Inlägg från: amorcitajq |Visa alla inlägg
  • amorcitajq

"kamphund"??!!

jag har vänner som har hundar som inte är renrasiga utan ½ ppi toch ½ amstaff och de har hur bra psyke som helst! älskar barn djur o allt och går i hop med alla...

jen ifer skrev nåt om att den vore hälften pit och hälfte staff så skulle jag eller man förmodligen säga att det enbart var pit i den (om jag inte minns fel) men det skulle jag inte säga utan jag skulle säga att hon var hälften staff och hälften pit...

• amorcitajq

men jag tror inte att det beror på att hunden var en blandras...

• amorcitajq

vissa kanske vill ha blandningar el så kan det vara svårt att hitta någon renrasig hit och dit och det är juh inte grtis o para heller oftast inte...

jag tror absolut inte att det behöver vara något fel på en hund bara för att den inte får para sig med en av sin egen ras.. jag skulle kunna tänka mig para min renrasiga pit med en amstaff för hundarna i sig blir finare (min åsikt!) min tik är väldigt liten och om ja skulle blanda henne med en amstaff så skulle förmodligen hennes valpar växa om henne (även de tikar hon får)

• amorcitajq

vi säger att jag e ute efter en amstaff och kollar ringer runt mm men så får jag syn på en hund som jag bara dör för och blir helt kär i. Och det visar sig att den hunden är ½ pit och ½ amstaff så skulle jag köpa den oavsett om ja va ute efter en renrasig eller ej...

• amorcitajq

det är inte det att de blir större de blir finare tycker jag! men det är klart att man kollar så att den man parar henne med har bra psyke mm det krävs mer än ett blodprov o allt va ni skrev man måste vet ahur hunden fungerar hur den är uppväxt och med vem vad och vilka...

och så är det fortfarande inte storleken det gäller det beror på hur fin hunden är oxå...och hanar brukar oftast vara större oavsett hundras

jag sa bara ett ex jag kommer att para min tik med en pit och h

• amorcitajq

jag köpte min för 12000 jag kunde juh lika gärna ha hittat en billigare pit om det fanns finare och billigare men jag ville just ha Quiara

• amorcitajq

ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh verkar inte som många hajjar...

det är klart att jag tycker att pitbull är fina!!!!!!!!!!! men quiara kunde lika gärna ha varit en blandras och lika fin... och jag tror inte att det är större risk om man korsar

godnatt

• amorcitajq

yes yes i have.. minns inte riktigt vilk ahon kommer från .. papprena e hos min mami eftersom jag e duktig på attt slarva bort saker ;)

jag köpte henne genom kontakter....

• amorcitajq

vilka hon är efter menade jag inte vart hon kommer från!! antar att du menar föräldrar o så?

Svar på tråden "kamphund"??!!