Inlägg från: enbacken |Visa alla inlägg
  • enbacken

"kamphund"??!!

håller med gammy att blandrasavel är inget som man ska exprementera med och många oseriösa har ingen koll på hur de parar hundarna.
    En seriös kennel parar bara friska hundar mm. De går på utställningar och röntgar sina hundar mm.

• enbacken

Hur mycket tillbaka kan man titta på en blandis så man vet hur man ska blanda i framtiden. Tänkte på psyke höftleder mm.
    Det finns ju inga papper. Alltså inge bra att exprimentera med.

• enbacken

Jag tror att det kan inverka och mixa. Ta tex en vakthund och en icke vakthund. det kan tillta för det krockar ganska duktigt.

• enbacken

Det finns inget i dessa hundar som finns medfött. de ska inte vara aggressiva från början.

• enbacken

Vi har letat renrasig pitbull hur länge som helst nu och vi kommer att ta från finland, vi står i kö men det kommer ta ett till två år innan det blir våran tur. Vi är beredda att betala vad det kostar, jag har inte ens frågat pris för det tycker jag är oväsentligt. Att korsa på en renrasig pitbull är ju sjukt tycker jag, varför inte köpa en amstaff istället om man vill ha en större hund. varför korsa.
    jag skulle aldrig våga köpa en blandis med tanke på att man aldrig vet vad man får.

• enbacken

hur menar du med ett häftigt temerament. menar du att de har lång stubin men när det smäller så gör det det rejält eller menar du att det smäller på en gång så fort en hund kaxar emot

Svar på tråden "kamphund"??!!