• Thulan

SYLTFISK

lusse: Ja skicka med allt en gång till när du skickar in kompletteringarna. Nix gjorde inte HP, har så pass bra betyg så jag skippade det. Men funderar på att göra det om något år, för skojs skull. Gjorde du HP? Hur gick det?

Mina planer för dagen är att städa, har precis vart på stan och gjort en massa ärenden. Ska nu ringa till a-kassan och tjata för hundraelfte gången. Vad ska du göra idag?

• Thulan

lusse: Jag ägnade inte heller så mycket tid till studierna på gymnasiet, jag var sjukskriven i ett och ett halvt år så det är det jag har tagit igen nu. Trodde aldrig att jag skulle sätta mig i skolbänken efter studenten, jag hade bara fått ihop ca 1000 poäng och skämdes över mitt samlade betygsdokument. Men sen började jag plugga till uska i brist på annat att göra och sen bestämde jag mig för att gå hela vägen och bli behörig till högskolan. Så nu ÄNTLIGEN är jag klar, bara väntar på att min slutbetyg ska komma med posten. Funderar till och med på att ha en liten studentfest, visserligen har jag ju redan tagit studenten en gång men den den här gången kan jag göra det med stolthet. Måste säga att jag tycker att det är mycket roligare att plugga nu som "vuxen", och jag ser verkligen fram emot högskolestudierna.

1.0 på HP är ju jätte bra ju, hur högt ligger antagningspoängen dit du ska söka? Tror du att du kommer in? Fick du tag i någon på VHS förresten?

• Thulan

lusse: Okej, då förstår jag också hur det ligger till med betygen. Skönt att veta att allt är som det ska. Visst är man rädd att det ska krångla, för man har ju ingen lust att behöva vänta tills nästa termin bara för att papperna inte kommer in ordentligt.

Ja nog kommer du att komma in, speciellt om det låg på 0.1 förra året. Längtar verkligen tills antagningsbeskedet kommer. Tänk vad snopet om man inte kommer in, för man räknar nu nästan med att man ska plugga på högskola till hösten.

Hur står det till med bebislängtan då?

• Thulan

lusse: Vette sjutton om Paris-resan gjorde min sambo mer mjuk på bebisfronten. Men jag måste säga att vi blev nästa lite nykära när vi var där, men vi får se om det känslorna hänger kvar nu när vi är hemma Jag försökte prata lite om barn när vi var där nere och allt var så där underbart romantiskt men det enda svaret jag fick var det vanliga "vi får se nästa sommar hur det blir, jag vill inte planera något" Blääää för karlar! Men jag köpte faktiskt lite bebiskläder i Paris. La Redoute hade en stor butik så jag passade på att köpa de kläder som jag tittat på i katalogen, det var 40% rea.

Jag försöker att tänka så lite som möjligt på barn just nu, försöker fokusera på de kommande högskolestudierna och hemmet istället, men det är svårt. Idag stod jag och höll 2 gravidtidningar i handen, men jag valde tillslut att inte köpa dem

• Thulan

Skrutt: Dagens planer är att städa undan lite här hemma, helt otroligt hur snabbt det blir stökigt. Jag funderar också på om jag ska passa på att rensa i garderoben. Ikväll blir det grillparty med delar av sambons familj och släkt, ska bli jätte kul. Resten av helgen har jag inte planerat riktigt, ska nog åka till min hemstad och gå på konstutställning och gratta mamma på morsdag.

Ja sätt dig och plugga nu med detsamma Har du också dålig självdiciplin precis som jag? Det finns sååå mycket annat att göra som lätt kommer före pluggandet tyvärr. Är så glad att jag har sommarlov nu så att jag slipper ha studerna hänga över mig som ett måste hela tiden.

• Thulan

Skrutt: Ja det negativa med FL är just att det tar tid från sånt som är viktigare så som pluggandet.

Som det ser ut nu så ska jag inte jobba alls i sommar, lite tråkigt för det hade vart bra att få in lite extra pengar, men de har tydligen skurit ner massor på sommarvikarier där jag jobbade förra sommaren så jag blir nog utan jobb. Men jag stämplar så jag klarar mig ekonimiskt ändå. Funderar på om jag ska ägna sommaren åt att ta körkort istället, men jag är nog lite för feg. Men det skulle vara skönt med ett körkort den dagen man får barn. Ska du jobba mycket i sommar?

• Thulan

Skrutt: Va kul att ni också är intresserade av en volvo. Vi köpte våran v50 för några månader sedan, tror det är en 06:a, tror att vi betalade ca 230 000, men då var den extrautrustad och den bästa motorn tror jag (har noll koll på bilar) Jag älskar den bilen! Men det skulle vara ännu roligare om jag hade körkort så att jag också fick köra.

• Thulan

Skrutt: Ja lastutrymmet är väl inte jätte stort men man får lätt plats med en barnvagn, det är jag helt säker på. Sambon min har 20 mil till jobbet t&r, men han kör bara varannan vecka, men det blir iaf väldigt dyrt. Tack och lov så har han milersättning från jobbet, annars skulle det aldrig funka. Sambon tycker att den är störtskön att köra, det var till och med han som föreslog att vi skulle ta bilen till Paris så det måste ju betyda att den är skön Den snittar 0,8/mil har vi räknat ut. Vi köpte den från en bilfirma, den hade bara använts som företagsbil tidigare och var i toppskick. Det är verkligen en bil jag rekommenderar

Ja jag måste verkligen ta körkort! Inget körkort = ingen bäbis

• Thulan

Hej allihopa!

Här var det tomt som vanligt när jag har lite FL-tid över

Vad har ni för er?

• Thulan

lusse: Va härligt att du snart får ditt slutbetyg! Mitt kom med posten i morse + en vidimarad kopia som jag precis har vart och lagt på postlådan.

Förstår att det smärtar i plånboken att lägga ut så mycket pengar på en tandställning, för att inte tala om smärtan i munnen när man har tandställning - men det är helt klart värt det! Men du behöver absolut inte vara rädd för att dra ut tänder, det känns ingenting. Har du bestämt dig för att sätta in en tandställning nu? Det värsta är att det ofta tar en sån lång tid innan tandställning väl är på plats, det ska ju göras avgjutningar, dras ut tänder etc.

Svar på tråden SYLTFISK