• Anonym

    Knöl i underlivet :-(

    Min jobbarkompis fick vara hemma från jobbet pga att hon hade en sådan där "knöl". Hon fick gå till vårdcentralen och få den punkterad. Den var helt ofarlig men gjorde visst fruktansvärt ont. Så mitt råd: ring till din läkare!

  • Anonym

    Okej tack för era svar :)
    Jag ska kontakta läkare om det inte blir bättre.
    Ska snart på cellprovsundersökning, tror ni jag skulle kunna fråga då om min "böld" samtidigt?
    Tack för alla svar!!

  • Anonym

    Kan man ringa till en gynekolog istället för läkare?
    Känner till en bra gynekolog här i stan. Vill helst inte gå till vårdcentralen, det jobbar nästan bara manliga läkare där

  • Anonym

    Om bara gynekologen är beredd att snitta (om det bedöms vara rätt behandling, ibland kan man få penicillin i stället) bölden/finnen så går det säkert bra att söka gyn. Annars är det en allmänläkargrej.

  • Anonym

    Nu har finnen/bölden blivit mkt mindre och gör knappt ont längre :)
    Så jag hoppas att det blir bättre och att den far bort av sig självt!

  • Anonym

    Har haft likadant själv. Låt den vara så förvinner den. Det kan ta ngr dagar. Kramis

  • Anonym

    Jag hade en sådan böld (folikel) för några år sedan. Den kom och gick varje månad. Det var också hemskt att cykla med den och sex var ite heller att tänka på. Jag gick till min husläkare som opererade den. Hon "öppnade" den så att inte kunde bli inflamerad igen och sedan dess har jag varit bra.

  • Anonym

    om den återkommer söker jag läkare på stört!
    Men just nu känns det då som att den är helt borta och det är jätteskönt :)
    Tack återigen för att ni varit så gulliga och svarat och lindrat min oro :)

  • Anonym

    Jag har en knöl på insidan av yttre blygdläppen och nu, efter 5-6 veckor, börjar det kännas som en finne. Den svider som en finne brukar göra och den har vuxit också. Jag tänkte se vad som händer här under resten av veckan.

    Jag är gravid och det är säkert därför jag har fått finne på detta "konstiga" ställe.

  • Anonym

    ja finnar kan man få vart som helst... hoppas du inte fått den kära gamla heppen (herpes) det kan man gå med flera år innan den bryter ut..o kanske bröt den ut just för graviditeten...det gjorde den nämligen på mig :( o varken jag eller min man har vart otrogen....

  • Anonym

    Hej!
    Det var jag som skrev inlägget om bölden. Skulle bara berätta att bölden försvann efter bara någon dag och jag hoppas att den inte kommer tillbaka nån mer gång. Det kanske blev en hormonhöjning i kroppen för det är kring den tiden ägget måste ha fäst i livmodern och jag blev gravid :)

  • Anonym

    Jag får bölder (2 st) där troskanten är. Dem är runda och små, inte finnaktiga. Försöker jag klämma dem gör det jätteont, men de är "oklämbara". Har haft dem i flera månader...

  • Anonym

    Jag har precis nyligen haft en sådan "knöl". Den var stor som en ärta och var först hudfärgad men blev sedan mörkröd och gjorde jätteont. När man kände på den var den inte helt hård utan kändes vätskefylld, troligtvis av blod.

    Jag gick inte till läkaren, men efter två veckor var den nästan borta.

  • Anonym

    Jag har haft en knöl i underlivet - på insidan av de inre blygdläpparna. Jag ringde till vårdcentralen, och fick svaret att det antagligen var en talgkörtel som var igentäoot. Jag skulle bara avvakta - och den försvan efter ett par dagar. Gjorde riktigt ont, och svullnade upp till en stor böld. Efter ett par dagar kunde jag klämmam ut var ur den (äckligt , men inte så farligt ont som det kan låta).

  • Anonym

    Sedan är det väldigt vanligt med åderbråck i de regionerna som vi pratar om nu, när man är gravid... kan vara sådant också...

  • Anonym

    Jag får sådana finnar, igensatta talgkörtlar eller vad det kan vara, på blygdläpparna lite då och då. De dyker upp och de försvinner, och så har det varit så länge jag kan minnas. De gör bara ont om de sitter på ett ställe där det trycker från ben eller byxa. Efter några dagar är de borta!

Svar på tråden Knöl i underlivet :-(