Hoyor
Kollade till min carnosa som vanligt , och visst hade den gömt 2 stycken blommklasar för mig
, visst det tar ju minst 4 veckor innan dom slår ut men ändå ![]()
Kollade till min carnosa som vanligt , och visst hade den gömt 2 stycken blommklasar för mig
, visst det tar ju minst 4 veckor innan dom slår ut men ändå ![]()
Denna gömde sig lite bakom spaljen .

Och denna hade blommat innan men knopparna hade ramlta av för att jag flyttade plantan .

Båda 2 bilderna är knoppar
, den sista bilden ja ibland torkar dom ur och ramlar av eller så växer dom till sig och blommar .
Detta är samma knoppar som ovan 3 dagar senare , det växer.

Hur går det för era hoyor , mina bella blommar ju som alltid , och carnosa är gå gång , annars händer det inte mycket må jag säga , min compacta har börjat växa lite i alla fall , alltså dvs , har tagit fram nya blad , min buotii har taigt en växt spurt .
Min curtisii har börjat grena sig .
Annars händer det inte mycket .
ja är det rotad sätter jag inte plastpåse över , ja menar är rötterna där så är den ju redo att växa
.
Orotade sticklingar sätter jag antingen i vatten eller i jord , sätter jag i kruka så tar jag platspåse över och tejpar ihop runt krukan
Det var jag det
hehe , ja fan dom såg man direkt , öppnade bara paketyet så såg jag dom såg ut som ulliga vita skalbaggar med känselspröt , behövdes ingen närmare kolla direkt , att man kan kolla igenom plantan/sticklingarna så det inte sitter nått gömt mellan bladen , men har man larver/ägg är det inte alltid man ser dom , så när man får hem nytt så kolla igenom ordentligt med lupp och låt växten vara i karantän .
Idag har jag fått hem Ardap , så om man nu råkar ut för nått skit (ohyra) så lär dom inte leva länge.
Idag fick jag hem Hoya wayetii och bladen är ju så fina , har ju dom gröna , men om dom får sol (inte överdrivet) blir bladen röda och vackra http://myhoyas.com/Hoya%20wayetii%20leaves.htm
Och igår fick jag hem min Macgillivrayii Rainforest