• Anonym (orolig)

Citodon - syns i drogtest???

Jag lämnade drogtest på jobbet (rutin för nyanställda) i veckan. Efteråt kom jag på att jag tagit en Citodon dagen innan test. Tar nästan aldrig tabletter, men typiskt nog just då hade jag tagit en.
    Kan den ge utslag på testet???

• Svar på tråden Citodon - syns i drogtest???
  • Anonym (orolig)

Anonym, inlägg 19 - jag förstår nog inte riktigt vad du menar? Är det så konstigt att man glömmer bort en enstaka tablett när man normalt sett aldrig tar medicin?

• Anonym (orolig)

Maggis, jag ringde och meddelade att jag hade tagit citodon, och bad dem kontakta mig om de hade fler frågor. Har inte hört något från hälsan, så då antar jag att det blev godkänt, eftersom jag började jobbet igår...

• Cilota

TS - grattis till jobbet!

'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan.
  • Anonym

Nej,det jag menade att om man tar ett drogtest,så letar man inte efter då tex citodon.Om dom finner något avikande på resultatet så letar dom upp den supstansen

• Anonym (orolig)

Så om de hittade s k opiater i mitt test, fortsatte de testa vidare och hittade att det var citodon? Fattar jag rätt nu?
    Så då oroade jag mig kanske i onödan?

• Anonym

Ja,vännen du oroa dig helt i onödan,men det är ju klart man vill ju vara "prickfri" på ett nytt jobb...
    Om nu det syns att du har tagit citodon,treo-comp..sömntabletter osv..så skallras det bort..dom svaren är inte relevanta.

• Anonym (orolig)

Där ser man! Synd att jag inte fick ditt svar lite tidigare när jag var helnojjig och målade upp scenarier att jag helt plötsligt inte skulle få jobbet osv.

• Anonym

*L*..men tänk så här vett ja..
    Du är en hel rak ärlig nybliven anställd på ett nytt och spännande jobb :=)..
    Dom ska vara glada över att en anställt nojjar sig över citodon!

• Anonym (orolig)

Hahaha! Sant, har man inte värre lik i garderoben än så, så kanske de är nöjda...

• Verkligen

hm, jag har klarar pissprover med citodon i kroppen.. inget dom letar efter direkt..

• Åsa

Prover för t ex Citodon eller Treo Comp tas för kontroll för personer som går och får hjälp att bli avgiftade för beroende av kodeinpreparat, men är troligen inte vad företagen i första hand beställer vid sina "vanliga" drogtester.

Svar på tråden Citodon - syns i drogtest???