• Frila2

SYLTFISK

Hejsan syltfiskar.
    Cia: det låter inte som en rolig dag. Hoppas att det blir bättre imorgon. Du får ta det lugnt och göra ingenting ikväll.

Har ett i-landsproblem idag. Det är greys anatomi samtidigt som säsongspremiär av projekt runway. Vilket ska jag se och vilket ska jag spela in? Exakt samtidigt är det fotboll men jag totalvägrar. Tänker inte slätta ifrån mig fjärrkontollen idag

• Frila2

Fröken: Vad är detta? Ska du också gå och få en sambo som är intresserad av tjuvstarter och längtar efter barn? Ska du lämna mig ensam med en envis sambo?! Va!
    Jag vill också ha en rått-säker vagn.
    Sambon har inte engagerat sig i vagnar. Har bryr sig bara om att det inte blir en rosa eller röd.

• Frila2

Nej, vad trist Skrutt. Skitjobbigt när de velar så. Kan de inte bara säga en sak och hålla tyst sedan. Man börjar ju hoppas så fort de säger någonting positivt och sedan blir man såå besviken och ledsen när de plötsligt ändrar sig igen. Och du är inte ensam om att ha en sambo som inte mjuknar när det gäller barn. Min är precis likadan förutom att han inte ens vill prata om det.

Lusse: När du säger sånt börjar man ju längta alldeles för mycket. Har inte längtat alls så mycket idag men nu när du säger så.

Vi ska ju eventuellt åka på semester i sommar och tänkte överrumpla honom med att "glömma" kondomerna men inser samtidigt att det inte blir något sex alls om det råkar vara äl-period då. Ingen idé.

• Frila2

Fröken: förstår precis. Egentligen är januari bäst för oss också men jag vill ju att mina sambo också sak längta men det kommer väl kanske. Vill spara mer pengar. Vi har 40 000 kr nu och jag vill ha försöka ha 60 000 innan vi startar. Hoppas att det går. Om sambon har jobb efter sommaren går det annars blir det väldigt svårt.

• Frila2

Vilka bebisar! Man blir ju helt sjuk. Hoppas att vi om några år också har en sån mammaträff.

Blir helt galen, förstår inte varför sambon inte fattar hur mycket jag längtar. Varför längtar inte han? Hans stora problem är att han i många avseenden inte beter sig som eller verkar förstå att han är vuxen. Det är kanske därför detta med barn är någonting som han inte vill prata om.

Det verkar som om det är flera syltfiskar som bråkat lite de senaste dagarna. Här handlar inte bråken så mycket om när det är dags att skaffa barn utan om bakgrunden till det. Hur min 31-åriga sambo kan lägga så mycket tid på att vara barnslig och fundera på vilka filmer han ska köpa härnäst istället för hur han kan bli mer mogen och självständig. Usch, ibland skulle jag vilja uppdatera honom till en vuxen version  

• Frila2

Kan tyvärr inte delta i diskussionen om bilar. Kan ingenting om bilar och har inte ens körkort.

• Frila2

Kul att du kanske flyttar hem igen Fi. Förstår verkligen att det inte känns bra att få barn när man bor så långt ifrån föräldrarna. Jag har 6 km till mamma och pappa och det är lagom. Tar 30 minuter så det går fort att ta sig dit men inte så när att man bor på varandra.

• Frila2

Här på fl finns det allt bra många moraltanter. Läste precis en omröstning där frågeställningen var om man skulle abortera ett foster om man fick veta att barnet skulle bli homosexuell. 50 personer svarade att de antingen skulle göra abort eller överväga abort! Vilka j**la människor det finns..

• Frila2
    enlitenbitkaka skrev 2007-05-24 00:52:39 följande:
      Jösses! Enda gången jag skulle överväga abort är om fostret hade fysiska skador som skulle försvåra dennes liv. Ev. även om det finns Downs....men där är det mer oosäkert...
    Känner exakt samma. Tycker det är svårt att veta just med downs. Visst de kan ha ett bra liv men jag tror nog att jag skulle göra abort då. Jag har ju tyvärr sett baksidan av att leva med ett barn med fuktionshinder och även av att vara syskon till ett. Det är inte hela världen men det är ingenting som jag vill att ett barn ska uppleva.
  • Frila2

Typiskt män. Han har säkert hört men det passade kanske inte riktigt hans planering och då har han "glömt" eller "inte hört"

Svar på tråden SYLTFISK