokade in en resa till Nice tillsammans med god vänner och ska egentligen åka på lördag. De har varit vänner i 35 år men aldrig rest någonstans tillsammans eftersom min syster har autism och även vännernas son så är det ju inte bara att åka. Nu har de lyckats ordna barvakter, jag och storebror i den andra familjen ställer upp. Allt ordnat och så händer detta. Vet inte om mamma kommer åka nu öht. Hon skulle verkligen behöva komma bort från allt ett tag.

• Frila2

Det verkar som om vi är rätt många av syltfiskarna som kommer start 08 trots alla tjuvstarter

• Frila2
    Yoyna skrev 2007-05-17 15:36:01 följande:
    Åh va tråkigt för er familj frila! Jag hoppas din mormor kryar på sig och att din mamma våga åka på resan, kan förstå att hon är väl värd lite semester! Men det är inte så roligt att åka när någon nära är sjuk förstås... Men bra att boendet skickade in honom så han kan få antibiotika iv, det brukar göra susen! Kram till dig!
    Jag hoppas verkligen att han blir bättre. Men grejen är att han fått antibiotika i.v. i nästan 2 månader i sträck med några uppehåll. När han varit utan antibiotika iv. och fått per os så har det tagit  1-2 veckor innan han tempat upp igen. Så detta är tredje lunginflammationen på två månader. Just nu har han 39,7°. Har har fått bredspektrumantibiotika, båda Meronem och Zinacef i omgångar. Får se vad det blir nu.

Hoppas att han kryar på sig på två dagar så de kommer iväg på sin resa. De ska vara bort i fem dagar är planen.
  • Frila2

Ja grejen är att mamma verkligen behöver komma bort lite. Det har varit ett jobbigt år med bland annat fyra besök på akuten för morfar och två för mormor och hon är enda barnet och måste ta allt. Utöver detta jobbar hon otroligt mycket, kanske 130 % och är dessutom viseordförande i en riksförening som innebär möten i sthlm en gång i månaden. Sedan är det massa möten om min syster med kommunen (hon har väntat i 7 år på et boende) och liknande. Hon behöver verkligen lite andrum nu. Men envis som hon är kommer hon totalvägra att åka om morfar inte mirakulöst blir bättre på två dagar.

• Frila2

Ja, hoppas verkligen att det vänder nu.

Har inte varit på Irland med det är ett av mina drömresmål. Har en gammal klasskamrat som bor där. Det är ju inte så långt att åka heller så man kan ju utan problem åka över kanske 5 dagar eller så.

• Frila2

Idag ska vi ha en slappa-dag. Inte gör någonting. Ska se på en dokumentär om Colombine-morden ikväll och äta chips och dricka dricka. Vi fuskar rejält idag. Imorgon ska vi antagligen gå på bio och gå ut och äta middag. Inte ofta vi är lediga samtidigt. 

Väntar på att mamma ska ringa från akuten och säger hur det går. Ska kanske försöka sova en liten stund nu också. Är riktigt trött nu, skönt att vara ledig.

Sambon ska ha datorn nu Hörs senare.

• Frila2

Tycker också lyxfällan är kul. Helt galet hur folk tänker ibland. Tar snabblån med 30% ränta för att betala tillbaka ett annat lån + massa ränta. Har man väl börjat så blir det väl en ond cirkel av det.

Duktigt att du städar. Har inte gjort någonting idag. Bara slappat. Morfar sitter fortfarande på akuten. Där har han suttit sedan kl 14. En man på 86 år med lunginflammation och hör temp. Vars medicinska historia är sån att läkarna varje gång de läser den undrar hur han fortfarande kan leva. Prioritera! Man blir så trött.

• Frila2

Lusse: Ja, man tycker ju det. Nu är han bedömd och beslutet är att han ska läggas in (självklart för alla som sett honom) så nu återstår många timmars väntan på akuten för plats på någon avdelning. Men det brukar vara så här. Han har fått vänta mellan 7 - 14 timmar på akuten varje gång han åkt in. Harhar suttit på akuten kanske 15 gånger de senaste åren.

De som inte har alla kor i hagen kanske dras till psyk? Många med anorexi eller ätstörningar dras till den vården av någon anledning.

Visst har killarna varit veliga nu på sistone. Inte min då som står fast vi beslutet och inte ens vill prata om det. Tröttsam han är..   

• Frila2

Ja, nu är morfar inlagd iaf. Men han ligger på en diabetesavdelning eftersom den medicinska akutvårdsavdelningen var full. Men det blir väl bra det med. Det känns bra att han är inlagd men vet inte hur mycket bättre han kommer bli. Han kommer nog inte klara fler infektioner. Men han är seg. Jag har sagt till min sambo ända sedan vi träffades att morfar är sjuk och kommer dö. Sambon har hört detta i 4½ år nu. Tror morfar kämpar sig kvar för att han vill vara med på mammas 50 års dagi augusti.

Som det verkar nu kommer mamma och pappa åka till Nice på lördag trots allt. Men jag har fått tydliga regler på att jag ska ringa till mamma om det är någonting trots att mormor kommer säga att jag absolut nite ska ringa.

Fröken: ja, jag tror också att våra karlar är lika Godnatt fröken
    Lusse: du har nog rätt i det du säger. Tjuvstart är inte aktuell för sambon men han har inte backat något heller. Det är ju positivt!

Någon som såg dokumentären på 1an om Colombine morden med Eric och Dylan? Så mycket varningstecken som samhället och föräldrarna fick och ingen som gjorde någoting. De hade ju vänner som mer eller mindre borde förstått vad som var på gång. Usch.

Svar på tråden SYLTFISK