min dotters kille!!!
Vad ska jag göra.. Min dotter komm hem med sin "nya" kille och han var muslim och kom ifrån Azerbadjan.. Inte för att jag har nåhot emot utlänningar men man har ju hört hur de behandlar sina tjejer.. Vad ska jag göra?
Vad ska jag göra.. Min dotter komm hem med sin "nya" kille och han var muslim och kom ifrån Azerbadjan.. Inte för att jag har nåhot emot utlänningar men man har ju hört hur de behandlar sina tjejer.. Vad ska jag göra?
Hoppas att du uppfostrat din dotter till att stå upp för sig själv så att hon inser om hon blir illa behandlad och ber någon, t.ex. dig, om hjälp. Oavsett vem hon är ihop med. Kan inte säga att det är alla svenssonkillar som behandlar sina tjejer väl liksom...
Du vill bli av med honnom, och det kommer du. Detta är en typisk tonårs grej, en liten revolt skulle jag tippa på. hon kommer nog att fatta att det inte är så mycket att ha och dumpa snubben..
Det värsta du kan göra tror jag är att vara emot honom och visa ditt missnöje. då blir hon mer sporrad i sin lilla revolt.
Lär känna honom, bjud hem honom på middag och välkomna honom in i familjen!!
Känns som att din dotter är tonåring och i så fall - ju mer ni försöker separera dem desto hårdare kommer de hålla fast
Förresten - det kan ju faktiskt vara en jättehärlig kille! Vänta lite med att döma
Lär känna killen, ta reda på vad han har för syn på tjejer. Tala om för honom att du har vissa fördomar och ge honom chansen att motbevisa. Fråga honom rakt ut! UTAN att låta oförskämd.
I många andra kulturer har ju föräldrar mycket att säga till om, så lite frågor borde väl inte skrämma iväg honom och skulle de göra det, ja då vet du ju vad han var för typ av kille ;)
fy fan,en sån skulle då inte komma innanför mina dörrar!!!!!
Anonym (hjälp) skrev 2007-04-22 21:34:38 följande:
ta in grabben och gör honom till din bästis, släpp inte taget om honom, överös honom med presenter osv, insistera på att träffa hans familj..
jag sätter min högra pungkula på att din dotter gör detta som en form av tyst revolt, hon bryter mot gränser och normer och hon vet vad du tycker om det här, (och alla andra)
Det värsta du kan göra är att gå emot dem för då kommer de bara att kampa mer för sin kärlek.
Sen så måste man på nåt sätt lita på sina barn att man har lärt dem vad man ska acceptera i ett förhålande och inte, han kanske är helt underbar och helt perfekt för din dotter, jag känner jätte finna muslimska män som aldrig skule röra sinna sambos på ett elakt sätt. Låt dem vara och prata med din dotter om du ser någon förändring i hennes beteende annars låt dem vara
nä det är nog bäst att hålla sig till de med samma religion tror jag. det behöver ju inte bli dåligt, men varför chansa liksom? håll du koll på din dotter tycker jag
var tillsammans med en svensk kille i 4 âr och han behandlade mig sâ fruktansvärt illa , varje gang vi brakade sa blev jag inknuffad i vägen , han flörtade öppet med tjejer när vi var ute tillsammans , jag blev kallad för bâde det ena och det andra etc etc etc etc , listan kan göras otroligt lang. Efter att vi gjort slut träffade jag en kille som är muslim , dock inte praktiserande till 110% men iaf muslim. Vi är fortfarande ett par efter tre âr och han har aldrig ens sâ mkt som höjt rösten ât mig. Jag blir verkligen behandlad som en drottning. Sâ oroa dig inte allt för mkt över att han är muslim , ta reda pâ istället hur han är som person. För även snälle Jonas som är konfirmerad och uppvuxen i Hallstahammar kan vara ett jäkla svin han ocksâ.