Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

SYLTFISK

Ja även om man bara är hemma hos päronen så slipper man ju tänka lite. Känns alltid som semester att åka hem till mamma

Hihi vore sött....en liten Glenn med systern Ada *ler' Men gud, tänk, 2009 kan vi ha en träff med repektive knattar....jösses...

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • enlitenbitkaka

Ja det är ju halva grejen iofs...mamma bor visserligen inte ens 6mil bort men är ändå där väldigt sällan. Pratar dock i telefon minst 10ggr/vecka

Ja...hur gamla kommer ni i tråden eg. vara när ni förhoppningsvis blir föräldrar? Jag hoppas vara 24....fyller 25 3maj 2009 och iom att vi ska gifta oss på midsommar då så hoppas jag att jag får barn ett tag innan dess

• enlitenbitkaka

Nej att det tar sig på första försöket är väl ganska otroligt men inte enligt sambon. Han lider också av "skaka-på-kallingarna" syndromet och tror att jag kommer bli gravid typ första gången vi har sex oskyddat...'jisses' om man hade sån tur

Ja jag tycker jag fyller år bra....i maj är det perfekt! Men ärligt talat så skiter jag i sådana där saker. Att få ett barn är en enorm välsignelse och en gåva varesig den kommer i dec. eller juli, vare sig det är en tös eller pojk. Kan ärligt talat inte förstå mammor som blir ledsna för att dem inte får en dotter.

Hihi...nu gör dem reklam för dokumentären om Torgny Melins. "Man kan ta Torgny ur Säffle, men inte Säffle ur Torgny"...snacka om att jag ska se den på söndag!

• enlitenbitkaka

Ja den är på söndag! En Säffle-tös som mig kan ju inte misa den

Ja FL är prettomammornas högborg! När man blir mamma växer en andra hjärna ut; du vet plötsligt mer än alla andra och hånar kvinnor utan barn som ger råd "vad vet dem?"... Usch blir så irriterad på FL ibland
    Nej jag kommer som sagt inte bry mig heller...ett friskt barn med tio fingrar och tio tår. Men skulle jag få välja så skulle första bli en son, kommer bli rejält chockad om det visar sig vara en tjej som tittar ut.

Nej men usch! Låter som en riktig mardrömsgrav. Kan förstå om hon inte vill gå igen samma sak igen! Hade hon det så jobbigt med tjejen också? Är lite rädd för en sån grav. med foglossning osv. iom att jag tänkt plugga undan så mycket jag kan innan förlossningen. Går inte att vara sängliggande då.

• enlitenbitkaka

Hej mina Syltfiskar!

Hur står det till i blåsten? Va ute och gick med vovven förut och vi höll på att blåsa bort, haha, han blir skitsur på MIG när det blåser! Han tror att allt ont i världen är mitt fel

Har även varit och inhandlat lite lördagsmys. Blir grillad kyckling toppad med soltorkade tomater och cheddarost och hemmagjorda klyftpotatis och till sist lite vitlökssås och bearnaisesås bredvid *mumma*

Ska ni göra ikväll då?

• enlitenbitkaka

Frila:
    Vad skönt att morfar är piggare! Då kanske din mamma kan slappna av och njuta av sin semester
    Mmm, nu står potatisen i ugnen och sambon står vid grillen! Bara ett glas vin som fattas...summa mig som glömde bort att gå till systemet!

Fröken:
    Ja det är kanongott! Får se hur det blir... Är min favoriträtt på en restaurang här i stan och jag vill prova att göra en egen variant

Cia:
    Jaså bebislängtan har hunnit i kapp....för du hade väl lagt den på is lite?

• enlitenbitkaka

Kikar in

Orkar inte läsa igenom allt ni skrivit men såg att ni pratade om Teutonia! Barnvagnsälskaren har förståss redan spanat in snygga Spirit S3! Såg en mamma på H&m med en sån...i knallrött, va skitläckert! Har dock hört att de platta hjulen inte ska va så bra, att den blir onödigt tungkörd och "skakig" för barnet. Men wow vad snygg den är!

Fröken85 skrev 2007-05-19 18:28:21 följande:
    skrutt: En rosa vagn skulle sambon ALDRIG gå med på...*ler*... Han skulle totalvägra!Nu måste jag fixa lite grejer innan jobbet! Men vi "ses" väl imorgon kväll iallafall!
    Du kan tala om för honom att min käre sambo ser det som självklart att vi väljer rosa vagn om det blir en tjej: http://www.stellamadison.com/images/BUGABOO-CAMELEON.jpg 
  • enlitenbitkaka
    Cia80 skrev 2007-05-19 18:52:28 följande:
    lusse,Börjar så sakteliga bli dags för mens, så nu har längtan börjat smyga sig på.Var på ICA Maxi och där finns det ju barn i olika åldrar att titta på
    Hihi ja...man är aldrig lika skengrav. som runt mens Ibland tror jag att jag e grav. även fast jag testat neg. varje månad.

Och Ica är ju perfekt för att spana på barn! usch va otäckt det lät...men du förstår säkert vad jag menade
  • enlitenbitkaka
    Skrutt 83 skrev 2007-05-19 19:02:48 följande:
    Lusse: Men är inte den väldigt låg? Har för mig att de flesta teutonia är det.. men mitt minne kan ju svika mig =)cia: hehe ja det har en förmåga att kännas lite extra de dagarna i månaden!Frila: Lycka till med pusslandet =)
    Ingen aning....tycker inte dem är lägre än ex. CityCross, Cerox osv. Däremot är ju Teutonians motsvarighet till citykorgen väldigt lågt ansatt. Sitter väldigt långt ner tycker jag, men inte sittdelen, den är som vanligt.
  • enlitenbitkaka
    Skrutt 83 skrev 2007-05-19 19:09:07 följande:
    Lusse: aha ok, tack för förtydligandet! Tur att vi har en alldeles egen barnvagnsexpert i tråden =D
    Haha jag behöver skaffa mig en hobby...det går så när man pluggar på distans, inte känner en själ och inte har nååååågonting att göra
Svar på tråden SYLTFISK