Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Phil o Teds syskonvagn del 6

stinamaria skrev 2007-05-06 10:36:18 följande:
    Asereht: Just nu finns det ingen p&t ute i gbg men igår fanns det en men jag minns inte vad den kostade, och jag som ansträngde mig så igår för att lägga det på minnet :P Men det var nog runt 6000. Vilken färg är det du ska ha på uj:n?
    Orange.
    ♥ Mamma till Grabbarna Bus och Syrran ♥
  • Asereht
    stinamaria skrev 2007-05-06 10:36:18 följande:
    Asereht: Just nu finns det ingen p&t ute i gbg men igår fanns det en men jag minns inte vad den kostade, och jag som ansträngde mig så igår för att lägga det på minnet :P Men det var nog runt 6000. Vilken färg är det du ska ha på uj:n?
    http://www.blocket.se/vi/11806997.htm?ca=12_s

http://www.blocket.se/vi/11789830.htm?ca=12_s

http://www.blocket.se/vi/11714928.htm?ca=12_s

http://www.blocket.se/vi/11436561.htm?ca=12_s

http://www.blocket.se/vi/11129554.htm?ca=12_s

Ett tips är att ta med prutmån i ditt utsatta pris, dvs det du kan tänka dig att sälja för + ca 500:-. Det är alltid bra att kunna gå ned i pris utan att förlora på det för mkt. Dels känner köparen sig nöjd och dels kan man gå därifrån nöjd själv.

Om du räknar på det lite med vad du gett så försök lägga dig lite under de som ligger ute, då är det större chans för snabb affär. En viss förlust får man räkna med om vagnen varit i bruk och man ska nog inte räkna med att tjäna några större pengar. Får man tilbaka ungefär vad man gav så är det ju bra. Man kan också sälja vagnen med syskonsits för sig och tillbehören för sig tex på Tradera då många söker tillbehör till vagnen.

Good Luck! Även om jag tycker det är synd.
  • Asereht
    stinamaria skrev 2007-05-06 10:46:52 följande:
    asereht: Den med andra färger i sufletten? jag funderar på den jag med ^^
    Nä denna är enfärgat orange. Det fanns en som var mer gulorange med mönstrad sufflett och sittplatta men jag fegade ur och resonerade som så att jag hellre syr mönstrade dynor och ett nytt sufflettöverdrag själv.
  • Asereht
    stinamaria skrev 2007-05-06 11:24:24 följande:
    Asereht: Ja, prutmån är nog väldigt bra. kanske ska testa att sätta ut den för 6500 och försöka få 6000 för den. allt som allt har jag betalat ca 6800 så det hade vart jättebra om jag kunde få det, då ar jag ju uj:n där liksom. sen har jag en brio nova som ska få flytta oxå Men jag velar fortfarande lite på om jag vill sälja den eller inte. men med tanke på att jag redan haft tre fel med klädseln så..
    jag kan inte råda dig där tyvärr, det är ju bara du som vet hur du känner och vad du vill.

Sätt ett pris som känns bra, får du inget napp så sänker du, det är så man får göra.
  • Asereht
    stinamaria skrev 2007-05-06 11:34:13 följande:
    asereht: haha, hade vart himla bra om någon bara kunde tala om för mig hur jag ska göra Min pojkvän sa nyss att jag får sköta dedär med vagnar från och med nu. Han är nog rätt trött på allt vad vagnar heter Jo, jag får nog göra så ja. Men ska nog ta mig någon vecka att fundera lite kanske. Dumt om jag ångrar mig :P
    Gör det, man ska fundera ordentligt. Och se till att komma iväg och känna och klämma ordentligt på UJ så du har att jämföra med.
  • Asereht
    LillaÄrtan skrev 2007-05-06 11:33:41 följande:
    Kikar in! Har fått upp ögonen för denna vagn!Verkar såå smidig och snygg.. Har en dotter som i dagsläget är 16 månader och vi väntar tillökning i oktober och jag letar febrilt efter en smidig syskonvagn. Jag fattar fortfarande inte hur denna vagn funkar? Har kikat nån info-film, men jag måste vara trög Jag är ganska kort (159cm) så när jag såg filmen så tänkte jag direkt att jag kommer gå & sparka in i den bakre syskonsitsen? Har aldrig sett denna vagn i verkligheten....Kom gärna med tips, Tack på förhand
    Hej och välkommen hit! Har du kikat i faq tråden? Där finns också lite info, sen är vi många som har en massa bilder i gallerierna på våra vagnar in action. Sånt hjälper ibland för att se hur det fungerar.

Ang att sparka i så är det faktiskt väldigt få som har problem med det. Jag har sett att det inte beror så mkt på längd utan på hur an är skapt helt enkelt. Jag och min man är båda 170 cm långa och vi har inga problem med att man sparkar i, och då har jag tom en väska som hänger bak på det bakre sätet. Ibland någon enstaka gång har jag kommit emot väskan då jag haft mkt i den men det är inget som händer speciellt ofta.
  • Asereht
    LillaÄrtan skrev 2007-05-06 12:01:44 följande:
    Tack tjejer!Ska glutta in & snoka lite o klura på vagnen Jaha.. Så bebin ligger där o så har man syskonsitsen ovan, eller va? Haha, dum jag är... Fast kan ju vara bra att vet ahur den funkar om man skall köpa. Får nog kika på den när vi ska på semester.Det som verkar smidigt är att den går att använda som singelvagn, för tänk om jag ska iväg med bara en av ungarna... Kan jag ju inte ha en syskonvagn ju..Nu ska jag glutta...
    Precis, det är jättesmidigt. Det är liksom tre vagnar i ett. Antingen singelvagn för en, eller för två med bebi och äldre syskon eller för två småbarn (sittande). Lätt, smidigt, lättkörd och lätt att "bygga om".

Som Lindadjo påpekade ovan så har jag bilder på liten och större i galleriet "gamla P&T:n och färska bilder i galleriet för "nya P&T:n" fast jag inser att i nya har nog lillebror mest suttit själv då storebror ofta går. Men han åker faktiskt fortfarande, bäst jag får in ett par bilder med brorsan i också.

Sen får du fråga om allt du undrar över, det är ju därför den här tråden finns.
  • Asereht
    stinamaria skrev 2007-05-06 13:58:06 följande:
    asereht: Tack för länkarna. Jo, det finns nog inga felfria märken skulle jag tro. Men just &t så verkar det vara ganska vanligt. Men nu har jag nästan bestämt mig för (igen) att behålla min p&t lite till. Men jag tänkte gå och fråga där jag köpte den vad det är som gäller, hur många fel det behöver ha uppstått för att jag ska få lämna tillbaka den och så där. Men jag har säkert ändrat mig igen om en timme Bäst hade vart om jag bara behövde sälja brion och sen köpa en uj och ha båda Har börjat fundera på en quinny zapp nu med
    Du får göra som jag, sälj av det du inte ska behålla och behåll det du är osäker på och så köper du en UJ och har paralellt med P&T:n.

Jag har just lagt upp hur mkt som helst på Tradera och mer blir det, en vagn, tvåliftar, en massa urväxta barnkläder. Det är helt otroligt vad mkt kläder man samlat på sig! Min man är nog mer trött på alla kartonger än på vagnarna tror jag, han har resignerat gällandet vagnbiten och mumlar mest när jag säger ngåto innehållande ordet vagn. Fast jag gör ungefär detsamma när han börjar kika på båtar så det är ömsesidigt!
  • Asereht
    modestyclara skrev 2007-05-06 14:01:47 följande:
    Lindadjo: Det blev chocolate på UJ:n. Äsch ni får väl köpa UJ ni också och hänga i den tråden och dessutom kan jag ju fortfarande kommentera P&T eftersom jag haft både e3 och sp...och vem vet jag kanske måste testa GT
    Chocolate är så fin!
Svar på tråden Phil o Teds syskonvagn del 6