• Frila2

SYLTFISK

enlitenbitkaka skrev 2007-05-22 17:09:51 följande:
    Cia: Hihi....här inne är vi inte rädda för detaljer. Inte jag iaf Kommer nog blir mer flytnings-prat framöver...förhoppningsvis. Frila: Du har ingen kompis som kan ha honom hemma hos sig då? Fi: Ja får jag inte med sambon innan så slutar vi ung. samtidigt då! Kan vi nojja oss tillsammans Trivs du där nere då? Jag drömmer om en storstadssemester i NY och Rom men vet inte om jag skulle klara av att bo så jämt...
    Problemet är att ingen av mina kompisar har erfarenhet att katter och första katten de ska ta hand om kanske inte ska vara en speciell liten bråkstake (som nu rusar fram och tillbaka på golver ). Nozzo är jättelätt, bara att ge honom en boll lekar han men Vinci är inte så enkel. Blä, svårt. Vill ju inte att mina bebisar ska må dåligt när vi är borta.
  • Frila2

Ni äter pannkakor ni. Måste erkänna att jag brukar använda pulver jag också. Idag blir det istället lasagne med zuchini som jag fick recept på här från en syltfisk.

Upptäckte precis att jag hittat två (!) klasskompisar från sjuksköterskeprogrammet här på FL. Faktiskt två av de 10 som jag umgicks med av 60 studenter. Tyvärr har vi tappat kontakten men nu har vi ju möjlighet att hålla kontakten igen. Riktigt kul.  

• Frila2

Lusse: Ja, smidigt med pulver. Brukar iof ha ägg hemma. Gamla ägg - eftersom jag glömmer bort dem.  Vet inte var receptet är, jag fick leta länge innan jag hittade det. Runt sidan 90 kanske, eh jag vet inte. Ska bläddra tillbaka lite och om jag inte hittar det så jag jag inboxa det till dig.

Cia: Molande värk i magen och ömmande bröst låter som en bra kombination

• Frila2
    Skrutt 83 skrev 2007-05-07 20:25:58 följande:
    Frila: Synd att han inte var bra när du såg honom live, han var grym när vi var å såg honom i skatan. Hehe ok. Här kommer receptet. Man kan ju göra köttfärssåsen lite som man vill men jag skriver det jag har i sen kan man ju som sagt byta ut och lägga till det man känner för:
    Till köttfärssåsen:500 gr Köttfärshackad
    gul lök
    salt vitpeppar svartpeppar
    lökpulver
    oregano
    timjan
    1 tetra passerade tomater
    tomatpuré (lite vitlök om man vill det, lika gott med som utan)
    låter detta puttra en stund. Sedan tillsätter jag majs i min men det kan man välja bort om man vill.
    Övrigt till lasangen:
    I dl grädde
    2 påsar riven gratäng ost

1. Gör iordning köttfärssåsen
    2. Skölj en zuchini och hyvla sedan den i tunna skivor med hjälp av en osthyvel. Lägg skivorna på hushållspapper, salta den lätt och låt saltet dra ut vätskan, torka sedan av denna vätska.
    3. Smöra en form och lägg zuchinin så den täcker formens botten.
    3. Lägg ett lager köttfärssås, strö över en påse gratäng ost, lägg sedan ett lager till med zuchini och sedan ett lager till med köttfärssås och ett lager till med ost.
    4. Häll över 1 dl grädde över lasangen.
    5. Grädda i mitten av ugnen ca 20-25 min i 225 grader.
    Hittade på sidan 87. Hoppas att citatet funkade. Fick lägga till lite mellanslag.
  • Frila2
    Yoyna skrev 2007-05-22 18:25:37 följande:
    Hej mina skengravida syltfiskar! Och ni som inte tror er vara det oxå, det är bara en tidsfråga! Japp, både lusse å cia är garanterat gravida den här månaden! Har just haft en bekant här med sin ett och ett halvt åring, det ville ha hjälp med att ta bort en färsting på killens hals.
    Så imponerad av dig! Klarar inte de äckliga små krypen *blä* Bra sjuksköterska va, som inte ens kan ta bort en fästing. Tur att jag inte jobbar på en VC.
    Kan avslöja att min största fobi är kryp - getingar, bin, humlor, flugor, fästingar, tvestjättar, gråsuggor mm. ALLA skalbaggar och annat äckligt. Jag kan stå ut med spindlar men ingenting annat. 
  • Frila2

Yoyna: Jag tar spindlarna och sambon tar allt annat. Jag borde egentligen gå i terapi för getingfobin men vill inte behöva vara så nära som man ska vara. Blir illamående och kallsvettig av ljudet av getingar och bin.

Cia: Jättegulligt sms och ett inte helt fel svar heller. Juli är ju väldigt snart! 
    Nej, killarna kan nog inte förstå en skengraviditet. De kommer ju aldrig uppleva hormonförändringarna och alla symtom så de kan väl inte förstår känslan av det.

Lusse: Mina katter är innekatter så jag behöver inte fundera på äckliga fästingar.

Fröken: Jättegod lasagne. Sambon har också ätit med god aptit. Receptet sparas i kökboken för framtida bruk.

Skrutt: grattis på förlovningsdagen! Låter som en bra dag. 

Thulan: Visst blir man trött när man åker så långt.

• Frila2

Cia: Visst ska han bara känna efter men ändå, vilket framsteg. Min sambo vägrar diskutera det mer. Vi har sagt jan och då vill han inte ens prata mer om det.

Det behöver ju inte vara så att du räknat fel för när man känner efter, väntar på att inte få sin mens och är stressad eller nervös så kan ju menscykeln bli totalt rubbad. Ofta blir mensen försenad men den kan ju lika gärna komma tidigare. Men jag håller tummarna ändå.

• Frila2
    enlitenbitkaka skrev 2007-05-22 23:25:50 följande:
    Someone care to help me? Engelskaexperter? Anyone? www.familjeliv.se/Forum-5-176/m21084094.htmlCia:Du ska se att han kommer på bättre tankar
    Kan inte hjälpa dig tyvärr. Tappar bort mig efter halva meningen (som är onödigt lång). Hoppas att någon kan hjälp dig.

Dags att sova här också tyvärr. Hörs imorgon.
    Godnatt
Svar på tråden SYLTFISK