• LinnSann

KÖK-Forumet!

Har haft ett forum innan med köksinredning som var ganska poppis, den är stängd nu så jag öppnar en ny! Här kan vi väl ha tips & ideer för snygga kök! Lägg gärna in bilder på era nya/renoverade kök-alltid kul!

• Svar på tråden KÖK-Forumet!
  • Skorpionerna

Vi har renoverat vårat kök lite provisoriskt, för att vi skulle stå ut med köket ett tag. Lite ny färg på luckorna, lite spont, ny fläkt och kakel och lite omplacering av luckor. Ett arbete som tog lite tid men som inte kostade så mycket. Men lite färg kommer man långt
    Gå gärna in och titta i mitt galleri!

• mrs holiday

skorpionerna: Jättefint kök du har! Det syns verkligen inte att ni bara renoverat "provisoriskt". Det kan väl inte vara alltför gammalt från första början? Vi renoverade också provisoriskt precis då vi flyttade in -99, men vårt kök är hopplöst slitet och opraktiskt så det är total makeover som gäller nu.

• LinnSann

Åhhh vad fina kök ni alla har!!! Kul att ni vill dela med er på bilder! Skorpionerna- fin lampa ni har i köket, en sån har vi oxå köpt

• yossis
    Skorpionerna skrev 2007-05-09 20:06:14 följande:
    Vi har renoverat vårat kök lite provisoriskt, för att vi skulle stå ut med köket ett tag. Lite ny färg på luckorna, lite spont, ny fläkt och kakel och lite omplacering av luckor. Ett arbete som tog lite tid men som inte kostade så mycket. Men lite färg kommer man långt Gå gärna in och titta i mitt galleri!
    Jätte fint kök verkligen, enkelt men ändå väldigt snyggt.
  • LinnSann

Någon som har bilder på kök med ljusa luckor och ek bänkskiva? Är nyfiken på att se lite kakel till den kombinationen. Ska åka och kika på kakel i morgon =)

• LinnSann

Såg en tråd här ute där det togs upp att alla är så tråkiga, det togs upp att alla typ har ett ståt kök eller liknánde, ekbänkskiva och typ vitt avlångt kakel som är fasade i kanterna. Hi,hi, då är jag oxå tråkig för det gillar jag =) Men om det nu finns så många med detta kök som den personer skrev så efterlyser jag just bilder på sånt kök!
    Jag vill ha ett kök som håller i tiden med neutrala färger. Funderar på det vita avlånga kaklet, bilder på sånt vore kul att få se!

• Miffomorsan
    Skorpionerna skrev 2007-05-09 20:06:14 följande:
    Vi har renoverat vårat kök lite provisoriskt, för att vi skulle stå ut med köket ett tag. Lite ny färg på luckorna, lite spont, ny fläkt och kakel och lite omplacering av luckor. Ett arbete som tog lite tid men som inte kostade så mycket. Men lite färg kommer man långt Gå gärna in och titta i mitt galleri!
    Vilket underbart kök! Det såg härligt hemtrevligt ut - ser inte alls ut som att ni "bara renoverat lite provisoriskt för att stå ut" utan mer som att någon tänkt ut en hemtrevlig lösning för familjens trivsel.
    Det är precis den känslan jag vill få fram i mitt kök när det renoveras i höst och jag hoppas att en lagom blandning av både gammal o nytt ska göra underverk!
  • LinnSann

Idag har vi varit iväg och kikat på kakel, har 4 prover med mig hem. Givetvis så är det dyraste snyggast...har såååå svårt att välja!!!!!!!!!!

• yossis

Sanna 2004 skrev 2007-05-21 20:32:15 följande:

Idag har vi varit iväg och kikat på kakel, har 4 prover med mig hem. Givetvis så är det dyraste snyggast...har såååå svårt att välja!!!!!!!!!!
    Så är det väl alltid, när vi såg golvet vi vill ha till köket & upptäkte att det kostade nästan 400 :- kvm så började vi leta efter ett liknande men billigare men inget av dom vi tittade på var lika snygga.
  • LinnSann
    yossis skrev 2007-05-22 08:53:44 följande:
    Sanna 2004 skrev 2007-05-21 20:32:15 följande: Så är det väl alltid, när vi såg golvet vi vill ha till köket & upptäkte att det kostade nästan 400 :- kvm så började vi leta efter ett liknande men billigare men inget av dom vi tittade på var lika snygga.
    Näää alltid är det väl inte så, ibland kan det billigaste vara snyggast, tyvärr ej denna gång :-/
Svar på tråden KÖK-Forumet!