• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • enlitenbitkaka
    Thulan skrev 2007-07-17 22:59:07 följande:
    lusse: Åh vad härligt om du är gravid till jul! Jo tack allt är bara bra med mig, sitter på jobbet just nu och är jätte seg. Sov till halv fem idag, haha, så jag kommer nog inte bli så trött iaf inatt. Hur är det själv? Ser du fram emot höstens studier? Hur lång är din utbildning?
    Ja det vore inte fel Halv fem var inte illa, jag lyckades ruska liv i sambon vid tre....men han slutade jobbade redan vid 06.00. Hur länge jobbar du inatt?
    Japp ser verkligen fram emot attbörja plugga! Linjen jag är antagen till är på 300p med funderar på att byta ner mig till en på 210p. Känns inte som att 1.5år extra med studielån är värt det för samma utbildning.

Annars är det fint...nyss varit ute med F och vovven. Kenzo hade lite överskottsenergi som han behövde springa av sig!
    FUM är det nya BIM! Kolla in www.familjeliv.se/Forum-1-5/m22043160.html!
  • Fröken85

Hej tjejer! Ett tag sen jag tittade in här, men jag har haft mycket för mig. Men nu är det semester i 3 veckor!

Skrutt: Vilken härlig möjlighet med resan... Jag tror faktiskt att jag hade tagit den chansen och väntat ett par månader med bebis!
    Tänk vilken upplevelse at ha med senare i livet och sen  skulle det ju vara kul med en liten bebbe med en "Made in Africa"-stämpel i rumpan... 'hehehe'

Lusse: Go for it! Kör på med bebis, det kommer du aldrig ångra tror jag!!! Å jag hoppas verkligen att du hittar en lägenhet snart!

Cia: Va jobbigt med svärföräldrarna å vagnen... Men jag tror att de bara blev glada av att ni planerar att skaffa barn någon gång! Alla barnbarn är väl välkomna!

• Thulan

lusse: Jag jobbar till 7 imorgon bitti, men tack och lov är det sista natten inatt, sen är jag ledig tills på lördag. Ska bli såå skönt att åka hem till Västerås och träffa sambon och katten. Förstår att du funderar på att byta till en kortare utbildningen, går det att byta när skolan har börjat eller måste du byta innan? Vad är det för skillnad på de båda utbildningarna?

• Elessario

själv var jag ute igår med sambon hunden o katten.. så katten kunde få bort sin överskottsenergi
    snart jobb igen, behöver vila nu känner jag..

• Cia80

Fröken,
    Så farligt var det nog inte egentligen. Men som sagt, nu hoppas jag ju att sambon kan få lite pikar därifrån

Usch, vilken bebislängtan jag har. Nu när jag är tillbaks på jobbet så ser jag ju magar eller nykläckta nästan varje dag.
    Inte hjälper det att prata om det med sambon heller. Han säger bara "sen".

• enlitenbitkaka

Hey girls!
    BRA dag än så länge! Sambon försöker sluta sitt spelande så nu är han hurtig som få! Gick och la sig ett samtidigt som mig, gick upp nu samtidigt som mig. *glad* Händer typ aldrig
    Tror jag fått mens idag också....om jag hade en normal 28dag. cykel skulle den ha kommit på fredag. Jaja, vi får se om den håller isig och om den är lika lång nästa månad!

Planer för dagen?

Thulan skrev 2007-07-18 00:38:20 följande:
    lusse: Jag jobbar till 7 imorgon bitti, men tack och lov är det sista natten inatt, sen är jag ledig tills på lördag. Ska bli såå skönt att åka hem till Västerås och träffa sambon och katten. Förstår att du funderar på att byta till en kortare utbildningen, går det att byta när skolan har börjat eller måste du byta innan? Vad är det för skillnad på de båda utbildningarna?
    Hmm *förvirrad* Jobbar du på något annat ställe än där du bor? Så svårt att hänga med bland alla Syltisar Ja alla går första året gemensamt och är man antagen är man antagen och då kan man byta inriktning sen i mån av plats. Skillnaden? Vet inte än.... Men kan skillnaden va så stor att det är värt 1.5år extra med CSN?
  • fru öman

Tjena tjejer! Tror jag ansöker om att få deltaga i er trevliga tråd med det lustiga namnet! Är sjukt bebbesugen men maken är inte lika sugen. Fått startdatum till våren 2008. Svårt att vänta så länge! Får roar mig med er trevliga damer tills vidare om jag blir insläppt.

• Cia80

lusse,
    Mina planer för dagen är att jobba. Börjar 13.30.
    Sambon sitter och spelar dataspel (som vanligt )
    Men jag ska försöka slita honom därifrån så jag får umgås lite med honom innan jag går till jobbet. Jag menar, han kan ju sitta där sen, ända till kl. 22 då jag kommer hem

• enlitenbitkaka
    fru öman skrev 2007-07-18 11:17:19 följande:
    Tjena tjejer! Tror jag ansöker om att få deltaga i er trevliga tråd med det lustiga namnet! Är sjukt bebbesugen men maken är inte lika sugen. Fått startdatum till våren 2008. Svårt att vänta så länge! Får roar mig med er trevliga damer tills vidare om jag blir insläppt.
    Hej Här har vi blivit lite av ett slutet gäng och tråden har inte längre så mycket med bebisverkstad 2008 att göra... Men prova här där de flesta ur den här tråden också hänger: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m22433887.html
  • enlitenbitkaka
    Cia80 skrev 2007-07-18 11:25:25 följande:
    lusse,Mina planer för dagen är att jobba. Börjar 13.30.Sambon sitter och spelar dataspel (som vanligt )Men jag ska försöka slita honom därifrån så jag får umgås lite med honom innan jag går till jobbet. Jag menar, han kan ju sitta där sen, ända till kl. 22 då jag kommer hem
    Haha......är du också en dataänka?? Men han spelar inte WoW va?! Skönt att äntligen ha honom hemma?? Hur ser det ut,kommer ni fortsätta va sambos nu eller blir ni "särbos" igen?
  • Cia80

lusse,
    Ibland så Nä, han spelar Guild Wars.
    Ja, det är underbart att ha honom hemma och nu ser det ut som att vi vara sambos framöver *lycka*

Åh, vad jag längtar efter bebis! Vet snart inte vart jag ska ta vägen.

• Frila2
    Cia80 skrev 2007-07-18 22:19:09 följande:
    lusse,Ibland så Nä, han spelar Guild Wars.Ja, det är underbart att ha honom hemma och nu ser det ut som att vi vara sambos framöver *lycka*Åh, vad jag längtar efter bebis! Vet snart inte vart jag ska ta vägen.
    Vart du ska ta vägen?? In i syltfisk # 2 såklart