• Frila2

SYLTFISK

Ja, en del av charmen är ju att bli bortskämd när man är där.

Jag kommer vara 25. Fyller 24 i oktober och om jag blir gravid direkt på första försöket kommer jag vara 24 men tvekar på att det går. Isåfall kommer barnet i sep eller okt.

Det är många som pratar om att man inte ska försöka bli gravid så barnet riskerar kommer i dec. Jag kommer ihåg hur tråkigt det var att fylla år i okt. Det regnade jämt. Man kunde inte cykla på nya cykel mer än en månad innan snön. Det är inte kul att fylla i dec och alltid vara yngst. Det är itne kul att fylla i början av jan och aldrig kunna fira sin födelsedag i skolan eftersom det är jullov, det är ont om pengar i jan. Inte kul att fylla i feb pga sportlovet, ingen kan komma på en kalas. Sommar är värdelöst pga loven, aldrig bli firas i skolan, ingen kan komma på ens kalas. Då har man mars-juni samt aug-sep som är ok månader. Halva året försvinner ju då. Så kan man ju inte tänka.   

• Frila2

Är den dokumentären på söndag? Den verkar ju riktigt kul. Ska se.

Jag tycker det är konstigt när man har så stora krav. Man ska väl vara glad att man överhuvudtaget blir gravid. Såg en omröstning där frågeställingen var om folk skulle ha uppehåll med verkstanunder mars för att inte riskera decemberbarn. Ortoligt många svarade ja. Bara på FL! *suck*. Folk verkar ta det så lättvindigt detta med barn. Jag är glad om jag blir gravid. För vi vet ju inte om det går. Sedan kommer jag inte bry mig det minsta om det blir en pojke eller flicka, bara barnet är friskt. 

En arbetskamrat har precis fått en liten kille. Hon hade verkligen är fruktansvärd graviditet. Hon kräktes oavbrutet fram till vecka 17. Fick ligga inne för uppvätskning vid ett tillfälle. När hon sedan kunde äta igen drog hon på sig en dunderförkylning som inte släppte. Hon hostade verkligen i flera månader. Efter att ha hostat i kanske två månader hostade hon av två revben. Fruktansvärt ont. Hon var hemma och var sjukskriven i kanske 12-16 veckor någonting. Hennes sambon fick vara hemma med henne sista veckorna för hon hade så ont att hon inte ens kunde ta sig upp ur en fåtölj själv. När hon äntligen föder är killen sjuk, har fått nån infektion och har legat på neonatal i ett par veckor. Hon har en dotter sedan tidigare och har nu bestämt: inga fler barn.

Hoppas att man inte får en sådan graviditet.  

• Frila2

Nej, nu måste jag gå och lägga mig. Ska upp tidigt imorgon. Måste ju packa lite.
    Ha det bra så hörs vi imorgon. Syrran går och lägger sig vid 21 tiden och då är jag fri att göra vad jag vill = sitta på FL med er
    Godnatt

• Frila2
    enlitenbitkaka skrev 2007-05-19 14:11:45 följande:
    Hej mina Syltfiskar! Hur står det till i blåsten? Va ute och gick med vovven förut och vi höll på att blåsa bort, haha, han blir skitsur på MIG när det blåser! Han tror att allt ont i världen är mitt fel Har även varit och inhandlat lite lördagsmys. Blir grillad kyckling toppad med soltorkade tomater och cheddarost och hemmagjorda klyftpotatis och till sist lite vitlökssås och bearnaisesås bredvid *mumma*Ska ni göra ikväll då?
    Hejsan.
    Det är väl klart att det är ditt fel att det blåser. Förstår du väl

Verkar som om vi ska äta samma mat idag lusse. Men vi har iof inte cheddarost och soltorkade tomater men annars så stämmer det.

Jag passar min syster. Mamma och pappa åkter precis till landvetter. Morfar var oförskämt pigg idag.

Fröken: vad jobbar du med som gör att du har så konstiga tider?
  • Frila2

Hejsan. Syrran och jag pusslar och jag har taigt en paus medan hon kollar på barnprogram.

Ja, det är verkligen härligt att morfar är bättre redan. Hoppas att det håller i sig. Han vill verkligen hem nu, han har inte varit hemma på två månader så vi ska försöka ordna så palliativa teamet kopplar in. Han har bestämt sig för att överleva mammas 50-års dag i augusti.

Ok, du jobbar på donkan fröken, missade det. Men konstiga tider ni har 20-04. Inom sjukvården är det 21-07.

Ska kolla på Teutorias vagnar lite till, tycker de verkar fina. Insåg att det finns en babyaffär med massa vagnar och annat ca 3 minuter från mina föräldrar. Kunde inte gå in eftersom syrran var med men om jag går förbi själv så.. 

• Frila2

En på jobbet har precis fått en liten kille, en av ledarna på min systers läger har fått en liten tjej som snart är 4 månader. Dop nästa vecka. Sedan ska vi på bröllop i juni och de som gifter sig har två barn, 4 och två år. Massa att titta på...

Verkligen konstiga tider fröken.

Ja, har tänkt gå in i affären någon gång men om jag är hos mamma så går Malin (syrran) efter mig hela tiden och hon kan inte vara hemma själv. Men någon gång..

Nu var pusselpausen slut. Tillbaka till arbetet

• Frila2

Ni pratar om djupa grejer här. Har paus från pusslandet, kände blodtrycksökningen på gång
    Lusse och skrutt: förstår helt eftersom jag också är vättskrämd ibland. För ett tag sedan tänkte jag när jag höll på med katterna att detta kommer jag vara tvungen att göra i 10-15 år *suck* Herregud hur känner man då inför ett barn som är ett livslångt åtagande?! Nu har jag gått från att se mig med en nyfödd till att se mig som mamma till en ett-två åring. Redan nu. När det väl är dags kommer jag väl längta efter en femåring och bli chockad över att det är ett spädbarn som kommer

• Frila2

Har alla skivorna med Creed och en med Nickelback. Just nu är det Korn, In Flames, Slipknot, Metallica mm som spelas.
    Vem är den personen du pratar om Lusse? Har han gjort någonting tidigare?

• Frila2
    Skrutt 83 skrev 2007-05-19 20:19:52 följande:
    Frila: ja det är verkligen skrämmande men ändå så häftigt! Ja eller hur? Man kommer förvänta sig att den ska kunna gå och tala =D
    Ja, är väl lite knäpp. Tänk chocken när man inser att bebis är helt hjälplös och behöver dig dygnet runt .
  • Frila2

Jag med! Inte ens det får längtan att bli mindre.
    Dags för pussel igen innan jag blir sönder tjatad.

Svar på tråden SYLTFISK