• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Skrutt 83

Lusse: Det låter toppen! Jag ska väga in mig imorgon och ge dig min startvikt (blir nog inte så kul med tanke på helgens synder =D) Tar mitt sista piller den 19 augusti så nio veckor kvar idag *lägtar*. Jag är också jättenervös att kroppen inte ska komma igång, men jag hoppas verkligen det. Det är ju jättebra att du slutar redan nu då har ju kroppen lite extra tid på sig innan ni ska börja på allvar.

• Fröken85
    Thulan: känner lite som du när det gäller starta verkstan 2008. Kunde inte vi som längtar så fått VÅR tråd? Inte riktigt det snacket jag behöver just nu. Inget illa menat till er i denna tråden. Här är det en annan sak lixom! Ni är ju mina tjejer lixom!!!!

Lusse: Va kul för er, att ni är överens lixom! Även jag har börjat hoppats på en tjuvstart i sept/okt, men sambon vägrar. Försökte prata med honom igår och bad honom ialafall tänka på saken... Men jag får vänta till januari, men det ska väl gå. Även om det känns skitjobbigt just nu. När det gäller p-piller så tror jag inte du ska vara orolig. Jag var oxå jätteorolig att inte krppen skulle komma igång, men det gjorde den ju. Jag tror att det är större chans att det funkar än risk att det inte gör det. Lita på din kropp!

Yoyna: Vi har saknat dig! Mår du och familjen bra? Hoppas du blir lite peppad att hänga lite till här med oss!

JAG VILL OXÅ VARA MED OCH VIKTPEPPA!!! Ska vi börja imorgon med invägning då?

Så, tjejer: När ska man börja med verkstan för att tidigast få en bebbe i mitten på juni? Det finns ju faktiskt en chans att det tar sig på försöket... Även om den kanske inte är så stor...
  • Skrutt 83

Fröken: Klart du ska vara med och viktpeppa! Jepp imorgon kör vi invägning så kan vi inboxa startvikt, eller skriva här. Vad föredrar ni? För att få en liten juni bebbe så ska man börja i slutet av septemer, början av oktober.

Jag hoppas ju också på en tjuvstart däromkring, men vågar inte hoppas egentligen.. Så jobbigt att längta så det gör ont, men januari är ju inte långt bort, du kommer snart ha ditt +!

• Skrutt 83

Hörrni jag behöver ert råd. När jag slutar med pillren, om sambon får för sig att han vill satsa då, tror ni att det då är farligt att bli gravid direkt efter avslut? Jag har ju läst att vissa säger att missfallsrisken är högre om man blir gravid direkt efter stopp medan vissa säger att det inte är så. Blir så kluven, om sambon vill så vill jag ju inte avstå, känns ju som att man inte borde bli gravid om inte kroppen är redo, eller?

Vad ska jag göra? Undvika oskyddat sex första månaden även om sambon är redo eller bara köra på?

• enlitenbitkaka

Ja men då så! Då väger vi in oss här imorgon Så vi kan hålla koll på varandra och bli peppade av varandras viktminskningar! *perfect* Jag kan skriva min vikt här, det gör mig ingenting!

Skrutt:
    Ja det sägs ju att det finns samband mellan att bli gravid direkt och missfall. Lite därför jag slutar nu också! Varför gör inte du likadant?

Fröken:
    Men sa han att en tjuvis var helt uteslutet?

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Skrutt 83

Lusse: Ja det är därför jag är så osäker.. Skulle vilja sluta nu men eftersom att vi egentligen inte ska starta förrens i maj så bestämde vi att jag skulle äta upp de sista kartorna på det här receptet. Så skulle kroppen få god tid på sig att komma igång men nu när tjuvstart ev är aktuellt så är det ju lite annorlunda. Ska försöka prata med sambon ikväll om hösten, ger han ett klartecken slutar jag tidigare annars äter jag till planerat och sen så får vi skydda oss första månaden.

Vad bra då rapporterar vi här imorgon, fungerar bra att skriva vikten här för mig också!

• enlitenbitkaka
    Skrutt 83 skrev 2007-06-17 21:45:44 följande:
    Lusse: Ja det är därför jag är så osäker.. Skulle vilja sluta nu men eftersom att vi egentligen inte ska starta förrens i maj så bestämde vi att jag skulle äta upp de sista kartorna på det här receptet. Så skulle kroppen få god tid på sig att komma igång men nu när tjuvstart ev är aktuellt så är det ju lite annorlunda. Ska försöka prata med sambon ikväll om hösten, ger han ett klartecken slutar jag tidigare annars äter jag till planerat och sen så får vi skydda oss första månaden.Vad bra då rapporterar vi här imorgon, fungerar bra att skriva vikten här för mig också!
    Äh, sluta nu....det tycker jag Min sambo har sagt ej till att jag skulle sluta med pillrena nu hela tiden...men helt plötsligt tyckte han tvärt om. Så det är på hans initiativ jag slutar nu!

Usch vikten ja....den är nog inge rolig nu, känner mig som en uppsvälld ko! Men hellre slava på gymmet nu än när bebisen är född....

By the way...är inte ungen i Go'Boken-reklamen här ovan bedårande
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Cia80

Börjar snart bli dags för mig att sova. Ska upp 5.30 imorgon bitti. Dessutom har jag en 6-dagars vecka framför mig. Känns mindre kul.

Åh, ju mer ni skriver om bebis desto mer längtar jag

• Skrutt 83

Lusse: Hehe ja varför inte egentligen! Han har ju sagt att det är lugnt om jag slutar nu.. Det enda är att jag hoppades ju att han naturligt skulle välja att starta när jag slutar att det är hans sätt att säga att han är redo, genom att chansa. Det händer ju inte om jag slutar nu eftersom risken då finns att jag blir gravid innan jag är klar i skolan... gahh blir knäpp av det här =D hihi! Ska nog försöka prata med sambon ikväll! Fy på dig Lusse som sått små frön i mitt huvud nu, nu vill jag ju sluta genast =D

Cia: Stackare, inte så kul att gå upp så tidigt! Sov så gott!