• Thulan

SYLTFISK

lusse: Ja jag tror att det bli en 2:a studentfest. Ska bjuda hit lite folk och fira Får väl leta reda på min gamla studentmössa.

Jasså de sa att de inte gjorde ont med tandställning, kanske är det jag som har låg smärttröskel för jag tyckte att det gjorde jätte ont ibland Det värsta var när man precis hade spänt om tandställningen, då kunde inte jag äta ordentligt på en vecka. Det spänner, ömmar och drar, tänderna känns nästan lösa, och värst var det när man skulle sova, men tog jag en alvedon så gick det snabbt över.

Jag var jätte rädd när jag skulle dra ut en tand, men det kändes inte alls. Lokalbedövningen sticker till lite, tyckte dock att det var obehagligt när bedövningen rann ner i halsen, då fick jag lite panik. Det är en ganska häftig känsla sen när de drar ut tanden, man hör hur det knakar i munnen utan att det gör ont

• Thulan

Hello girls!

Vad har ni för er? Börjar bli lite nervös nu inför gynbesöket imorgon, tycker att det är lite obehagligt. Är så rädd för att gynekologen ska upptäcka något fel, eller ännu värre, att han inte ha något svar på varför jag inte har ÄL. Jag har lovat mig själv att jag inte ska fega ur utan att jag ska kräva en utredning, vill ju verkligen veta varför min kropp inte fungerar.

Hoppas att ni har en toppendag!

• Thulan

Hej!

lusse: Grattis till ditt MVG! Om 2 månader vet vi om vi har kommit in på våra utbildningar, längtar!

• Thulan

Hej tjejer!

Var hos gyn idag, det gick jätte bra! Har verkligen världens bästa gyn, han är rak och oerhört hjälpsam. Jag berättade om mina problem med utebliven ÄL och jag undrade om jag kunde ha PCO eller endo. Han gjorde ett ultraljud och han sa att en äggstock hade ett PCO-aktigt utseende men att jag inte var en typisk PCO patient eftersom jag har mens några gånger per år och att jag varken är överviktig eller har ökad hårväxt Vi skulle höras om ett år när det var dags för start i bebisverkstan, då ska jag in för ett blodprov och sambon får lämna spermaprov. Ingen utredning förutom det behövdes till en början, och om det inte skulle funka sa han att det inte var någon större idé att ödsla tid på djupgående utredningar som oftast inte leder någon vart så därför blir det remiss till IVF. Han sa att jag troligtvis tillhör en av de personer som inte har nån ÄL helt utan någon särskild anledning och att jag hade många ägg som med största sannorlikhet skulle lossa med hjälp av Pergotime. Det kändes underbart att höra!

• Thulan

lusse: Känner igen de där bråken. Här hemma gör jag i stort sätt allt och så fort jag ber honom att hjälpa till så får jag höra att det typ är mitt jobb bara för att det är han som tjänar mest och betalar mest. Jag ska erkänna att jag kommer väldigt billigt undan men jag ska ändå inte behöva vara hans hushållerska. Visserligen är jag ju ledig nu och jag har inget emot att göra mycket hemma eftersom det är jag som är pedant, men att bli tagen för given hela tiden gör mig galen. Hur blir det sen då om 5 år när man själv jobbar heltid, har 2 barn som ska tas hand om + ett hem. Det är konstigt egentligen att det fortfarande, år 2007, är kvinnorna som gör det mesta i de flesta hemmen.

• Thulan

Här är en till som ska vara hemma och uggla. Det är verkligen tråkigt att ha sommarlov när det är dåligt väder och alla andra jobbar Ska nog städa lite, tycker aldrig jag gör något annat. Hmm, kanske ska slå på stort och rensa i nån gammal låda. Roligare än så blir nog inte min dag.

• Thulan

Hej tjejer! Har haft fullt upp i helgen! Var ute en sväng på krogen i fredags och på inflyttningsfest i lördags. När jag kom hem på lördagnatten så skulle jag sätta mig framför datorn tänkte jag men den vägrade att starta. Försökte att få igång den i nästan en timme men det var omöjligt, samma sak morgonen efter. Jag fick panik! Insåg hur patetisk man faktiskt är som inte kan leva utan internet, haha. Så vi fick åka och köpa en nya dator igår, en mac. När vi kom hem började våran kompis att pilla lite på den gamla datorn och lyckades tillslut få bort den saken som var trasigt, efter det funkade den hur bra som helst. Så nu sitter vi här med två bärbara datorer. Funderar på om vi ska lämna tillbaka den nya datorn, men jag tycker faktiskt att den är väldigt liten och behändig. Kan nog vara bra att ha när man börjar plugga i höst. Dessutom så slipper vi i fortsättningen att bråka om datorn, nu har vi en varsin

• Thulan

Såg att ni har pratat tatueringar. Jag vill också tatuera mig! Min sambo har några stycken och han sa igår att han var sugen på att göra en till snart och jag vill också. Men jag är världens veligaste människa och kan omöjligt bestämma mig för vad jag vill ha för tatuering och var på kroppen. Är så rädd för att man ska ångra sig. Jag har några idéer på tatueringar, bl.a. skulle jag vilja göra en krona, typ kungakrona, nedanför troskanten vid "tjejmagen". Sen skulle jag vilja göra ett tassavtryck av min älskade katt någonstans också men vet inte vart. Det är viktigt för mig att kunna dölja tatueringarna om jag känner för det. Ni som vill göra fler tatueringar, vad vill ni göra? Och på en skala mellan 1-10, hur ont gör det?

• Thulan

Vad har ni för er tjejer? Tycker inte att det är något drag i tråden längre

• Thulan

lusse: Va kul att ni har bokat kyrka! Vart ska ni ha middagen/festen då? Har ni bokat det också?

Svar på tråden SYLTFISK