• Morrizz

Engelska Tråden *** del 6 ***

Välkomna till vår engelska tråd här på Familjeliv (uj, det lät pretantiöst ).
    Vi har funnits ett tag här nu, vi pratar om allt möjligt som har nån slags förankring med engelsk talande personer skämtosido - vi som håller till här vet vid det här laget vad det går ut på och ni som är nya kan väl kika in i dom gamla trådarna.

Del 5: familjeliv.se/Forum-3-45/m16860500.html
    Del 4: familjeliv.se/Forum-3-45/m13903471.html
    Del 3: familjeliv.se/Forum-3-45/m11155112.html
    Del 2: familjeliv.se/Forum-3-45/m9079466.html
    Del 1: familjeliv.se/Forum-3-45/m7253336.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-28 09:06:08:
    Vi har även en lista där man kan se var vi alla finns, var våra respektive kommer från etc.

Senasta listan för tråden:
    familjeliv.se/Forum-3-45/m20100254.html
  • Svar på tråden Engelska Tråden *** del 6 ***
  • Googels
    Jumblie skrev 2007-06-17 22:19:45 följande:
    Är det någon som vet hur det funkar med försäkringar för barn i Storbritannien? Tecknar man speciella barnförsäkringar som i Sverige?
    Så vitt jag vet gör man inte det. Vi har inte gjort det för vår lilla på 4 månader och har aldrig hört talas om något sånt här (bor i Skottland). Blev faktiskt lite förvånad när jag jag hörde barnförsäkringar nämnas här på FL och insåg att det verkar vanligt (om inte ett måste) i Sverige.
  • Morrizz

Intressant fråga, antar att det borde finnas någon slags försäkring för barn i UK med.
    Om man tittar på USA tex så bygger ju allt på att man är försäkrad till max för att få bästa sjukvård etc.

• Jumblie

Jag ställde frågan i christinaiskottlands gästbok också, och hon svarade att det är vanligt att teckna familjeförsäkring istället. Ska luska mer i det där...

Googels: Var i Skottland bor du?

• Googels
    Jumblie skrev 2007-06-19 10:41:54 följande:
    Googels: Var i Skottland bor du?
    Jag bor på västkusten, ca en timme utanför Glasgow i en liten by strax utanför Greenock.

Såg att du oxå var på väg hit, vart ska du flytta?
  • Sjuttiosjuan

Glad Midsommar pa er!

Ar det nan som ar har i London och tankte fira imorgon (lordag) i Hyde Park eller liknande? Har hort rykten om det men aldrig varit dar sjalv tidigare.

tjing

• Mamma till Meja

jag tror de ocksa firar vid sjomanskyrkan. Och sa klart Glad midsommar!! Sadana har dagar saknar i alla fall jag Sverige jattemycket!! Har bara firat midsommar i Sverige 1 gg pa 15 ar nu, men kanske nasta sommar...

• YokohamaNr2

Vi tankte fira i Hyde Park imorgon och jag vet att det ar fler som kommer fran den svenska mamma gruppen i Norra London! Forsta gangen for oss ocksa i Hyde Park, hoppas att det inte blir allt for regnigt

Forresten har vi en ill-orange vagn som ar svar att missa sa hittar du oss kom garna och gor oss sallskap!

Kram

• Morrizz

Hoppas ni får en trevlig dag imorrn i Hyde Park

Vi får besök av Granny imorrn och ett par dagar framåt, så vi ska bjuda på färskpotatis, sill och gräslök...svenska jordgubbar...så hon får lite smak av god svensk midsommarmat .
    Förresten, för er som är vegetarianer; vi brukar steka halloumi för dom som inte äter fisken, det blir väldigt gott det med.
    Idag fick sambon en stor dos av svenskt midsommarfirande...vi var iväg och spanade in midsommarstången med dans etc här i närheten där vi bor. Det är lite kul i engelsmäns ögon det där när vi svenskar dansar runt en midsommarstång som små grodor 

• Mamasnest

Nu har jag satt ytterligare en halvkanadensare till världen. Sist försökte jag lära kanadensarna lite om svensk kultur genom att föda barn på lucia, den här gången gjorde jag det på midsommar.
    Lilla Emily föddes några dagar innan BF och vägde 4050g och var 53 cm lång. Förlossningen gick rekordfort och hur bra som helst.

A new idea is like a child. It's easier to conceive than to deliver.
Svar på tråden Engelska Tråden *** del 6 ***