Inlägg från: presens konjunktiv |Visa alla inlägg
  • presens konjunktiv

SYLTFISK

Fick du något svar, Cia?

Den som säger att man inte kan köpa kärlek, kan aldrig ha hört talas om hundvalpar.
  • presens konjunktiv

Hej tjejer. Nu är jag tillbaka. Men jag har inte orkat läsa igenom alla sidor jag har missat. Hoppas att allt är bra med alla.

Den som säger att man inte kan köpa kärlek, kan aldrig ha hört talas om hundvalpar.
  • presens konjunktiv

Vi kaklade en halv badrumsvägg i går. Det går framåt!

I kväll ska vi elda och grilla, förstås.

• presens konjunktiv
    enlitenbitkaka skrev 2007-04-30 11:44:03 följande:
    Presens:Ni skydnar er väl lite extra med badrummet kan jag tänka mig?!
    Nja... Vi skyndar inte på själva jobbet, men vi lägger mer tid på det.
  • presens konjunktiv

Hehe. Jo, men vi vill ju helst slippa göra om det om tre år för att det är dåligt gjort. Sen, ärligt talat, tror jag att vi båda är lite nervösa för att det ska bli klart.

• presens konjunktiv
    Fröken85 skrev 2007-04-30 12:16:04 följande:
    presens: Va kul att få upp kaklet. Då börjar man ju äntligen se att det lir resultat. Vad är det för kakel?
    Mmmm.... Det heter Sardegna vanilj, tror jag. Vitt med dragning åt vaniljsås, typ. Det blir varmt och mysigt. Och det är kul att kakla, och kul att se att det händer något.

Möbelköp är alltid roligt! Vi ska ju köpa i princip allting nytt, utom det vi ska göra själva (bokhyllor och köksbord), och det är både svårt och kul att välja.
  • presens konjunktiv

Det låter som en bra plan, fröken.

Vi köpte huset för två år sedan (fick tillträde för två år sedan exakt i dag!) och började bygga ut tidigt i somras. Vi har inte så mycket möbler just nu, och de vi har är antingen eget gammalt som har varit med länge och i flera flyttar, eller loppisfynd. Vi behöver en ny säng, till exempel. Soffan är iofs ganska ny, men vi köpte en billig en och räknade med att den skulle förstöras under renoveringen.

• presens konjunktiv
    enlitenbitkaka skrev 2007-04-30 12:29:07 följande:
    Presens:Googla och hitta detta, är det samma kakel? www.alibaba.com/catalog/11058154/Sardegna_Van... 
    Ja, det verkar vara samma, men vårt är ljusare och inte lika orange.

Det är egentligen inte så himla mycket möbler det handlar om. Säng, sängbord, köksbord (om vi inte bygger ett själva, vilket det lutar åt), köksstolar och soffa (soffor). Soffbordet behåller vi eventuellt, eller köper ett nytt. Bokhyllor gör vi själva. Sen behöver jag ny kontorsutrustning, skrivbord, bokhyllor, skrivbordsstol. Plus utrustning till ett eventuellt barnrum.
  • presens konjunktiv
    Thulan skrev 2007-05-02 11:59:03 följande:
    Där är det ganska många som hänger men det har varit lite dött nu på slutet. Kanske dags att man ruskar liv i den?
    Dött?! Fatta hur många sidor jag har att läsa ifatt!

Min dator kraschade i förrgår (kortslutning i nätverksaggregatet), så nu sitter jag här och försöker jobba ifatt på en gammal laptop och två externa tangentbord....

Hoppas det är bättre med er än det är för mig.
  • presens konjunktiv

Såklart! Jag läste lite för snabbt. Sorry!

Det suger med datorkrasch!

Svar på tråden SYLTFISK