Hoyor
Även bakom spaljen hade det pluppat fram 2 blommor .¨

Även bakom spaljen hade det pluppat fram 2 blommor .¨

Bellan blommar ju som sagt i alla plantor .

Igår fick jag hem 3 sticklingar av lacunosa Tove den ser ut såhär , men istället för vita blommor är dom rosa , så söta .
Det var även en knopp på ena sticklingen så jag hoppas dom inte ramlar av utan blommar för mig
http://www.myhoyas.com/Hoya%20lacunosa%20flowers.htm
Jag vill köpa fler hoyor , men jag är så pank , eller ja om väljer att inte äta har jag råd med fler hoyor , och det är ju inte sååå långt kvar till löning osv , men jag vill ha nu
.
Kan man sluta någon gång , känner mig ju beroende ?
Räknade ut att från att ha 5 arter från den 8:de maj till att ha gått till 16 arter fram tills nu den 17:de juni är ganska många och fler vill jag ha , hur ska det gå ![]()
Fan också
hittade ullöss på min buotii , men jag skjölde av den ordentligt med varmvatten , tog bort allt jord och sköljde rötterna , plantera om den och sprayade ARDAP över blomman , sprayade även dom 2 närmaste plantorna också på en gång .
Så får vi se hur det går .
tycker det blev så sött med dom 3 vita små krukorna som jag köpte för några dagar sen , men det som blev mindre sött var att jag lyckades "bränna" min heuschkeliana , men det gör inte så mycket eftersom den faktiskt rotat sig .