SYLTFISK
skrutt 83: har hört om persona - men har ingen riktig koll på det - vad är det nu det är eg?
skrutt 83: har hört om persona - men har ingen riktig koll på det - vad är det nu det är eg?
kikar in en kortis här och säger hej,
min hals gör såååå ont att jag bara vill kapa bort den direkt och sätt huvudet direkt på kroppen så jag slipper den jääävla (sorry) halsen!!!
Har haft en bekant här på middag. Öl och sill på balkongen (27 grader varmt kl 21.00 på kvällen). Men stackars jag kunde bara äta gröt och dricka mjölk. Nån som har nå bra tipps på vad man kan göra för att få bort den hemska smärtan?!?
Cia: You go girl!
tack för tipset lusse! Får höra med doktorn imorgon om det fortfarande sitter i då... hoppas bara det heter lika dant här i Tysk-Landet, annars får jag väl testa med en flaska vin som fröken tipsar om... *hihi*
Ska försöka sooova nu...
Kram på er!
jag e halvt som halvt här - har käkat goood middag med mannen och myst hela kvällen. Har dock fortfarande den där jäkla brännan i halsen som INTE vill gå över....
nu blir det glass i mängder, ska ju vara bra för halsen!
lusse: ååå jag vill oxå sluta med mina piller snart! förstår inte hur jag ska orka vänta tills december!
Nä nu ska jag hoppa i säng och försöka "sova bort" halsbrännan.
...inte i säng ännu....
lusse: jo, kanske det...brukar skämta lite på skoj med mannen att jag skulle vilja sluta med pillrerna nu direkt... men samtidigt vill jag ha jobbat i två år innan bebis. Detta kommer jag ha gjort i juni 08, så då känns det lite riskigt att sluta med pillrerna redan nu. Även om jag vet att det troligtvis tar ett tag för kroppen att komma igång, så finns ju "risken" där... åsså vill vi inte köra med kondom...
tjena tjejer!
Valborg har vi ju idag! Kul!
Det onda i halsen har nästan försvunnit. Istället sitter jag nu här pa jobbet med en fruktansvärd nästäppa. *suck* att jag aldrig kan fa bli frisk!
Min helg var ganska sa lugn. God mat, lite shopping, lite promenad och sa ganska sa mycket vila.
mensen kom en dag senare en vanligt. ojoj, visst fanns det ett litet hopp där ett tag. Och mannen sa att han nog skulle bli glad och lycklig om den aldrig hade kommit... hihi
Nä, nagra timmar kvar här pa jobbet och sedan blir det hemgang och enklare valborgsfirande med mannen. Här i Tyskland firar det ju inte Valborg, sa det blir nog inte till att ga till nagon brasa. lite trakigt
Lusse: ah, vad duktig du är som malar bade stolar och kökssoffa!! Har du na bilder och visa? *nyfiken*
fröken: sa kul med möbelinköp! *vill oxa*
lusse: ah vilken fin stol! fixa med möbler är kul! för tva ar sedan slipade jag ner mammas och pappas gamla enkla lackerade IKEA-träköksbord, bankade sedan med hammare och slog sma hal här och där pa bordsytan (!!!), och laserade med en ljusgra nyans. Sa nu ser det ut att vara typ 100 ar gammalt. Riktigt snyggt blev det!
fröken: hm, alltsa ni ska köpa möbler till huset som ni flyttar in i om tva ar? ska ni ha möblerna i er lägenhet nu sa länge da? ah, later ju verkligen tokhärligt att redan ha klart ett hus att flytta in i och att fa ha en massa planer för huset. Kul!
presens: göra möbler själva? wow, det later avancerat! vad duktiga ni är!