• älvanpurjo

hund hjälp!

kan någon mera hunkännare hjälpa oss

våran son lbir 1 i aug.
    jagj obbar som servitris på ett ställe ungefär som skansen och min man jobbar natt på mack men är igenligen lasbilschafför så det ska han syssla med i höst.

vi bor i lägenhet.

han vill träna agility...

jag ivll ha en liten någon moppsform eller så elelr halvstor hund...
    lätt dresserad och barnkär... och ksak unnal igga på mitt jobb och vara med i lastbilen...
    någon som kan hjälpa oss med rasen och lite priser.

ska tilllägga vi ska köpa den tidigast i aug

• Svar på tråden hund hjälp!
  • mjukisvicki

spelar ingen roll en gyllene regel som hundägare är att ALDRIG LÄMNA BARN OCH HUND ENSAMNA. och det är för både barn och hunds skull.
    visst ska barn kunna klättra över hunden om barnet är liten men då ska man som vuxen vara med och kunna ta bort barnet om det blir för klängigt. hunden är ingen klätterställning.

• älvanpurjo

jtoan...
    håller med sig.. när hunden visar att dne inte vill då om barnen är så stora så de förstår säger man till..
    är odm mindre plockar man bort dom bara....

• Pontiacsnuttisen

Har läst lite men långt ifrån allt !!!!

VarfÖr kan inte schäfer gilla agilaty???
    Vad är det som gör en dobberman eller schäfer osv till brukshund???
    Kan inte dom hundarna va snälla???
    en mopps kan stört digga att leka???

Tror att ni inte hjälper TS utan skälper.

Ni lyssnar inte på vad hon säger utan har bara en massa förutfattade meningar om hur en hund SKA va!!!

En stor hund behöver inte alltid mycket motion en liten kan kräva hur mycket som helst.

Tack och bock.

• mn73

Några har rekommenderat borderterrier. Om ni vill ha en hund som inte kräver så mycket aktivering skulle jag inte rekommendera den rasen. En borderterrier är en jakthund och kräver både mental och fysisk aktivering. Jag tror dessutom att det är vanligt att borderterrier har svårt för att lämnas ensamma, så att ligga ensam flera timmar på en lastkaj är nog inget de flesta borderterrier skulle gilla. De vill vara tillsammans med sin flock!

• älvanpurjo

pontiac

tackar... du verkar läsa och förstå det jag menar...

• älvanpurjo

73

då ska vi inte ha den...
    han komemr je vara ensam flera timmar på lastkajen utan kanske 1 timme sen kommer jag ut pratar och så och även resten av personalen.

• Hallau

dvärgschauzer är en fantastisk hund. Har ett par sådanna... dom blir bara fler och fler.
    Sköter man trimmningen, (lättast att lära sig är att plocka för hand)så fäller dom inte!! Vilket är otroligt skönt.
    Kvicka och smidiga som tusan en bra hund till agility.

Dock ska en hund och et litet barn aldrig lämnas ensamma. vi har en grind ut till hallen där vår son inte kan komma ut. Hundarna tycker är väldigt skönt att ett ställe för sig själva.

kolla in dvärgschnauzerringen om du är intreserad.

• Gnista

Pontiacsnuttisen: Jag försökte leta bakåt i tråden men hittade ingenstans där det stod något om att en schäfer inte kan gilla agility. Självklart kan (och gör oftast) dom göra det. Men grejen är att TS inte vill ha en för motionskrävande hund. Och en schäfer är inte lycklig av en promenad runt kvarteret, även om den får rusa runt på en agilitybana ibland. Ingen vad jag har sett har sagt att en mops inte diggar att leka. Jag rekommenderade tim TS att titta närmare på just mops. Vad är det som gör schäfer och dobermann till brukshundar? Tja, dom ÄR brukshundar helt enkelt. Avlade för att jobba hårt tillsammans med människan. Med detta kommer givetvis inte automatiskt aggerssivitet, som du verkar tro att vi tycker. Men dom raserna kräver mycket!
    Jag blir så ledsen när jag läser om folk som tror att en hunds ras inte spelar någon roll, och att hunden blir som man gör den till. Kolla bara på Blocket, där finns så himla många hundar vars ägare inte hajjar hur mycket jobb det är med en hund! Och SÄRSKILT med bruksraserna. En bichon Frisé kräver inte alls lika mycket som en jakt- eller brukshund, och omplaceras således inte alls lika ofta.

• älvanpurjo

schäfer vill vi inte ha endå.. och ingen schäfer blandning heller...

• Häxan Jia

Alla hundar har aggressivitet i sig, det betyder dock inte att den är av negativ art. det är en instinkt hos alla hundar, det är en överlevnads instinkt osv.. Aggressiviteten är det som styr energierna, alltså således både lek och jobb.... och aktiviteter i övrigt

*Har sorg och min själ blöder*
Svar på tråden hund hjälp!