-
Jaså....är du ett Harry Potter fan? När va r det filmen hade premiär`?presens konjunktiv skrev 2007-07-15 22:55:30 följande:Ja, precis. och jag har hängt rätt mycket i harry potter-trådar nu de senaste dagarna. -
Ok! Nu e jag supertrött......*snark* Men vi "ses" säkert någon annan dag!presens konjunktiv skrev 2007-07-15 23:12:45 följande:Japp. Och i fredags. Men jag väntar med spänning på boken. -
Skrutt:
1. Hemskt med dödsfall i familjen....men efsm det var en farfar antar ja att han var ganska gammal och undslapp säkert en hel del lidande på det här viset. Men ändå
2. Grattis till den stadiga viktminskningen! Min vägning väntar till imorgon!
3. Vad roligt att A börjar inse hur mysigt det vore
Och roligt med resan! Vet inte hur det funkar faktiskt....men det går ju snabbt att ta reda på! Bebis OCH resa....vilken fullträff! *ler*
Själv är jag bröllopstokig idag.....har hittart min drömklänning; http://www.familjeliv.se/krypin/luscious/gallery/phprc5oeh.jpg tyvärr är den jättedyr, just det märket har klänningar från ca. 10 000:- och uppåt. Men kanske kan få den uppsydd!
Ikväll: jobba!! *suck*
-
Hej tjejer!
Nyss hemkommen från jobbet och efter det en kort promenix med Kenzo! Själva postkontoret som jag utgår ifrån ligger ett stenkast från universitetet här i stan och självklart var det med ett gäng lulliga studenter på bussen. Då, hör och häpna, började JAG tveka!!!!!! Inför att skaffa barn nu!!!!!!
Ser verkligen fram emot att börja plugga oh lära känna nytt folk! Och om jag då blir gravid direkt i början på första terminen kommer väl ingen vilja umgås med mig när dem är ute och festar....
Vill så gärna komma in i gemenskapen och få nya vänner men hur ska det gå om jag blir gravid direkt, missar alla fester och sen tar ledigt från skolan i ca. ett år????? HELP ME!!! *gråter* 
-
Tack för dina kloka ord, Frila!Frila2 skrev 2007-07-16 21:59:38 följande:Jobbigt!! Vet hur du menar. 1 Man behöver inte dricka alkohol för att festa. Det kommer alltid finnas folk som inte dricker. 2 Man behöver inte festa för att ha bra gemenskap i klassen. Där jag pluggade (i en ministad) hade man inga fester alls och gemenskapen i klassen var inga problem. 3 Du kommer tappa kontakten med de flesta i ursprungsklassen eftersom ni tänker skaffa barn under utbildningen. Men det kommer ske oavsett när du startar. Om man startar tidigt och får barn tidigt i utbildningen har du fler år med den "nya" klassen som du börjar i efter mammaledighet.
Ja man behöver inte dricka sprit jag tänkte mest att det brukar va mycket aktiviteter första halvåret som nollningen innebär - konsitga aktiviteter, fotbollsturneringar osv. Men som du säger.....om vi börjar nästa år så får jag två år med första klassen och två år med nästa. Om vi börjar nu så blir det ett år med första och tre med nästa....tåls att tänkas på
Ja jag får fundera! Skönt att man har er att "bolla" med! Hur skulle du ha gjort om du va jag? I år eller nästa år? -
Har saknat dig här Thulan
Mysigt med nya bebisar i omgivningen! Och ännu mysigare att inte känna sig "stressad"....
Frila:
Tack för ditt svar! =) Byter jag inte inriktning så blir det fem år till och med! Ja nu är jag lite mer övertygad....får se hur det känns när jag börjat i klassen
Vad ni andra känner folk som får barn och är gravida!
Jag känner ingen....bara min kompis som har sin lille kille, men ingen annan!
-
Njae...jag är inte heller så förtjust i att ränna runt i en konstigt dräkt på stan, göra konstiga uppdrag och dricka ölElessario skrev 2007-07-17 06:56:25 följande:thulan: jag är inte heller så stressad nu, det är jätte skönt. känner dock inte så många med bebisar.. vill ha kvar min egentid, o skulle vilja ha ett hus nu... men det kommer ju ändå dröja.. blir nog varken fram eller båkåtflytt med bebisverkstan, det är bra där den e.. lusse: själv e jag inte så mkt för aktiviteter-nollning.. hade det på gymnasiet o tyckte inte om det där... fast det är nog endel skillnad.. du får fundera, fundera med sambon..
Men andra aktiviteter som vanliga fester, midnatts-brännboll osv. tycker jag är roligt!
F fick hem info från Lärarprogrammet på KAU idag.......om tider osv. och fösta dagen ska vi vara på samma ställe, men på tisdagen går vi skilda vägar
-
Går runt här hemma och är alldeles chockad! Fredrik har sagt upp sitt konto på World of Warcraft *wiiiihoo* Han säger att han inser att han inte kommer ha tid nu när vi ska börja plugga och skaffa barn
Sen har han gett klartecken så jahg kan börja kika efter ny lght...han har ju varit lite avig där förut
Sen tog han ut Kenzo på promenad, köpte hem hämtmat och gick till ICA och handlade....OCH hängde tvätt, dammsög och la i en ny maskin. Allt utan tjat.....vad har hänt????
Skrutt:
Vad roligt med resan! Själv har jag inte varit längre än Gran Canaria
Mindre roligt att det "krockar".... Du får känna efter helt enkelt! Vad väger tyngst? Kommer du få chansen till resan någon gång igen?
Själv är jag nu helt 100% säker på att jag vill börja nu ändå! Kommer ha samma nollningsschema som sambon så vi ska välja vilka saker vi vill va med på...behöver inte gå ute på krogen och supa men spela brännboll är kul
-
Skrutt:
Ja han börjar bli riktigt sugen
*glad* Sa nyss till honom att "jag blev nog inte gravid den här månaden, har börjat få mensvärk" och då säger han "Är du säker? kan det inte va ett graviditetssymptom?" och såg jättebesviken ut
Ang resan så får du bestämma själv! Snällt va?
Men ang. p-pillrena kan jag råda....tycker du ska sluta med dem som planerat. Kroppen kan behöva ett tag för att komma igång och det är inte länge tills dess ändå!
-
Ja lika villig är han inte...men han har faktiskt börjat längta och det är enormt roligtThulan skrev 2007-07-17 21:56:13 följande:lusse: Va kul att din sambo är lika villig som du när det gäller bebis och ny lägenhet *avundsjuk* Så till jul kommer du förhoppningsvis ha en liten i magen Har ni börjat i verkstan redan?
Och nej, vi har inte börjat verkstaden än! Men vi kör oskyddat och någon kompromiss av säkra perioder och avbrutet. Ja i jul hoppas jag kunna ge familjen en fin present!
Allt bra med dig ikväll Thulan? -
Ja det vore inte felThulan skrev 2007-07-17 22:59:07 följande:lusse: Åh vad härligt om du är gravid till jul! Jo tack allt är bara bra med mig, sitter på jobbet just nu och är jätte seg. Sov till halv fem idag, haha, så jag kommer nog inte bli så trött iaf inatt. Hur är det själv? Ser du fram emot höstens studier? Hur lång är din utbildning?
Halv fem var inte illa, jag lyckades ruska liv i sambon vid tre....men han slutade jobbade redan vid 06.00. Hur länge jobbar du inatt?
Japp ser verkligen fram emot attbörja plugga! Linjen jag är antagen till är på 300p med funderar på att byta ner mig till en på 210p. Känns inte som att 1.5år extra med studielån är värt det för samma utbildning.
Annars är det fint...nyss varit ute med F och vovven. Kenzo hade lite överskottsenergi som han behövde springa av sig!
-
Hey girls!
BRA dag än så länge! Sambon försöker sluta sitt spelande så nu är han hurtig som få! Gick och la sig ett samtidigt som mig, gick upp nu samtidigt som mig. *glad* Händer typ aldrig
Tror jag fått mens idag också....om jag hade en normal 28dag. cykel skulle den ha kommit på fredag. Jaja, vi får se om den håller isig och om den är lika lång nästa månad!
Planer för dagen?
Hmm *förvirrad* Jobbar du på något annat ställe än där du bor? Så svårt att hänga med bland alla SyltisarThulan skrev 2007-07-18 00:38:20 följande:lusse: Jag jobbar till 7 imorgon bitti, men tack och lov är det sista natten inatt, sen är jag ledig tills på lördag. Ska bli såå skönt att åka hem till Västerås och träffa sambon och katten. Förstår att du funderar på att byta till en kortare utbildningen, går det att byta när skolan har börjat eller måste du byta innan? Vad är det för skillnad på de båda utbildningarna?
Ja alla går första året gemensamt och är man antagen är man antagen och då kan man byta inriktning sen i mån av plats. Skillnaden? Vet inte än....
Men kan skillnaden va så stor att det är värt 1.5år extra med CSN?
-
Hejfru öman skrev 2007-07-18 11:17:19 följande:Tjena tjejer! Tror jag ansöker om att få deltaga i er trevliga tråd med det lustiga namnet! Är sjukt bebbesugen men maken är inte lika sugen. Fått startdatum till våren 2008. Svårt att vänta så länge! Får roar mig med er trevliga damer tills vidare om jag blir insläppt.
Här har vi blivit lite av ett slutet gäng och tråden har inte längre så mycket med bebisverkstad 2008 att göra... Men prova här där de flesta ur den här tråden också hänger: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m22433887.html
-
Haha......är du också en dataänka??Cia80 skrev 2007-07-18 11:25:25 följande:lusse,Mina planer för dagen är att jobba. Börjar 13.30.Sambon sitter och spelar dataspel (som vanligt )Men jag ska försöka slita honom därifrån så jag får umgås lite med honom innan jag går till jobbet. Jag menar, han kan ju sitta där sen, ända till kl. 22 då jag kommer hem
Men han spelar inte WoW va?! Skönt att äntligen ha honom hemma?? Hur ser det ut,kommer ni fortsätta va sambos nu eller blir ni "särbos" igen?