• Frila2

SYLTFISK

Lusse: Ja, ni kommer att fixa det. Varför skulle ni inte göra det? Ni är ju inte direkt de första paret i historien som pluggat och fått barn samtidigt Med pengarna så handlar mycket om att man vänjer sig vid det man har. Får du mer pengar spenderar du mer och får du mindre en period så får man spara in på grejer.

G och jag levde på ett studielån under ett år när han var arbetslös utan ersättning. Vi hade 6800 kr i månaden + bostadsbidrag och vi kunde äta ute jämt och köpa lite dyrare mat när vi ville. Det fungerade. Nu hade det inte funkat eftersom vi har mer utgifter men om man måste så ordnar det sig. 

• Frila2
    Thulan skrev 2007-04-24 00:42:02 följande:
    Åh, vad är det för sextråd, hittar den inte! Älskar att läsa om sånt
    Den heter sämsta sexet. Sista inlägget skrivet 00:30 så du borde kunna hitta den.
  • Frila2
    enlitenbitkaka skrev 2007-04-24 00:49:06 följande:
    Frila:OJ! Hur klarade ni det? Bara vår hyra ligger på 5753:-
    Hyra på 3000 eftersom vi bodde i en etta. Inga bilar eller husdjur så det var ju inte så mycket kostnader. Vi betalade bara hyra, mat, el, tv-licens, försäkringar och några få skolböcker. Det gick runt precis kan jag säga.
    Efter ett halvår började sambon jobba på ett äldreboende i bemanning så han jobbade ca 1dag/vecka och det gjorde stor skillnad. Tyvärr tjänade vi då för mycket för att få bostadsbidrag så förra året fick vi en räkning på 9000 kr och i år en på 4500 kr till försäkringskassan eftersom vi var betalningsskyldiga. *suck* Aldrig mer bidrag...
  • Frila2
    enlitenbitkaka skrev 2007-04-24 00:58:54 följande:
    Ja man måste väl anmäla till FK direkt inkomsterna ändras va?!
    Ja, och det fattade inte vi. Vi fick ju fylla i papper varje halvår och sa tom till handläggaren att vi inte visste våra inkomster eftersom han jobbade i bemanningen. Handläggaren svarade att det inte gjorde någonting att det blev lite fel i summorna - nej för då får de ju in pengarna tillbaka plus ränta på skiten. De hade varit bättre om hon svarat att vi inte skulle söka d för att inte behöva riskera återbetalning. När vi fick första räkningen (två år efteråt) så ringde vi till dem och frågade varför vi fick den räkningen. Den handläggaren vlev först sur och sa man mste fylla i sina papper ordentligt. När vi sedan sa att vi jobbat i bemanningen och även haft sommarjobb så sa hon "oj, nej då är det int eså enkelt". Spelade ingen roll vi fick betala ändå.
  • Frila2

Självklart ska man betala tillbaka men vi borde fått lite bättre information tycker jag nu i efterhand.

• Frila2

Hur gamla är ni då? Över 29 utan barn kan inte då bostadsbidrag. G fyllde 29 när vi hade bostadsbidrag och då fick vi bara till maj, när han fyllde år. Konstigt egentligen. Inkomsten blev ju inte bättre för att han fyllt år. Sedan får man ju inte bo för stort heller men söka går ju alltid.

• Frila2

Jag tror hon läser den roliga sämsta sex - tråden
    Jaha, ni är lika gamla. Då är det nog inga problem Klart att en tvåa eller trea är ju normalt om man är två st så det är ju inte konstigt. 

• Frila2

Tror att de tar hänsyn till om hyra överensstämmer med liknande lghi samma område. Tror inte specillt många tvingas flytta faktiskt.

Det skiljer 7 år mellan mig och G. Inte för att det märks så ofta. Eller när han börjar prata om 80-talet och ser allmänt förvirrad ut inser han att jag omöjligt kan komma ihåg det han pratar om. Han är född 76 så han har mer minnen av 80-talet än vad jag har

• Frila2

Den är så kul. Så mycket misslyckande och skratt i samma tråd...

• Frila2

Tråden om värsta sexet alltså. Glömde citera

Svar på tråden SYLTFISK