• Anonym (Maria)

min dotters kille!!!

Vad ska jag göra.. Min dotter komm hem med sin "nya" kille och han var muslim och kom ifrån Azerbadjan.. Inte för att jag har nåhot emot utlänningar men man har ju hört hur de behandlar sina tjejer.. Vad ska jag göra?

• Svar på tråden min dotters kille!!!
  • Lovia

Prata med din dotter och hör hur det går med killen, vad dom har gemensamt...lär känna honom!!! Kanske han inte ens är utövande muslim, om du tänker att det skulle vara ett problem. Lycka till

• Anonym

Eftersom han lever i sverige så följer dom nog lagarna här,lär känna honom istället.

• Indah

Ursäka men det var det mest motsägelsefulla "skit" jag har läst idag. Om du inte har något emot utlänningar så har du väl inget problem med din dotters nya pojkvän?
    Alla muslimer behandlar inte sina tjejer dåligt. Döm inte honom efter hans religon. Det finns säkert lika fler "oreligösa" människor som behandlar sina flickvänner otroligt mycket sämre. Lär känna honom innan du bestämmer dig för om du gillar honom eller ej.

• jenny99

Jag hade blivit rädd..och orolig.
    Men vad gör man..man lär känna han helt enkelt och pratar med sin dotter och hoppas på den goda kontakten.

Mer än så kan man inte göra,om man inte misstänker att han är dålig för henne eller behandlar henne illa eller hon förändras negativt.

• Anonym (hjälp)

Jag hade låst fast min dotter vid elementet...

• Spoky

*ironi start*

Jag förstår TS.

Jag har läst om män som misshandlar sina fruar och/eller döttrar.

Om min dotter (idag knappt en månad gammal) nån gång i framtiden kom hem med en man så.. ja, jag vet inte vad jag skulle göra då.

*ironi slut*

Jag tycker du ska fråga din dotter om hon är ihop med en religion eller en person. Om det är det senare (vilket jag utgår ifrån) så ska du kanske se om personen i fråga är vänlig eller otrevlig.

Kort sagt, bortse ifrån eventuell religion och lär känna personen istället.

Och du, kom ihåg att det sällan är muslimer som behandlar kvinnor som skit, utan att det är usla människor som gör det.

Fördelen med just muslimer är att dom inte dricker, så han lär iallafall inte lappa till henne på fyllan.

• Minikatt

Jag säger som alla andra; lär känna honom. Försöker du separera dem eller intala din dotter att han kanske inte är värd att satsa på, så kommer det bara föra henne ännu närmre honom.

• Jan H

Låt du din dotter få ha sin pojkvän ifred. Varför lägga sig i något om det inte går överstyr. Man kan inte förutsätta att det går åt helvete. Skulle det sedan inte funka så lär hon sig kanske något av det.

• NailPolish

Jag skulle haft koll på min dotter vilket land hennes pojkvän än kom ifrån.

Har de det bra och behandlar varann väl så spelar det väl ingen roll var personen har sina rötter.

• Anonym (nopp)
    Anonym skrev 2007-04-22 20:19:10 följande:
    Eftersom han lever i sverige så följer dom nog lagarna här,lär känna honom istället.
    vem säger att dom lever efter sveriges lagar???
    jag skulle inte gilla att min dotter skulle bli ihop med en muslim(inge illa menat)
    men jag vet vad jag pratar om för när jag var yngre så va jag ihop med en muslim och det slutade inte bra... och så vitt jag vet så är dom flesta muslimerna likadana..dom har ingen vacker syn på kvinnor....

jag tycker du ska prata med din dotter om det här så hon vet.... Lycka till!!!
Svar på tråden min dotters kille!!!