• NiklasL

    Pappaledig centrala Malmö aug07-mar08?

    Hej.
    Jag kommer att vara pappaledig från mitten på augusti till och med febrtuari 2008. Vi bor i centrala malmö och det skulle vara kul att ha kontakt med flera föräldralediga pappor att hitta på grejor med.
    Någon som tycker det verkar trevligt?

  • Svar på tråden Pappaledig centrala Malmö aug07-mar08?
  • husirörelse

    har inte flickr...men kanske borde?

    Fikan nästa söndag är jag med på!

  • Jig

    På söndag åker vi till svärmor i Båstad, så någon promenad kan jag tyvärr inte gå på då.

    Vi har än så länge inställningen att det inte ska säkras i onödan utan att grabben får lära sig vad som är farligt och inte. Men som husirörelse skriver så kommer vi nog att tänka över det både en och två gånger så snart Theo börjar krypa.

    Än så länge är rekordet 50 cm hasning men det var tillräckligt för att överraska farsan och hinna trasha en kvarglömd tidning (tyvärr hade jag inte hunnit läsa den

  • husirörelse

    Var det nån som var pepp på promenad imorgon? jag hänger gärna på! hemma och har inget speciellt planerat!

  • NiklasL

    Jag är på. Jag är vid statyn kl 14. Har just kommit hem från bröllopsfest. Finskt-ungerskt bröllop, sprit i kroppen, men jag kan absolut köra vagn imorgon. Ses vid möllanstatyn ni som kan!
    Goobeli-goo

  • husirörelse

    tackar för fikan igår!

    kollade upp det där med rullbräde-åkningen. Det är den svenska serien som har en deltävling nästa lördag den 14:e. När jag såg datumet insåg jag också att vi är iväg den dagen...så får nöja mig med att kommit med förslaget men inte delta :) Däremot gör jag gärna om promenad+fika på söndagen! kanske samma tid och plats för att göra det enkelt?

  • NiklasL

    Hej och tack för söndagspromenaden förra veckan, det var verkligen kul att träffa lite pappor som som jag förbereder sig för ledighetenVi var inte många men det var riktigt trevligt.
    Idag denna söndagen har vi tänkt åka till Ystads djurpark och kolla in nya aphuset. Jag har aldrig varit där förr men hoppas på en trevlig överraskning. Hoppas det blir en trevlig fika idag. Annars skulle jag gärna flagga upp för en promenad/fika nästa söndag 22 juli för dem som kan. Det var smidigt att utgå från statyn på möllevångstorget.

  • Massif5

    Hallå alla,
    Jag kommer vara pappaledig med min Majken fr.o.m slutet av augusti. Vore således kul att hänga med lite 'kollegor' i Malmö...

  • NiklasL

    Tjenare Massi5. Välkommen in i tråden. Roligt att det dyker upp lite nya människor som hittar hit. Hur gammal är Majken? Ska du vara hemma länge eller?
    Jag börjar också i mitten av augusti. Ska vara hemma med Leonard i 6,5 månad, kan är 7,5 månad gammal nu.

    Leonard har börjat krypa. På ett par veckor har han gått från att inte kunna sitta till att krypa omkring som ett jehu och pilla på allting i i höjd med våra smalben. Shit vad vi fick bråttom att få undan sladdarna. Lätt var det inte, jag menar, ett modernt hem bygger ju liksom på skaddar... Elkablar, antennkablar högtalarkablar härs och tvärs, nätverkskablar. Det är knappt att de där kabelrännorna från ikea räcker i vissa fall får man ju nästan lägga två parallellt.
    Och, just det det var detta jag skulle komma till:
    Min sambo och jag satt i våra fåtöljer i vardagsrummet i går kväll och sade på skoj till Leonard att: Nu får du du lugna ner utvecklingstempot lite vi hinner inte med att fixa till i rummen innan har lyckas få fatt på en massa grejor.
    Bara nån minut efter det ser vi honom resa sig från golvet mot soffkudden och på rangliga ben stäcka sig efter fjärrkotrollen (som han älskar). Vi blev helt förstummade.
    Det går lite för fort.

    Hur har ni andra det? Märker ni också att barnen blir extra gnälliga och svårare att sova när de verkar vara i nåt sorts utvecklingsstadie.

    Tack för fikan i söndags! Är det fler som är pigga på att hänga med träffas vi på söndag kl 14 vid möllevångsstatyn och promenerar/fikar beroende på väder.

  • NiklasL

    tillägg till ovanstående inlägg.
    Till er som inte varit med men funderar på det. Vi har ju barnen med oss såklart, ifall det var nån som undrade.

  • Massif5

    Tackar för det Niklas! Jo just det, Majken är knappt 9,5 månad och jag ska vara hemma med henne i ung. 6 månader.

    Jo, krypande och sladdar är sannerligen ingen rolig kombo. Majken är väl för tillfället lite mer road av att ställa sig upp mot allt än att krypa. Annars är hennes järnvilja det man märkt _mycket_ av den senaste tiden (får man inte som man vill inom en mikrosekund lägger man av ett "nazgulvrål").

    Visst är det så att de små blir lite "svåra" när de är inne i ett skifte av utvecklingsfas. Ett boktips är i detta fall "Växa och upptäcka världen : sju utvecklingssprång under barnets första levnadsår" - kanonbra! Man får där en hel tips om hur man kan lindra dessa språng.

    Söndagspromenix låter kanon, kan dock inte hänga med kommande söndag. Kan även tänka mig att ta en sväng en eftermiddag under veckan om det kan passa någon?

  • Hellesman

    Blir det promenad imorgon så hänger jag och Anja gärna på.
    är det fler som kan ???

  • NiklasL

    Det blir promenad söndag 29 juli kl 14. Vi ses vid möllevångsstatyn.

  • husirörelse

    jag får nog hoppa över idag, Alma har en mindre kul dag idag så vi får nog ta det lite lugnt här :) Nästa vecka igen!

  • NiklasL

    Jag måste nog också lämna återbud trots att det är i senaste laget...

  • Niklas74

    Tjena. Elliot Var namet,,, Jag är en liten påg på 15 månader som är väldigt på hugget efter nya kamrater... Min pappa kommer vara hemma från Augusti 2007 till Januari 2008.

  • NiklasL

    Hej. Roligt att du Niklas74 också ska vara pappaledig.
    Tråkigt att det inte blev någon promenad i söndags. Undertecknad Hellesmansom skulle med på en fika för första gångenstod där själv och väntade. Vår Leonard blev jättekinkig, hade sovit och ätit lite dåligt och jag hade varit på stan hela förmiddagen och tänkte gå direkt till promenaden. Det gick inte, han blev totalcrazy.
    Söndagar kl 14 vid möllevångsstatyn om det inte ösregnar har annars blivit en stående tid och plats. Jag själv har varit med två gånger och jag vet andra som hakat på fler gånger än så. Välkomna de som vill. Kolla in här på forumet efter återbud innan du ger dig iväg. Men det är ju inte helöler helt säkert eftersom man inte vet hur många som tänker komma.
    Måste springa och ta Leonard nu, som reser sig mot soffan...

  • husirörelse

    Hej alla!

    schysst att se lite nya "ansikten" här också!

    ja, söndagarna har varit riktigt trevliga hittills...men ibland kan det ju gå som förra söndagen, tyvärr...

    Denna helg ska vi iväg till mina föräldrar, så jag får hoppa promenaden. Hoppas det blir trevligt.

Svar på tråden Pappaledig centrala Malmö aug07-mar08?