Inlägg från: Lilja84
|
-
-
Jag tror nog du kanske ska ge din carnosa en större kruka eller skaffa ampel eller spalje åt den , den växer och kräver tydligen mer utrymme , dom där vita grejerna på sidorna av "pinnen "är ju rötter nämligen .Twid skrev 2007-05-24 21:14:13 följande:har laggt ut lite fler bilder nu! på en av bilderna så tog jag kort på en "pinne" som sköt ivärg och flytta in i krukan brevid..är det bara att sätta ner den i jorden i den rätta krukan? för just nu så gräver den sig neråt ibland lekakulorna under själva krukan med jord..sorry att jag ställer massa konstiga frågor
Men plantera inte om den nu när den blommar och flytta inte omkring den heller , då kan blommorna ramla av.
Den luktar inte speciellt mycket på dagarna men på nätterna blir det doft så det räcker och blir över -
men sånt är ju kulFru Indosaurie skrev 2007-05-24 21:17:59 följande:ah men gud. Mina auktioner har gått över förväntan
-
hittar inte bilden
*trög*
Men jag är sugen på att köpa en macgillivrayi men va fan över 300 kr på tradera är det vettigt ? , kommer ju ligga på mellan 400-500 kr innan auktionen är slut ju
-
men det är några dagar kvar ju på dom och dom lär gå upp i pris , gör dom alltid tyvärr , för mer än vad jag vill , jag vill ha den sorten med mörka blommor , men vet inte vad den heter .MayaS skrev 2007-05-27 20:18:16 följande:Den ligger under Art-delen i forumet... i Kerri-tråden300 spänn för en Mac!! det är ju vansinne.... efterlys en i forumet... finns ju billigare på tradera också..www.tradera.com/search/imp.aspx= www.tradera.com/search/imp.aspx= -
Nu hittade jag dna bilder , jättefina blommor ju

-
Har lagt ut en önskan på köpforumetMayaS skrev 2007-05-27 20:31:10 följande:Pandanus Creek har mörka blommor...och den brukar inte bli så förfärligt dyr... men tycker du det blir för dyrt på tradera så kan jag nog klippa i min...
om att få köpa av den jag kan ju vänta ett tag om du inte vill klippa av din uitifall jag får svar där
.
-
men suck jag är lite trött , jag har lagt ut en önskan på hoyaforumet under köpkategorin , ska det ju va
-
löning ju

-
men jag har antingen råd med 2-3 billiga eller 1 dyr och nu har jag sikte på just en macgillivrayi just för att blommorna är så stora och intensiva i färgerna
, men det blir inte mer denna månaden trots allt .
Det får bli i juli sen om det ska bli nått mer .