• Anonym (Maria)

min dotters kille!!!

Vad ska jag göra.. Min dotter komm hem med sin "nya" kille och han var muslim och kom ifrån Azerbadjan.. Inte för att jag har nåhot emot utlänningar men man har ju hört hur de behandlar sina tjejer.. Vad ska jag göra?

• Svar på tråden min dotters kille!!!
  • Nizen

Anonym nopp

Och den man som behandlat mig med den största respekt och ödmjukhet va just muslim!

• frajsing

Är han verkligen så troende som du tror? Måste han behandla henne dåligt?

En vän till mig blev tillsammans med en 5 år äldre (svensk) kille när hon var 14 år. HAN var en dålig människa, han sabbade allt hennes självförtroende och var allmänt psykopatiskt. Trots det var de tillsammans i 2.5 år.

Jag vill bara säga att man inte ska döma en bok efter utsidan, han kanske är jätterar och urgullig och faktiskt respekterar din dotter tillskillnad från många andra, ofta svenska, killar som bara vill en enda sak.

Vänta och se, för precis som så många här har sagt...Hon kommer bara hålla fast hårdare om du visar ditt missnöje.

• Fia lotta lus

VA?! Kan knappt tro mina ögon! Vad är ni för insnöade männinskor som sitter här egentligen? Revolt? Försök inte gå emellan för då blir du aldrig av med honom???! Kanske är han en jättego kille, skulle det vara så otänkbart?  Nä, fy, hoppas att tjejen är stark nog att gå emot sin trångsynta morsa istället!!!

• cDk3r

Det är pinsamt hur småsinta ni är.

• Fia lotta lus

Besudlade resten av livet? De enda som är besudlade är väl de som varit i kontakt med människor som dig isåfall! Ta och spräck bubblan själv, vad lever DU i för värld? 
    Som cDk3r säger: Pinsamt hur småsinta ni är!

• Anonym (jobbigt...)

Jag hade väl inte blivit överförtjust men jag hade gett killen en chans, om jag hade anat oråd hade jag lättat mitt hjärta för min dotter om vad jag känner men inte innan jag ens träffat killen.

• Leesa

Jag är tillsammans med en praktiserande muslim och han är världens goaste människa! Han höjer inte rösten, tvingar mig inte till någonting, bryr sig om mig och mina tankar, respekterar allt jag säger, tycker och tänker. Han anser att man ska hedra kvinnan och finnas där för henne.
    Som troende muslim dricker han inte alkohol, tittar inte på porr, inga droger, inget tillfälligt sex etc.
    Däremot har jag tidigare haft 2 svenska killar - båda svin. En var otrogen och tvingade mig att göra abort, den andra våldtog mig och misshandlade mig både psykiskt och fysiskt.
    Dåligt beteende brukar inte ha med religion att göra, mer om hur man är som människa. Alla är ju olika - på gott och ont.
    Finns så mkt annat som spelar in när det gäller våldsamma män.

Jag skulle gissa att din dotters pojkväns föräldrar säkerligen också känner sig skeptiska till förhållandet - för alla har fördomar, mer eller mindre - om människor och religioner/kulturer som man inte känner till eller hört negativa saker om.
    Men man kanske borde ge alla en chans och själv ta reda på om ens fördomar och sånt man hört, verkligen stämmer?
    Om inte för din egen skull, så för din dotter som är kär och som ju faktisk verkar vara stark, då hon vågar gå emot alla åsikter om muslimer som finns.

• det barn ser det lär dem sig

Käre nån en ickemuslim kan lika väl behandla din dotter illa ochså, vad skrämande du måste ha känt dig som om muslimer vore små tortyr maskiner som skadar din lilla flicka eller nåt! Ge det en chans och kanske kommer du inse om denna kille är en snäll kille att han är värd att tycka om och inte behöva skrämma vettet ur dig själv i onödan!

vad tror du hans föräldrar tänker eller skulle tänka om denna relation? Du eller hans föräldrar är inte viktiga det viktigaste är att killen och din dotter har fattat tycke för varandra och är tillsammans så håll dig på avstånd och låt dem ha ett förhållande utan att både den ena och andra partern lägger sig i. Sen om dem inte kommer överens eller om hon nu skulle behandlas illa då kan du INGRIPA med all rätt!

• det barn ser det lär dem sig

Min man är muslim inte praktiserande men ändå är han och har varit samma underbara man som inte har ryckt ens i ett håstrå på mig! Vissa vet hur man behandlar sin kvinna jajamänn...

• Åke

Porta honom från ditt hem omedelbart. Annars går det illa.

Svar på tråden min dotters kille!!!