• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • enlitenbitkaka

Nej så jag hoppas verkligen INTE att sånt går i arv Är ni rädda för er förlossning? Eller skulle ni föredra att snittas? Jag VILL föda vaginalt men är dödligt rädd för att spricka. Det är det enda som ska stå i mitt förlossningsbrev, att dem måste göra ALLT för att motverka detta. Och att sambon inte vill klippa av navelsträngen för det har han gjort väldigt klart

Sitter och klurar på när jag ska sluta med pillrena....har kommit fram til att strunta i vad han tycker. Jag slutar när jag vill och vill han nuppa så får han fixa skydd eller köra avbrutet

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Frila2

Jag vill föda vaginalt, undvika snitt om det går. Är inte alls rädd för förlossning just nu, ser mest fram emot det. Det kan iof ändras när det är dags

Ang. pillren tycker jag faktiskt att du har rätt. Det är din kropp och du slutar med p-piller när du vill. Det är faktiskt inte bra att äta hormoner. Vill han använda skydd så är det hans uppgift. Jag slutade med p-piller i dec förra året och det hade sambon ingenting att säga till om. Bara att acceptera.

Visst är de stora mina katter. Men den rasen bli väldigt stor. Vuxna hanar blir mellan 5-8 kg så mina är inte jättestora, men de är ju långt i från fullvuxna. Mina är innekatter. Hade utekatter tidigare och jag tycker bara det är ok med utekatter om man bor en bit ifrån gator och vägar. En jag känner har utekatter och de bor 15 meter från en stor väg. De har förlorat två katter där men kan inte ens tänka tanken på att ha katterna inne. Suck, stackars katter som riskerar att dö varje dag. 

• enlitenbitkaka
    Frila2 skrev 2007-06-16 21:28:37 följande:
    Nej jag är inte heller rädd för förlossningen, ser fram emot att få uppleva det.... Kommer nog va mer förlossningsrädd EFTER förlossningen Ja bortsett från det om man spricker då....

Hur gör ni med skydd nu då? Kör ni med kondom eller avbrutet? Eller säkra perioder?

Ja vi tänker ju leta efter hus i första hand på landet när det blir dags, så där trivs förhoppningsvis våra blivande kissekatter Skulle inte ha utekatter om man bor nära väg som du beskriver....eller i ett tätt villaområde så man dagligen läser hur irriterade folk är på alla utekatter.
  • Frila2

Ja, jag är mer nervös för första tiden med ett spädbarn än för förlossningen. En på jobbet fick sy jättemycket men sa att det var helt ok efter någon vecka.

Vi kör med säkra perioder samt kondom när det behövs. Avbrutet är ett alternativ, varken för sambon eller mig. Och det handlar inte om risken för graviditet

Ja, i villaområden är det alltid klagomål på katterna, måste säga att jag tycker hundarna och hundägarna är mycket mer irriterande än utekatterna hos oss. Blir förbannad på människor som går med okopplade hundar när de möter folk. Ett par var ute och släppte lös sin valp precis när jag gick förbi. Jag sa helt enkelt till dem att jag tyckte det var en dum idé eftersom de såg att jag kom gående, valpen var ursöt men hoppade och studsade mot mig och de har ingen aning om jag är rädd eller inte. Jag är inte alls rädd för hundar men de har hundägarna ingen aning om. En kompis till mig svimmar av rädsla när en lös hund kommer för nära. Det är jättejobbigt för henne att vara ute på sommaren.

• enlitenbitkaka
    Frila2 skrev 2007-06-16 21:40:21 följande:
    Ja jag har börjat bli skiträdd för första tiden hemma....drömmer mardrömmar om hur jag glömmer amma bebisen osv Helt sjukt!

Ja vi får väl se hur länge han orkar mixtra med kondomer....har bara använt det EN gång sen vi träffades för sju år sedan så...chansen att han orkar hålla på med det i flera månader är inte stor

Ja vi har ju vår odåga lös ibland. Med inkallning och lydnad är det sisådär men vi jobbar på det... har honom aldrig lös under promenader och bara på stora öppna ytor där vi har uppsikt över om någon kommer. och i skogen. Kommer någon så fångar vi in honom. Ska bli spännande att se vad han tycker om att bli storebror...
  • Frila2

Ja, tänk om man tappar bebis, glömmer amma, blir föör frustrerad när bebis skriker hela tiden... Usch.

Ja, du kan ju verkligen hoppas att han inte orkar med kondom. Min resonerar att han hellre har kondom än inte sex alls. Sedan måste jag erkänna att det är rätt bekvämt efteråt om man haft kondom

Det är ju var man släpper lös hunden som är det viktiga. På en skogspromenad där det inte är massa folk så är det väl självklart ok. har ju gjort så också när jag och en kompis gått ut med deras hund. Men här går hundarna lösa mitt utanför mataffären etc. Och det syns vilka som har koll på hunden och de som inte har det. En som bor här har aldrig koppel på sin hund men hunden går också fot hela tiden. Aldrig sett den hunden längre bort än en meter från husse.

• enlitenbitkaka
    Frila2 skrev 2007-06-16 22:01:22 följande:
    Ja jag kommer nog inte sova en blund de första dagarna....av rädlsa för att vakna och tro att allt är en dröm Jag vill ju ha en sommarbebis -08 så vi får hoppas att han tröttnar snabbt....

Ja det hände en rolig grej med vovven förut. Vi tog en snabbis in på vår lokala lilla ICA-butik....binder vovven utanför och där la han sig och tuggade på en pinne han burit med sig. När vi kommer ut sitter en kille bredvid honom och pratar och kelar med honom. Då hade vår vovve kommit fram till honom med pinnen och velat leka (den korta biten kopplet räckte.... Han sa att det märktes att vår hund var väldigt trygg då de flesta hundar som blir uppbundna ofta blir osäkra....

Vi får väl ta en egen GBG-fika du och jag eftersom alla andra är så lägligt placerade mot östkusten
  • FiL81

oh, nice...samtal om mammaledighet, förlossningen och första tiden hemma med bebisen! Nu börjar det likna gamla tider Syltisar!!!

Imorgon väntar bebismässan här i Frankfurt!!! *happy*

• Frila2

Lusse: vilken gullig hund ni verkar ha.
    Vi måste absolut ta en Gbg-fika. När kommer du hit?

Fi: avungsjuk, vill också gå på bebismässa!