Inlägg från: presens konjunktiv |Visa alla inlägg
  • presens konjunktiv

SYLTFISK

Jag är här. Hur är det med dig, Thulan?

Do something scary; the payoff is awesome!
  • presens konjunktiv

Ja, jag har varit lite frånvarande. Jag har missat mycket, antar jag.

• presens konjunktiv
    Fröken85 skrev 2007-06-20 23:33:00 följande:
     Vad roligt att renoveringen går framåt. Då närmar sig ju verkstan med stormsteg!!!
    Stormsteg och stormsteg... Vi har kommit fram till att det inte är orealistiskt att ha ett kök till jul, vilket betyder att vi borde kunna vara klara att sätta igång senast i januari. Med fem månaders kö och tre försök håller jag tummarna för en vår-/sommarbebis 2009.
  • presens konjunktiv
    Thulan skrev 2007-06-20 23:34:49 följande:
    Hello!Sitter och ugglar framför datorn, sambon sover och jag har astråkigt. Har vänt dygnet helt fel efter helgens nattarbete. Presens: Jo tack, det är bara bra med mig. Hur är det själv? Du är saknad här i tråden
    Saknad? Tack.

Det har varit lite sisådär, men jag tror att det har vänt nu.

Jag har också vänt dygnet lite. Jobbar längre på nätterna, sover lite längre på dagarna (ända till nio - wow!).
  • presens konjunktiv

Ni vill inte hänga där eftersom där är en massa tjuvstartare, men ni vill själva inget hellre än att tjuvstarta?

Jag är kass på bilar, så jag tänker inte ens försöka komma med något vettigt. Vi har en Volvo 240 från -92 och en Skoda Felicia från -97, och börjar inse att vi kommer att behöva köpa en ny bil inom inte alltför avlägsen framtid. Jag ser *inte* fram emot det!

Jag ligger alltså ett helt år efter er, då...

• presens konjunktiv
    enlitenbitkaka skrev 2007-06-20 23:53:42 följande:
    Okej då.
  • presens konjunktiv

Vad skönt, Fröken! Och så roligt!

Här är vi lika sugna båda två, men det går inte fortare för det.

• presens konjunktiv

Ja, det är skönt att kunna prata öppet.

Vi har sagt att köket måste vara funktionsdugligt, och helst klart när bebisen kommer. Vi vill inte behöva jobba med huset alls det första året, förutom nödvändigt underhåll. Vi räknar dessutom med att jag bara kan jobba in i halva graviditeten, och då inte med något alltför ansträngande. Så vi får räkna lite på det, helt enkelt. Om vi i oktober inser att vi har ett halvår kvar innan allt är klart, ja, då sätter vi igång.

• presens konjunktiv
    Frila2 skrev 2007-06-21 00:23:59 följande:
    Men då verkar ni vara riktigt på gång i planeringen. Spännande. Då kommer kanske inte du heller göra mig sällskap in i 08 då.
    Det beror ju på hur man ser det. Vi har ju lite längre planerings- och startsträcka, så själva den fysiska verkstaden kommer inte att påbörjas under 07.
  • presens konjunktiv
    Frila2 skrev 2007-06-21 00:30:31 följande:
    Just det jag, det tänkte jag inte på. Är det ett halvårs väntetid efter att ni anmäler er? Kommer ni kunna gå på vanligt MVC eller måste ni gå på specielist mödravården?
    Jag vet inte. Just nu i Malmö är det ingen kö alls, och beräknas inte bli någon heller, men däremot räknar de med att det tar ca fem månader att ta sig igenom processen med utredning och samtal och så.

Jag räknar med att det blir vanligt mvc om inget tillstöter.

Skönt att ni äntligen ska få tid att sätta er ner och snacka. Vi har kommit fram till att vi alltid pratar bäst på ikea, av någon anledning.
Svar på tråden SYLTFISK