Vad har du på Ctrl + V nu?
Hittade en likadan gammal tråd som jag tyckte verkade rolig!
Eller den dödar lite tid iaf
Alltså; vad har du på "ctrl" + "V" just nu?
Hittade en likadan gammal tråd som jag tyckte verkade rolig!
Eller den dödar lite tid iaf
Alltså; vad har du på "ctrl" + "V" just nu?
Det var bara du och jag, vi gick runt på Outlet och kikade, handlade lite godis och linsvätska vad jag kommer ihåg
Insekter är inge roliga, det kom in en jättestor mygga inatt när jag höll på och städade, jag slog den med flugsmällan så nu är det en stor fläck ovanför köksskåpen...
+37 °C
Juridik (Fastighetsrätt, Civilrätt)
Ekonomi (Beskattning, Ekonomi)
Byggnadsteknik och Fastighetsvärdering
Fastighetsförmedling (Lagstiftning, Förmedling, Fastigheten)
Igår var jag på stan med pappas sida av familjen. De var en rejäl prövning kan jag ju säga. Alla ska åt olika håll, alla ska göra olika saker, alla vill olika saker. De var trevligt att umgås med ?hela? familjen, men de lär nog ta ett tag innan jag orkar göra om det. Nå, fick köpt en del iaf. Först gick vi till pressbyrån där syskonen inhandlade dricker och styvmor köpte cigaretter. Liv vaknade så vi bestämde oss för att gå in på Ikea så hon skulle få äta. Visste att hon skulle bli hungrig efter ett tag och de är inte så trevligt att gå i affärer med en gallskrikande bebis. Liv är nämligen så, ena sekunden är allt hur bra som helst och nästan så gallskriker hon av hunger. Inga förvarningar. Nåja, vi gick alltså in på Ikea och där hittade jag
? vinglas (vi hade sex hemma för ett tag sedan men nu är de bara ett kvar!)
? Långa teskedar
Tog en kopp kaffe på restaurangen (pappa bjöd, den generösa jäkeln ;)) och matade Liv. Sedan var styvmor tvungen att fara iväg för att skaffa sig en delegation. I kassan så charmade Liv kassören totalt. Hon bara log och log och log och tycket jag hade en jättesöt liten flicka. Som om jag inte visste det ;). Träffade en bekant som också jobbar där. Hon tyckte också Liv var världens sötaste. Syskonen tog varsin korv innan vi fortsatte mot sko punkten. Där skulle jag hitta platta svarta eller vita skor. Absolut inte högklackat. Det tog ett tag, hittade några skor jag gillade men de var i stl 40-41! Jag har 37-38. tillslut, efter mkt letande och provande så hittade jag:
? Ett par svarta skor (låg klack och de kostade bara 99 kr!)
Vart på väg att köpa ett par vita skor också men de fick vänta. Sedan traskade vi vidare mot Stadium. Försökte hitta solglasögon, hade glömt mina hemma hos pappa och behöver hur som helst nya. Jag hatar att leta efter solglasögon. Alla är fula och sitter dåligt. Måste ha med mig någon som kan ge mig smakråd men syrran var upptagen med att leta efter en bikini. Hittade inget så vi gick till Inter Sport. Samma sak där, och Liv började bli grinig. Bestämde oss för att gå på Barnens Hus, där de har toalett så jag kunde byta blöja på tösan. Där köpte jag sedan:
? två par trosor åt Liv, rosa och blåvit randigt ( ser som bättre ut med trosor under sommarklänningarna som ständigt åker upp till naveln. Väldigt irriterande, väldigt opraktiskt men endå så MÅSTE man ju ta på henne alla de där klänningarna, de är ju så söta)
? ett par badbyxor (sådana där täta som man har när man går på babysim. Vi börjar på måndag)
Syrran köpte en födelsedagspresent åt vår andra syster, M, som inte var med. Inne på Barnens Hus lyckades vi även tappat bort vår lillasyster J. Pappa väntade utanför, han skulle möta styvmor som var klar med sitt. Som tur var så hittade vi henne igen. Jag smet iväg till Inter Sport med styvmor för att ha med någon som smakråd och resten kom efter lite senare. Så tillslut lyckades jag hitta:
? Ett par gigantiska svarta solglasögon (sådana som täcker halva ansiktet)
Efter det skulle vi till Torneå. Tyvärr kom vi på att allt där var stängt så vi fick vända tillbaka. Jag, syrran och pappa promenerade till Mode Huset (lillasyster J och styvmor hade tagit bilden). Där prövade jag 4 olika klänningar och köpte:
? En vit klänning med svarta prickar (men jag är fortfarande osäker på om jag är nöjd med den)
Sen sprang vi in på affären mittemot (osäker på vad den heter!). där hittade jag en väldigt fin klänning, men tyvärr ides jag inte köpa den. De var som ingen vardagsklänning och de var ju de jag var ute efter (ingen som ska gifta sig snart så jag får en anledning att köpa den?).
Vårt sista stopp blev en till skoaffär. Hittade jättefina vita skor, men de minsta skorna var i stl38 så jag kunde inte köpa dem. Ska aldrig mera köpa för stora skor, man får bara skoskav!
Sedan bar de av hemåt, till pappa. Liv åt och sedan promenerade jag, Liv och styvmor och Vectra (syrrans hund) till farmor, pappa och J tog bilen. Syrran stannade hemma, hon orkade inte utan ville vara ensam ett tag och jag förstod henne. Hade ringt sambon och han kom och hämtade mig och Liv.
Så nu är jag i Kalix igen. Lycklig över mina nya inköp. Nöjd över att ha kunnat säga ?nej, de här behöver jag inte just nu och ?nej, de här passar inte?. Glad över ett ha tillbringat tid med familjen och förbannad över att jag har glömt telefonen i Haparanda! Så idag, efter att älsklingen slutar jobba får vi nog bara åka dit igen.
Om vi ser de från den ljusa sidan så har vi ju chans att gå och titta lite i Torneå idag!
vikingline
home.swipnet.se/~w-57250/drycker/caipirin.html