• Fiaflopp

Vad gör man om donatorn hoppar av...

Jag vet at det inte finns något att göra,det är bara så fruktansvärt att jag måste få skriva av mig...hoppas det är ok.

Detta var vår sista chans,det visste jag,vi har inte de 60-65.000 det kostar att åka till Finland för...inte en gång till då vi redan har lån på 120.000 för ett barn som aldrig kommer....heller inte de 2 åren vi har kvar i kön i Sverige utan egen donator  känner jag,vi har försökt så mycket och så länge så jag orkar inte helt enkelt.

Det blir ett liv utan barn,vad det nu blir för liv...

Jag kan inte hjälpa att jag tycker att donatorn kunde ha sagt till tidigare så jag hade chans att skaffa en ev ny ängel som kanske velat hjälpa oss!

Vad gör man av livet?

• Svar på tråden Vad gör man om donatorn hoppar av...
  • Molly72

Fy va trist! Förstår att det är tungt för er. Hoppas att du kan få några stöttande och stärkande ord från HS och att de kanske kan finna någon lösning på annat sätt. Många kramar!

• Fiaflopp

Om vi ska betala för donator i Sverige så tar det nästan lika lång tid som i landstingskön och kostar lika mycket som i finland så det är ingen mening...

Man betalar ca 65.000 för donatorn i Finland och det beror på att donatorn får betalt där.

• Mamsis

En fråga som kanske inte hör hit, men hur gör man för att bli donator?
    Tar det lång tid att bli godkänd eller hur det nu går till...
    Förlåt att jag tar plats i din tråd Fiaflopp.

• Singha01
    Bonanza skrev 2007-05-03 08:31:50 följande:
    Vad gör man i Finland som kostar 60-65000? Kan man betala för ägg där, men i Sverige måste du ha egen donator/stå i kö?Ni får starta en insamling bland släkt och vänner till att betala för en äggdonator i Sverige? (Ja, jag vet att det är otillåtet och oetiskt och allt sånt. Men jag antar att såna tankar ändå finns?)
    Det är väl en sak att ha pengarna men var ska du hitta donatorn??
    *IVF-gravid V 32*
  • Fiaflopp
    Mamsis skrev 2007-05-03 08:34:55 följande:
    En fråga som kanske inte hör hit, men hur gör man för att bli donator? Tar det lång tid att bli godkänd eller hur det nu går till...Förlåt att jag tar plats i din tråd Fiaflopp.
    Man ringer fertilitetsmottagningen i sitt landsting och får lämna hormon och HIV tester 2 ggr med 6 månaders melanrum...efter det så blir man godkänd om proverna ser bra ut.

Ingen fara att du tar plats!
  • Glad 73a

...men det kanske går ändå? Jag menar det finns ju fler donatorer i kön. Tycker att du ska ringa kliniken och prata med dem. De har säkert en plan för er. Det tycker jag man har lärt sig i detta. Det finns alltid en annan väg att gå när det känns som en återvändsgränd. Torka tårarna och slå dem en signal.
    Kram

• Fiaflopp
    Glad 73a skrev 2007-05-03 08:39:15 följande:
    ...men det kanske går ändå? Jag menar det finns ju fler donatorer i kön. Tycker att du ska ringa kliniken och prata med dem. De har säkert en plan för er. Det tycker jag man har lärt sig i detta. Det finns alltid en annan väg att gå när det känns som en återvändsgränd. Torka tårarna och slå dem en signal.Kram
    Om man gjort så många försök som vi har och dessutom i över 4 år så orkar man inte hur mycket som helst!
    Och någon plan finns inte då det blir såhär,även om det är flera donatorer i kön så är det massor som väntar i kön före oss.
    Vi hade egen donator och då skulle vår kötid bli 1 år vilket vi väntat numen då hon inte längre finns så är det minst 2 år kvar och den tiden klarar jag inte.
  • Julifru

Gumman lider så med dig!!

Ring när du vill!

• uniMog

Fiaflopp, jag frågar här också: är det HELT kört även om ni hittar en donator på studs?

slut på ideer.
  • Jag är Sma

Jag är så ledsen för din skull Fiaflopp - jag förstår att det måste kännas svårt, ni var ju så nära. Tänker på dig och hoppas att det, inom en snar framtid, på något sätt kommer öppna sig en ny möjlighet för er. Kram/ Sma

Svar på tråden Vad gör man om donatorn hoppar av...